Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه مدرسه ناصریه در مناسبت‌های مختلف فعالیت‌های تأثیرگذار و خلاقانه‌ای دارد که امسال به مناسبت روز دختر، با اهداء گل و هدایای مختلف به دختران هم‌وطن و حتی گردشگران خارجی و همچنین بحث و گفت‌وگوی آزاد پیرامون جایگاه زن در اسلام، سعی دربرداشتن گامی در جهت معرفی تفکرات اسلام ناب داشته است.به گزارش بلاغ، اسلام و تفکر توحیدی همواره پرچم‌دار حفظ کرامت انسانی و بخصوص ارزش و جایگاه زن بوده و هست و نظریاتی که حتی در تخیلات مدعیان دروغین حقوق زن در جهان امروز هم نمی‌گنجد، جزو مسلمات و ابتدائیات اسلام از 14 قرن پیش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه خداوند به انسان کریمانه و بر اساس تقوا است همان‌طور که قرآن کریم می‌فرماید «ان اکرمکم عند الله اتقاکم»، اما اسلام به‌عنوان دین حق و کامل‌ترین دین، نگاه ویژه‌ای به زن و جایگاه او دارد تا جایی امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «زن ریحانه است و خدمتکار و کارگزار نیست» و این نگاهی است که حتی در مخیله غرب و غرب‌زدگان هم نمی‌گنجد چراکه آن‌ها هرچه هم در بوق حقوق زن بدمند، بازهم نگاه ابزاری و لذت جویانه به جنس زن دارند.

البته هر تفکر و مکتبی نیاز به ابلاغ و معرفی دارد که عقلانیت و زبان خوش و استوار قطعاً از پایه‌های اصلی این تبلیغ است که اگر با خلاقیت، نوآوری و صبر و حوصله همراه باشد، نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

یکی از مجموعه‌هایی که مدتی است در بحث تبلیغ، حتی در سطح بین‌المللی و گردشگران خارجی، فعالیت‌های خوب و خلاقانه‌ای داشته، مدرسه ناصریه است که در میدان امام (ره) اصفهان به فعالیت می‌پردازد.

تکریم فرشتگان در مسجد امام اصفهان

به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) گروه فرهنگی ملکا با حمایت و همکاری مدرسه علمیه ناصریه اقدام به اهدا گل و هدایای فرهنگی بین بیش از 2000 گردشگر خارجی و هم‌وطنان ایرانی، مخصوصاً دختران کرده است که در همین راستا، حجت‌الاسلام سید محسن اخوان، هم‌زمان با اجرای طرح «فرشتگان سرزمین من» در مسجد امام اصفهان و روز دختر اظهار داشت: در طول تاریخ بشریت، سرنوشت دختران فراز و نشیب‌های متفاوتی داشته، از تکریم تا تحقیر، از تبدیل‌شدن به الهه‌ای ستوده شده تازنده به گور شدن، اما با ظهور و حضور دین اسلام در مناطق مختلف جهان، تفکر غالب جاهلیت نسبت به دختران از بین رفته و اسلام به مبارزه بازنده به گور شدن، تبعیض‌های جنسیتی، محرومیت از کسب دانش، بی‌ارزش بودن و نداشتن جایگاه اجتماعی پرداخته است.

مدیر مدرسه علمیه تبلیغ بین‌الملل ناصریه در خصوص حقوق و جایگاه زن در اسلام ادامه داد: اسلام حامی حقوق زن و حفظ جایگاه و کرامت زن در جامعه است و دین مبین اسلام با برنامه‌ای مدون، این ریحانه خلقت را برای پذیرش عنوان و مسئولیت مادری آماده می‌کند، دین ما با حمایت قاطعانه از زنان به حفظ کرامت ایشان پرداخته و برخلاف آنچه در غرب شاهد آن هستیم، از افول زن به موجودی بی‌ارزش و مصرفی جلوگیری کرده است.

وی تصریح کرد: اجرای آموخته‌های دین اسلام به حفظ معصومیت و آرامش زن و پرورش آن کمک می‌کند، هم‌اکنون نیز تفکر و رفتارهای نامناسبی در گوشه گوشه دنیا با دختران می‌شود، چه‌بسا جاهلیت مدرن لباس و شیوه‌اش را عوض کرده و چه‌بسا ملیتی‌هایی که تولد و داشتن دختر را عامل شر و بدبختی خود می‌دانند و نسبت به اصل وجود این گل آفرینش خشم پیدا می‌کنند.

وقتی دختران چادری هدیه می‌دهند
اخوان با اشاره به اجرای طرح «فرشتگان سرزمین من» افزود: در اسلام به بهانه‌های مختلف از مقام زن و جایگاه مادر، حمایت و قدردانی می‌شود و نمونه این حمایت، همین پویش خودجوش و مردمی است که گروهی از دختران چادری، با اهدا گل و هدایای متنوع فرهنگی، این روز را به دختران هم‌وطن و همنوعان سایر ملیت‌ها تبریک گفتند که برای برنامه امسال، در کنار اهدا گل و پذیرایی فرهنگی با کتاب و عکس نوشته‌های زیبا و جذاب و یادبودهایی برای سنین مختلف، با اهدا گیره‌های روسری دست‌ساز به بانوان علاقه‌مند ایرانی و خارجی، طعم متفاوتی از پوشش و حجاب را به ایشان چشاندند.

مدیر مدرسه علمیه تبلیغ بین‌الملل ناصریه ابراز داشت: مدرسه علمیه ناصریه با توجه به رسالت خود در زمینه گردشگری فرهنگی و تبلیغ بین‌الملل، توانسته است در سال‌های اخیر با حمایت از گروه‌های مختلفی که قصد فعالیت فرهنگی در محدوده بناهای تاریخی میدان امام (ره) را دارند، حرکتی در جهت گسترش و تبلیغ دین مبین اسلام برداشته و اقدامات مؤثری برای وحدت بخشی به فعالیت گروه‌های خودجوش و اقدامات آتش به اختیار بردارد.

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است این طرح برای چهارمین سال متوالی اجرا می‌شود که در حال حاضر توسط گروه فرهنگی ملکا و با حمایت معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان و مدرسه علمیه ناصریه در مسجد جامع عباسی و در مرکز شهر اصفهان برگزار می‌شود و علاوه بر این پویش، در سایر مناسبت‌ها نیز با برگزاری مراسم‌هایی به گرامیداشت و تعظیم مقام اهل‌بیت (ع) پرداخته می‌شود.

اخوان در پایان گفت: همچنین گردشگرها با حضور در برنامه گفتگوی آزاد و دوستانه با روحانیون مسلط به زبان‌های خارجی، توانستند با مبانی اسلام در مورد جایگاه زن در آشنا شده و سؤالات خود را مطرح و پاسخ‌های مکتب تشیع را در مورد جایگاه زن و آزادی در اسلام دریافت کنند.

علیرغم این‌که فعالیت‌های خوبی در این حوزه‌ها انجام می‌گیرد اما متأسفانه جای خالی برنامه‌هایی این‌چنین، به‌صورت منظم، نظام‌مند، فراگیر و گسترده بسیار به چشم می‌آید چراکه عقلانیت و گفت‌وگوی آزاد همراه با برخورد اسلامی و اخلاق خوش می‌تواند بسیار راه گشا باشد.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است

حسین بامیری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد : همانطور که نبی مکرم‌ اسلام (ص) کار و کوشش را همانند جهاد در راه خدا مقدس دانسته و کارگر را به مجاهد فی سبیل‌الله تشبیه می‌نماید و همان اجر و پاداش را برای او متذکر می‌گردد.

وی تصریح کرد: آیین مقدس اسلام کار مفید و سازنده را عبادت تلقی نمود و رشد تعالی انسان را تنها در سایه کار و کوشش می‌داند، در دین مبین اسلام نیل به مدارج عالیه کمال و راه رسیدن به مراتب پیشرفت، صرفاً در سایه کار و تلاش آگاهانه براساس معیارهای الهی بوده، و به همین جهت اسلام با عبادت تلقی کردن کار و کوشش، انسان‌ها را توصیه به رعایت آداب و شرایط عبادت در انجام کارهای مختلف کرده است.

بامیری بیان داشت : نگاهی که دین مبین اسلام به جامعه کارگری دارد نگاه رأفت همراه با احترام است، جامعه‌ی کارگری ما یک جامعه‌ی وفادار به کشور و وفادار به نظام بوده،ما چه در شکل گیری انقلاب و چه بعد از انقلاب و چه در ۸ سال دفاع مقدس شاهد از خود گذشتگی از این عزیزان بوده ایم و به دفعات زیادی این عزیزان مقابل دشمنان این نظام صف آرایی کرده جانانه از این نظام انقلاب دفاع کردند.

وی با اشاره به خلأهای موجود در قوانین مربوط به قانون کار در کشور بیان داشت : اگر شجاعت و از خود گذشتگی این قشر زحمت کش و بی ادعا نبود، اکنون شاهد این همه پیشرفت در تمامی حوزه ها نبوده ایم ، متاسفانه قوانینی که فعلا در کشور در خصوص قوانین مربوط به قانون کار می‌باشد، خلأهایی مشاهده می‌شود و در برخی موارد نیز قوانینی که وضع شده است به درستی اجرا نشده که این کار باعث بوجود امدن نارضایتی‌هایی شده که اکثرا هم به حق بوده است.

بامیری در پایان خاطر نشان کرد : بسیار ضرورت دارد که در قوانین وضع شده در رابطه با کار بازنگری صورت پذیرد و قطعا این امر در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مربوطه با جدیت پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6092778

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است