Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@10:32:19 GMT

چند می‌گیری خواستگاری بری؟

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۵۰۲۰

چند می‌گیری خواستگاری بری؟

به تازگی صفحاتی در فضای مجازی در حال فعالیت هستند که خدمتی غریب و بدیع ارائه می‌دهند؛ ارسال خواستگار صوری به تمام شهرهای ایران!

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، بهانه این اجاره خواستگار که با هزینه‌ای بالای صدهزار تومان انجام می شود نیز کسب آبرو و اعتبار بین اقوام و آشنایان بیان شده است. در واقع فردی به عنوان خواستگار پا پیش می‌گذارد تا خانواده دختر بتوانند به دیگران اعلام کنند که دختر آن‌ها نیز خواستگار دارد و البته به خواستگارش جواب منفی هم می‌دهد!

هر چند کم و بیش این موضوع شبیه شوخی به نظر می رسد اما چه موضوعی باعث شده تا برخی حاضر شوند برای چنین نمایشی پول پرداخت کنند؟ نمایشی که می‌تواند عوارض جدی بر سلامت روان دختران جوان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافتن همسر مهم است اما ...

از دید بسیاری از روان‌شناسان، آن چیزی که زندگی ما را چه در بازه زمانی کوتاه و چه در بلند مدت شکل می‌دهد، معنایی است که ما برای زندگی‌مان در نظر می‌گیریم. ما بر مبنای این معنا، اهداف خود را تعریف کرده، به دنبال کسب مهارت‌های لازم مربوط به آن رفته و البته اولویت هزینه کردن‌ها را در زندگی‌مان مشخص می‌کنیم.

به عنوان مثال، کسی که عاشق آموزش به دیگران و کمک به آن‌هاست و این موضوع را معنای اصلی زندگی‌اش در نظر می‌گیرد، در این راستا ممکن است برای ادامه تحصیل رشته تربیت معلم را در دانشگاه انتخاب و در کنار آن برای تقویت مهارت‌های ارتباطی‌اش تلاش کند و البته یکی از اولویت‌های اصلی هزینه کردن در زندگی برایش کمک به خیریه‌ها باشد. حالا اما دختری را در نظر بگیرید که معنای اصلی زندگی‌اش، داشتن خواستگار خوش قیافه و ازدواج با او باشد.در این شرایط به احتمال زیاد هدف اصلی این دختر پیدا کردن همسر با مشخصاتی خاص و پیش از رسیدن به سنی مشخص است.

درخصوص مهارت‌ها نیز قطعا مهارت‌های خانه‌داری برای او اولویت بالاتری دارد و البته با توجه به جریان فرهنگی حاکم، احتمال این که برای جراحی‌های زیبایی هزینه کند نیز بیشتر است. در عین حال دختری که هدف اصلی زندگی‌اش تنها این نوع ازدواج است، اگر ببیند در رسیدن به هدفش به مشکل برخورده، به احتمال زیاد احساس بی‌ارزشی می کند و ممکن است برای ظاهرسازی و حفظ آبرو به سراغ گزینه‌هایی چون اجاره کردن خواستگار برود.

اما برای پیشگیری از چنین رفتارهای پرآسیب و غلطی چه باید کرد؟ آیا صرف دعوت دختران و خانواده‌های آن‌ها برای پذیرش این نکته که خواستگار نداشتن فاجعه نیست، کافی است؟ ضرورت توجه به سایر ابعاد شخصیتی دختران فاجعه‌انگاری نداشتن خواستگار خوش تیپ و پولدار، تنها یکی از نتایج جانبی خلاصه کردن هدف اصلی زندگی دختران در ازدواج است. تا وقتی دختران جوان در زمینه رشد شخصی و زندگی اجتماعی خود، هدف و برنامه دیگری نداشته باشند، چنین ایده‌هایی به اشکال مختلف می‌تواند مطرح و البته با استقبال برخی دختران مستاصل و خانواده‌هایی مواجه شود که فشار اجتماعی امان‌شان را بریده است. یادمان باشد هر دختری ورای جنسیت‌اش، انسانی است با توانایی‌ها و استعدادهایی ویژه، برای رشد متناسب و پیشگیری از چنین رفتارهای غلطی، توجه به سایر ابعاد شخصیتی و داشتن برنامه ای برای رشد آن‌ها ضروری است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خواستگاری عروسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در این استان خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بعد از ظهر سه شنبه در جلسه دهه کرامت استان تهران با اشاره به مقاومت فلسطین و غزه و حرکت اعتراضی اساتید و دانشگاهیان در آمریکا و اروپا اظهار امیدواری کرد این اتفاقات پیروزی ملت مظلوم فلسطین را تسریع کند.

وی دهه کرامت را فرصتی مناسب جهت تبیین سیره رضوی و فاطمی دانست وخواستار برنامه ریزی و اقدام مناسب دستگاه‌ها و فعالان مردمی جهت گرامیداشت این ایام شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزاری برنامه‌های ویژه در مدارس، دانشگاه ها، ورزشگاه ها، مساجد، کارخانجات و شهرک‌های صنعتی، پارک‌ها و بوستان‌ها با حضور و اجرای برنامه توسط خادمیاران رضوی، اجرای برنامه‌های دهه کرامت در ایستگاه‌های راه آهن استان خاصه مسیر مشهد مقدس، اعزام اردو‌های زائران به قم و مشهد مقدس خاصه زائر اولی‌ها توسط نهاد‌های حمایتی، اجرای برنامه‌های مختلف در ایام دهه کرامت در استان تهران دانست.

محمودی ادامه داد: اکران فیلم اخت الرضا و نشست شاعران آیینی، برگزاری مراسم یادواره شهدای استان تهران در ۱۰ شهرستان طی ایام دهه کرامت، اجرای برنامه‌های ویژه در بقاع متبرکه خاصه آستان مبارک حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، حوزه‌های علمیه، برنامه‌های ویژه کودکان ونوجوانان، برنامه‌های ویژه در مجموعه‌های قضایی و خانواده‌های ارتش، برگزاری جشن‌های دهه کرامت توسط هیئات مذهبی، جشن بزرگ با حضور خادمیاران رضوی از میدان امام حسین (ع) تا میدان خراسان، پخش صلوات خاصه امام هشتم علیه السلام توسط سیستم‌های صوتی ادارات و سازمانها، مسابقات فرهنگی، اجرای سرود، حمایت از خانواده‌های محروم و آزادی زندانیان، برگزاری جشن‌های ویژه دختران و تجلیل از دختران شهیدان و شهدای مدافع حرم از جمله برنامه‌های دهه کرامت در استان تهران است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران افزود: با توجه به هجمه وحشیانه دشمنان به جایگاه زنان و دختران باید همه دستگاه‌ها و فعالان جهادی و فرهنگی با استفاده از فرصت نورانی دهه کرامت به الگو دهی مناسب به جوانان جهت صیانت از جایگاه رفیع دختران و زنان تلاش مضاعف کرد.

دیگر خبرها

  • شجاعیان: در خواستگاری‌ام سر فوتبال دعوا شد!
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • آغاز رویداد دختران ایران زمین
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران
  • تصاویری از جشن قهرمانی تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران در تورنمنت کافا
  • برنامه دیت دختران و پسران حزب اللهی