Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@14:08:02 GMT

تجهیز مساجد نیوزیلند به امکانات امنیتی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۵۲۳۰

تجهیز مساجد نیوزیلند به امکانات امنیتی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استاف؛ در پی حادثه تروریستی در دو مسجد شهر کرایست‌چرچ  که به کشته شدن 51 مسلمان منجر شد، مسجد «نورث» شهر پالمرستون در منطقه سوث‌آیلند در جنوب نیوزیلند نخستین مسجد این کشور بود که تجهیزات امنیتی خود را ارتقا داد.
«عبداللطیف اسمیت» که 38 سال در ارتش نیوزیلند خدمت کرده، یک سیستم امنیتی برای مسجد نورث طراحی کرده که قرار است در دیگر مساجد و مراکز اسلامی این کشور نیز اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  به گفته وی،‌ پس از پایان ماه رمضان، نیروهای پلیس از مسجد رفتند و این اقدامات امنیتی، جایگزین حضور پلیس در این مسجد است. وی افزود در زمان‌هایی همچون اوقات نماز و سایر گردهمایی‌ها، افرادی مستقر در ورودی و اطراف مسجد به حفاظت از آن می‌پردازند.
این مسجد اکنون به سیستم ورود با کارت کلید، چراغ‌های سنسوری، دوربین مداربسته و یک گروه محافظ از مسلمانان فعال، مجهز است.
اسمیت اکنون مشاور ایمنی و امنیت فدراسیون انجمن‌های اسلامی نیوزیلند است و داوطلبانه به خدمت می‌پردازد. او که پیش از این برای یک شرکت امنیتی بین‌المللی کار می‌کرد در دو ماه گذشته به یک سوم از مساجد نیوزیلند سرزده و برای آنها امکانات امنیتی و سیستم تخلیه اضطراری رایگان فراهم کرده است.  
اسمیت می‌گوید با وجود تلاش‌های جامعه مسلمانان نیوزیلند، هنوز این جامعه ایمیل‌های حاوی مطالب نفرت‌آمیز دریافت می‌کند و در ماه آوریل، برگه‌های حاوی مطالب ضد اسلامی در برخی کلیساهای این کشور پخش شد.
 
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا نیوزیلند کرایست چرچ مسجد امنیت مساجد اسلام هراسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حمید شیرازیانی افزود: در ابتدای طرح، مدارسی در سطح استان برای انجام امور شناسایی و بررسی می‌شوند.

او با اشاره‌ به اینکه سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است افزود: کارشناسان اداره نوسازی باید برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان تصریح کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادهای کوچک و جزئی است؛ از همین رو برخی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی نیاز به تعویض رادیاتور دارند. 

او گفت: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی نیز اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند. 

شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

دیگر خبرها

  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و تکمیل امکانات هلال‌احمر
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی