Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گردوغبار ناشی از وزش بادهای ۱۲۰ روزه به حدود ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت استان های شرقی ایران و نواحی جنوب و جنوب غرب افغانستان و پاکستان نفوذ کرد. ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: امروز دیگر نمی توان گفت وزش بادهای 120 روزه محلی است چراکه دامنه وزش این بادها و پیامدهای ناشی از آن تنها یک شهر و یک کشور را درگیر نمی کند بلکه چندین استان در کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جریان وزش باد شدید شبانه روز گذشته در شمال استان که سرعت وزش باد در زابل به 119 کیلومتر بر ساعت رسید، یک توده عظیم گردوغباری در نواحی شرقی ایران شکل گرفت که رفته رفته به نواحی جنوبی نفوذ کرد.

زاهدان| 10 هزار ماسک میان مردم طوفان‌زده سیستان توزیع شدطوفان سیستان بیش از 120 نفر را روانه بیمارستان کردطوفان سیستان 65 نفر را روانه بیمارستان کردزاهدان| ادارات منطقه سیستان در پی پیش‌بینی طوفان تعطیل اعلام شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بررسی و تحلیل تصاویر ماهواره Meteosat نشان می دهد که این توده گردوغباری مساحت قابل توجهی از پاکستان و جنوب شرق ایران را فرا گرفته که محدوده تحت تأثیر آن در حدود 500 هزار کیلومتر مربع برآورد می شود.

حیدری ادامه داد: این توفان گردوغباری علاوه بر نواحی مرکزی و جنوبی استان، بخش هایی از ولایات نیمروز، فراه و هلمند افغانستان و مساحت قابل توجهی از ولایت بلوچستان پاکستان را در بر گرفت.

وی با بیان اینکه داده های زمینی نیز تصاویر و تحلیل های سنجش از دور را تأیید می کند، ادامه داد: برای نمونه دیروز به سبب نفوذ گردوغبار به پاکستان، دید افقی در شهر پنجگور این کشور به 1000 متر کاهش یافت.

وی گفت: گردوغبار همچنین دید افقی در میرجاوه، زاهدان، سراوان و ایرانشهر در سیستان و بلوچستان را به 500 تا 1000 متر کاهش داد و شرایط کیفی هوا را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

انتهای پیام/ ت

R7843/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان