Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@16:53:27 GMT

از واحدهای صنفی برتر تقدیر بعمل خواهد آمد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۵۹۴۲

از واحدهای صنفی برتر تقدیر بعمل خواهد آمد

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ نشست عزیزاله کناری فرماندار بندرعباس با اعضای هیئت مدیره اتاق اصناف در محل فرمانداری تشکیل گردید.

فرماندار بندرعباس در این نشست اظهار داشت: نقش اتاق اصناف بسیار  مهم و تاثرگذار است که باید با برنامه ریزی کارشناسی شده ، روز به روز شاهد کاهش التهاب بازار و تنظیم شرایط موجود باشیم که لازم است اتحادیه ها  بازرسی و نظارت دقیق تری بر صنوف زیر مجموعه خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: هر واحدی که بخواهد فعالیت جدیدی را  آغاز کند باید از اتحادیه مربوطه مجوزهای لازم را دریافت کند و اتحادیه ها ورود کنند در حوزه خود از فعالیت های بدون مجوز خودداری شود و اگر صنف مورد نظر شرایط اخذ مجوز را دارد پروانه آن را صادر کنند تا تحت نظارت اتحادیه به کار خود ادامه دهد.

این مقام مسئول بیان داشت: واحدهای صنفی که مربوط به روسای اتحادیه ها است  باید وضعیت مطلوب و مناسبی داشته باشند تا برای سایرین الگو شود.

فرماندار بندرعباس در پایان تصریح کرد: عرضه هرگونه کالا بدون ارائه فاکتور ممنوع است و مجموعه اصناف به شدت این موضوع را کنترل کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرماندار کارشناسی هیئت مدیره بندرعباس هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند

به گزارش همشهری آنلاین، تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز هفتم اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به ۴۵۲ هزار و ۴۸ مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف ۴۲۴ هزار و ۵۷۶ مجوز است.

در بین دستگاه‌ها بیشترین تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا از سوی سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی انجام شده است. هر یک از این دستگاه ها به ترتیب ۲۴.۳ درصد، ۱۷.۶ درصد، ۸.۴ درصد و ۳.۳ درصد از کل مجوزهای کاغذی صادره خود را به شناسه یکتا تبدیل کرده اند.

گفتنی است؛ در میان استان ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان های مذکور به ترتیب ۱۲.۷ درصد، ۱۲.۷درصد، ۱۰.۶ درصد و ۸.۸ درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

براساس این گزارش کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان های گلستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند. آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نامشان در qr.mojavez.ir نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره‌سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به‌سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

کد خبر 847080 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی اصناف

دیگر خبرها

  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد