Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@19:18:23 GMT

ازدیدن این مجسمه هیجان زده شده ام

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۵۸۸۹

ازدیدن این مجسمه هیجان زده شده ام

یازیگر پیشکسوت سینما پس از بازدید از سمپوزیوم مجسمه مفاخر معاصر گفت: متاسفانه در ایران آن گونه که باید به مفاخرمعاصر ارج نمی نهند و باید به هنرمندان، نویسندگان و شاعران در زمان حیات شان توجه کنیم و آن ها را نادیده نگیریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرتهران، جمعه چهاردهم تیرماه «علی نصیریان» بازیگر و چهره ماندگار که بیش از هفت دهه مردم چهره او را از قاب تلویزیون و پرده نقره ای سینما دیده اند و با او خاطره دارند، برای بازدید از دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر معاصرایران به عمارت عین الدوله آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او بهمن ماه 1313 درتهران متولد شد و ضمن تحصیل درمقطع متوسطه بود که به کلاس های هنری رفت و هنرپیشگی و موسیقی آموخت. او نقش های متفاوتی را ایفا کرده و با هرنقش، گروهی از مخاطبان را با خود همراه کرده است، «سربداران»، «کفش های میرزا نوروز»، «هزار دستان»، «میوه ممنوعه»، «شهرزاد» و«برادر جان» ازجمله فیلم ها ومجموعه تلویزیونی است که نصیریان در آن ایفای نقش کرده است. از او در سال 1380 به عنوان چهره ماندگار تجلیل شد.


نصیریان پس ازبازید ازغرفه های مختلف سمپوزیوم مجسمه سازی درباره اهمیت برگزاری این رویداد گفت: به نظرم برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی اتفاق بسیارخوبی است و فرصتی را فراهم می کند تا درفضای بسیار دوستانه و هنری مجسمه سازان اثر هنری خلق کنند.


او افزود: باید از هر رویدادی که در جهت ارج نهادن به فرهنگ، هنر و اندیشه در کشور برگزارمی شود، تقدیر کرد. به نظرم فعالیت های سازمان زیباسازی و شهرداری تهران در این زمینه قابل تامل و اثر بخش بوده است و باید این روند تداوم پیدا کند.


به گفته او، یکی از رویدادهایی که به منظور ارج نهادن به مفاخر ملی برگزار شده، سمپوزیوم مجسمه مفاخر معاصراست. هر چند می دانم برای رقم خوردن چنین رویدادهایی، برگزار کنندگان با چه دشواری هایی روبرو هستند. متاسفانه در ایران آن گونه که باید به مفاخر معاصر ارج نمی نهند و باید به هنرمندان، نویسندگان و شاعران در زمان حیات شان توجه کنیم و آن ها را نادیده نگیریم وسازمان زیباسازی شهر تهران با برپایی سمپوزیوم مجسمه سازی به نوعی از هنرمندان تجلیل کرده است.


به گفته این هنرمند پیشکسوت، مردم نسبت به هنرمندان عرصه های مختلف حساسیت خاصی دارند و باید در انتخاب شخصیت هایی که قرار است پرتره شان ساخته شود، سخت گیری بیشتری صورت گیرد. باید پرتره هنرمندانی ساخته شود که درعرصه خود شاخص هستند.


او افزود: وقتی قرار است پرتره هنرمند شناخته شده ای ساخته شود، کار را باید به مجسمه سازان برجسته و صاحب سبک بسپارند تا نتیجه کار خوب باشد.


او همچنین درباره این موضوع که چرا در فیلم ها و سریال ها، کمتر شاهد مجسمه هستیم گفت: من یک بازیگرم؛ وقتی نقشی به من پیشنهاد می شود، اگر با نقش بتوانم ارتباط برقرار کنم آن را می پذیرم. اما نظری از ما درباره سایرعوامل فیلم پرسیده نمی شود. باید این نکته را بگویم که من بیشتر درمجموعه های تلویزیونی و تاریخی بازی کرده ام و در این دوره های تاریخی، مجسمه کمتر مورد توجه قرار می گرفته و در زندگی مردم حضور داشته است.


نصیریان پس مواجه با پرتره اش که توسط «مهناز نوروزی شهری» در حال ساخت است،گفت: از دیدن این مجسمه هیجان زده شده ام و خیلی حس خوبی نسبت به این پرتره دارم. این سومین مجسمه ای است که از من ساخته شده است.


در روند ساخت یکی از مجسمه ها، عکاس چند ساعتی به خانه من آمد، عکاسی کرد و مجسمه ساز نیزتلاش کرد که مجسمه من را در ابعاد واقعی بسازد.


او در ادامه بیش از نیم ساعت در محل ساخت مجسمه اش نشست تا مجسمه ساز جوانی که مشغول ساخت پرتره او بود، بتواند از چهره اش طراحی کند و درتمام این مدت مهناز نوروزی، هنگام طراحی از چهره نصیریان، از شدت هیجان اشک در چشمانش حلقه زده بود.


نصیریان درباره جانمایی مجسمه اش گفت: برای من فرقی نمی کند مجسمه ام کجا نصب شود، اما چنین مجسمه هایی باید در مکان هایی که هم هنرمندان و هم مردم حضور دارند، از جمله تئاتر شهر یا پارک خانه هنرمندان نصب شوند.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت نماز جمعه خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه چهارمحال و بختیاری حج خطبه های نماز جمعه مشهد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علی نصیریان سازمان زیباسازی شهر تهران مجسمه سمپوزیوم مجسمه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام بایرن به قیصر: مجسمه برنزی بکن‌باوئر

به گزارش "ورزش سه"، بکن باوئر در ژاویه سال جاری میلادی از دنیا رفت تا بسیاری از هوداران بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان را در سوگ و ناراحتی فرو برده باشد و حالا نوبت به ادای احترام باشگاه مونیخی به او رسیده است.

قرار است که مجسمه‌ای از این اسطوره باشگاه بایرن در مقابل ورزشگاه آلیانز آرنا نصب شود که یک و نیم برابر سایز عادی است و روی پایه‌ای به شکل الماس باوارین قرار خواهد گرفت و قرار است این مجسمه در حالتی خاص و متفاوت هم ساخته شود.

بنیاد کورت لاندائر روز یکشنبه اعلام کرد که قیصر فوتبال آلمان قرار است یادبودی در مونیخ داشته باشد. آنها پیش از این از مجسمه گرد مولر که در پانزدهم آگوست 2021 درگذشت هم رونمایی کرده بودند.

افرادی که مسئول ساخت و نصب این مجسمه هستند، به لطف تجربه‌های قبلی انتظار دارند که این پروژه حدود ۱۸ ماه به طول بینجامد. کریستین کرول یکی از اعضای این مجموعه گفت: «فرانتس کاپیتان بزرگی بود و گرد، دوستش، تاثیر بسیار مثبتی روی نسل امروز داشتند در تاریخ باشگاه بزرگ ما را به نسل بعدی سپردند.»

یان کریستین درسن، مدیر باشگاه بایرن مونیخ، پیش از این در اواخر ژانویه گفته بود: «اگر به جایگاه مجسمه افتخاری مولر در ورودی ورزشگاه نگاه کنید، متوجه خواهید شد که فرانتس هم به خوبی در آنجا جای می‌گیرد.»

بکن باوئر و مولر موفق شدند در سال ۱۹۷۴ قهرمانی در جام جهانی را تجربه کنند. او همچنین به عنوان سرمربی تیم ملی آلمان در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا موفق به تکرار این افتخار شد. کرول در ادامه اضافه کرد: «دوست داریم از این فرصت برای تشکر از خانواده او و باشگاه بایرن مونیخ برای اعتماد و حمایتی که در پروژه جدید به ما داشتند استفاده کنیم! بیایید دوباره با هم این پروژه را پیش ببریم! برای قیصر و برای ریشه دواندن تاریخ مقابل ورزشگاه‌مان.»

دیگر خبرها

  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • مجسمه کریستیانو رونالدو از سنگ+عکس
  • عکس| تصویری از مجسمه سنگی رونالدو و شباهت عجیبش به این بازیکن
  • عکس | این پسربچه بهترین مجسمه رونالدو را ساخت
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • (عکس) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ
  • ادای احترام بایرن به قیصر: مجسمه برنزی بکن‌باوئر
  • (عکس‌) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ
  • سال ۱۹۰۰؛ پرتره‌های صمیمی از بومیان آلاسکا (عکس)