Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معصومه ابتکار از زنان کارآفرین و فعال در عرصه های اجتماعی و علمی درخواست کرد در انتخابات شورایاری ها فعالانه داوطلب شوند و شرکت کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهرنوشت، معصومه ابتکار معاونت امور زنان ریاست جمهوری در مراسم روز دختر (روزی برای تو) گفت: درود بر دختران ایرانی که در همه عرصه ها موفق بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز روز میلاد حضرت معصومه است و آن را تبریک می گویم. ایشان یک سفر سخت داشت و می خواست به همراه برادر خود به سفر بیاید و از رسالت برادر خود که حق طلبی و انسان دوستی بود حمایت کند. ایشان هیچ وقت ازدواج نکرد و تمام عظمت و ارزش این بانو به خاطر خصوصیات بزرگ انسانی ایشان بوده است و این نشان می دهد که  خداوند برای همه انسان ها ارزش ذاتی قائل است و این که برخی می گویند زنان صرفا وقتی ارزش می یابند که مادر و همسر شوند درست نیست.
وی در ادامه گفت: در حوزه های قانون گذاری کارهایی برای دختران شده است اما کافی نیست. یکی لایحه حمایت از کودکان است که با تلاش دولت و پیگیری مجلس در آخرین مرحله تصویب قرار دارد  و تلاش داریم هر چه زودتر آن را به صورت قانون ابلاغ کنیم. دوم لایحه ممنوعیت ازدواج دختران زیر سیزده سال است  که متاسفانه در برخی نقاط کشور وجود دارد. آمار ازدواج دختران زیر 13 سال خیلی کم است اما آن کم هم بسیار مهم است. دولت لایحه ای در این زمینه داده و در کمیسیون هم تصویب شده و امیدوارم با حضور نمایندگان زن مجلس زودتر خبر تصویب نهایی آن را بشنویم.
وی با بیان این که «ما با آموزش و پرورش همکاری خوبی داشته ایم» گفت: ما دختران و کلا کودکان بازمانده از تحصیل در برخی استان ها مثل استان سیستان و بلوچستان داریم در این زمینه در دولت کار ویژه ای شروع شده است و امیدوارم این کار هم ادامه یابد.
ابتکار با بیان این که با وجود اهمیت بالای علم آموزی، مهارت در زندگی هم بسیار مهم است، ادامه داد: یکی از مهارت های زندگی ورزش است. به خاطر برخی غفلت ها ورزش از مقطع ابتدایی حذف شده بود. در تابستان گذشته 67 هزار معلم ابتدایی آموزش دبیری ورزش دیدند و اهمیت ورزش برای آنها توصیف شد و این درس به مدارس ابتدایی برگشت.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به اهمیت شورایاری ها ضمن درخواست از زنان و دختران برای داوطلب شدن در شورایاری ها گفت: بسیاری از زنان این سرزمین در کنار فعالیت علمی در عرصه های اجتماعی فعالند و حتی کارآفرینی می کنند و خوب است این بانوان در شورایاری ها فعال شوند و برای محلات خود بیش از پیش مفید و موثر باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دعوت زنان فعال کارآفرین انتخابات شورایاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است

سخنگوی وزارت امور خارجه به سرکوب زنان و دختران دانشجو در آمریکا واکنش نشان داده و آن را "رسوایی" خواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی؛ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار تصاویری از برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با زنان و دختران دانشجو در این کشور در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: «چشم‌انداز دیگری از آزادی بیان و احترام به حقوق زنان در آمریکا از نگاه تصاویر؛ سرکوب دانشجویان دانشگاه تگزاس به جرم اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در نوار غزه. رسوایی...»

سخنگوی وزارت خارجه پیشتر نیز در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین نوشته بود: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز پنجشنبه به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیروهای پلیس انجامید.

به گزارش شبکه ای بی سی آمریکا، حداقل 20 دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند. دانشجویان در شعارهای خود ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

در این راستا «گرگ ابت» فرمانده تگزاس گفته است که باید تمامی دانشجویان ضداسرائیلی بازداشت شوند. او اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

او گفت: «دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

 این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است. 

در حالیکه هر روز پرده جدیدی از جنایات ارتش تروریست صهیونیستی برملا می‌شود و رژیم صهیونیستی حتی به توصیه‌های ظاهری دولت آمریکا برای توقف نقض قوانین بین‌المللی، تجاوز و تنش آفرینی در سطح منطقه‌ای و پرهیز از انجام جنایت جنگی گسترده علیه کودکان و زنان بیگناه و بیماران و مجروحان بی اعتنایی می‌کند، ارائه حمایت‌های مالی کم سابقه به ماشین جنگی رژیم صهیونیستی و وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد و بطور همزمان مقابله با اعتراضات خودجوش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی، نشان دهنده دوگانگی آشکار  بین مواضع ظاهری و رفتار سیاسی آمریکاست.

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکاییواکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
  • ۳۳ نفر به اردوی تیم ملی هاکی روی یخ دختران دعوت شدند
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی