Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را خطایی همه جانبه دانست و این توافق را عاملی برای امنیت بیشتر در اروپا و دنیا ارزیابی کرد. ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "ین آزلبورن"، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در گفتگویی با روزنامه "دی ولت" آلمان درباره تشدید مناقشات بین آمریکا و ایران بر سر توافق هسته ای و عواقب آن برای اتحادیه اروپا هشدار داده و گفت: اگر شرایط بین واشنگتن و تهران همچنان متشنج شود این خطر به وجود می آید که حدود سه میلیون افغانستانی که در این کشور زندگی می کنند ایران را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر آن ها به دلیل شرایط امنیتی کشورشان به افغانستان باز نخواهند گشت بلکه به ترکیه و سپس به اروپا مهاجرت خواهند کرد  و این مسئله می تواند اروپا را در برابر چالش های بزرگی قرار دهد.

وی خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران را یک اشتباه کامل و همه جانبه نامیده و تاکید کرد که در اصل آمریکا این توافق را نقض کرده است. توافق هسته ای با ایران امنیت بیشتر برای اروپا و دنیا به همراه آورده بود.

آزلبورن هم زمان از ایران خواست که همانطور که قبلا اعلام کرده است از روز یکشنبه تعهدات خود نسبت به برجام را کاهش نداده و از آن خارج نشود.

مشاور جرج بوش: اروپا باید برای حفظ برجام به تهران انگیزه واقعی بدهدروسیه: توقیف نفتکش ایرانی با ادعای اروپایی‌ها درباره حفظ برجام در «تضاد» است

وی گفت: تا به حال ایران بر اساس گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره به این توافق پایبند بوده است.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ همچنین گفت که ایران باید همچنان به توافق هسته ای پایبند باشد، در غیر این صورت مناسبات بین ایران و اروپا بدتر می شود و این برای هر دو طرف آسیب زا است.  

وی تاکید کرد که اگر تهران روز یکشنبه همان گونه که اعلام کرده به غنی سازی اورانیوم فراتر از حد مجاز روی آورد احتمالا مکانیسم حل اختلافات پیش بینی شده در برجام فعال می شود تا در یک چارچوب ثابت بتوانیم با کارشناسان و نمایندگان سیاسی درباره راه حل اختلافات مذاکره کنیم.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا برجام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا برجام اتحادیه اروپا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.   به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.   در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.   الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.   مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.   احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم