Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-05@23:15:49 GMT

سخنرانی عباس کیارستمی در مراسم خودش!

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۶۰۳۱

به گزارش پارس نیوز، 

سومین سالگرد درگذشت عباس کیارستمی با حضور هنرمندانی چون بهمن فرمان‌آرا، حسن فتحی، همایون ارشادی و … عصر جمعه ۱۴ تیرماه در ترک‌مزرعه واقع در لواسان، آرامگاه این هنرمند فقید، برگزار شد.

از دقایقی قبل از شروع این مراسم مردم و هنرمندان در این مکان حاضر شده بودند و صحبت‌هایی از این هنرمند که سال‌های قبل ضبط شده بود، پخش می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در بخش‌هایی از این مصاحبه توضیحاتی راجع به عکاسی منظره یا طبیعت، جاده و راه که علاقه بسیاری به آنها داشت، بیان کرد.

در بخشی دیگر نیز از سال‌های گذران عمرش گفت که ۵۰ سالگی چقدر می‌تواند برای یک مرد ترسناک و دلهره‌آور باشد و از امید به رسیدن به ۸۰ سالگی گفت.

امیر پوریا که اجرای این مراسم را بر عهده داشت، در بخشی از این مراسم که تنها صدای زنده‌یاد عباس کیارستمی و موسیقی فیلم‌هایش در این آرامستان پخش می‌شد، بیان کرد: در این مراسم هیچ سخنرانی در نظر نگرفته‌ایم و تنها کلام ایشان و بخش‌هایی از موسیقی آثارشان را خواهیم شنید.

او ادامه داد: ما این تصمیم را گرفتیم که این شکلی از بودن در جریان افکار زندگی او است که حتی شوخی‌های روزمره‌اش هم می‌توانسته نکاتی دربرداشته باشد. در نتیجه بخش‌هایی که در این صداها می‌شنوید و اتفاقی که در حال وقوع است، شبیه وضع رایج در این گونه مراسم‌های سالگرد نیست.

سینی‌هایی پر از گیلاس کنار مزار این هنرمند بود که امیر پوریا با اشاره به آنها اضافه کرد: ما این گیلاس‌ها را مهمان این هنرمند هستیم. نکته دیگر این است که هیچکس به طور مستقیم به این مراسم دعوت نشده و همه به لطف و علاقه خودشان حضور دارند.

او همچنین گفت: از شما خواهش می‌کنیم آن چه برای پیگیری پرونده پزشکی ایشان در صفحات مجازی و چه از طرف بنیاد کیارستمی اعلام می‌شود، دنبال کنید و همچنان یاد او را با تداوم پیگیری آثارشان زنده نگه داریم.

قرار بود همزمان با سومین سالگرد درگذشت عباس کیارستمی، بنیاد کیارستمی سایت «عافیت» را نیز برای استفاده محدود راه‌اندازی کند که به روز پزشک منتقل شد.

این سایت سامانه ارزیابی سرویس‌های درمانی و پزشکی و محلی برای ثبت نظر مردم درباره خدمات بهداشتی و درمانی خواهد بود تا با شفاف‌سازی کیفیت این خدمات، محلی برای شناسایی پزشکان و مراکز درمانی برتر شود و به بستری برای گفت‌وگو درباره بهبود ساختار سرویس‌دهی مراکز درمانی تبدیل شود. این سایت در روز پزشک برای استفاده عموم باز خواهد شد.

عباس کیارستمی، کارگردان «خانه دوست کجاست؟» از اسفند سال ۹۴ تا اوایل اردیبهشت ۹۵ به دلیل انجام چند عمل جراحی در ناحیه روده در بیمارستان بستری شد و پس از آن هم چند نوبت دیگر به بیمارستان مراجعه کرد تا این که سرانجام هشتم تیر ماه ۹۵ برای تکمیل مراحل درمان به پاریس رفت ولی چند روز بعد (۱۴ تیر) در پاریس و در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: عباس کیارستمی مصاحبه عکاسی جاده موسیقی پزشک بهداشتی و درمانی مراکز درمانی عمل جراحی بیمارستان درمان بهداشتی و درمانی جاده طبیعت عباس کیارستمی موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیدی: حیف شد 3 امتیاز از دستمان رفت

به گزارش "ورزش سه"، مجید عیدی در دیدار اخیر ملوان انزلی مقابل استقلال خوزستان نفوذهای زیادی از سمت راست زمین داشت و موقعیت‌سازی پرشماری کرد که یکی از آنها توسط رضا جعفری تبدیل به گل شد تا تعداد پاس گل‌های او به عدد چهار برسد.

عیدی درباره دیدار اخیرشان برابر استقلال خوزستان گفت: با توجه به شرایط جدول، بازی برای هر دو تیم حساسیت خودش را داشت. ما برای نزدیک شدن به رتبه کسب سهمیه و تیم حریف هم برای جدا کردن خودش از منطقه سقوط از این بازی امتیاز می‌خواست. با احترام به استقلال خوزستان باید بگویم که خوب بازی کردیم و می‌توانستیم برنده شویم، اما در نهایت مساوی شد. حالا باید تلاش کنیم در بازی‌های باقیمانده نتایج بهتری بگیریم.

او درباره وضعیت تیم ملوان اظهار کرد: شرایط تیم خوب است، چراکه بازیکنان و کادر فنی با کیفیتی داریم که هر فردی به نوبه خودش برای درخشیدن نام ملوان تلاش می‌کند. خوشحالی مردم انزلی و استان گیلان تمام آن چیزی است که ما از فوتبال می‌خواهیم و تا لحظه آخر می‌جنگیم تا رتبه بهتری کسب کنیم و اگر خدا کمک کند، حتی آسیایی شویم؛ چنین چیزی دور از دسترس نیست.

عیدی در واکنش به شرایط برگزاری این مسابقه گفت: وضعیت چمن ورزشگاه می‌توانست بهتر باشد. اگر اندازه آن کمی کوتاه‌تر بود، قطعا سرعت بازی بیشتر می‌شد. با این حال به همه دست اندرکاران برگزاری این بازی خسته نباشید می‌گویم و از آنها تشکر می‌کنم که شرایط مناسبی برای برقراری این بازی فراهم کردند.

مدافع تیم ملوان انزلی در خصوص اینکه با توجه به سایر نتایج لیگ، تیمش فرصت خوبی برای نزدیک شدن به کسب سهمیه را از دست داده، ابراز کرد: یقینا اگر ما از اهواز سه امتیاز می‌گرفتیم خیلی به بالای جدول نزدیک می‌شدیم ولی واقعیت این است که بازی سختی داشتیم و می‌دانستیم شرایط این بازی متفاوت است. هر دو تیم به برد نیاز داشتیم و با این هدف وارد زمین شدیم و تلاش کردیم، اما آنچه می‌خواستیم را به دست نیاوردیم.

این بازیکن درباره پاس گلی که در این بازی داد، گفت: هر موفقیتی نتیجه زحمت همه اعضای تیم است. هیچ تفاوتی ندارد من گل بزنم یا دیگر بازیکنان. هیچ فرقی ندارد من پاس گل را بدهم یا کسی دیگر این کار را بکند. مهم موفقیت تیم است که فقط و فقط با همدلی به دست می‌آید. خدا کمک کرده و تا الان خوب پیش رفته‌ایم و ان‌شاالله در ادامه بازی‌ها هم با انگیزه بالا به مصاف حریفان خواهیم رفت.

عیدی یادآور شد: امیدوارم مسئولان شهر انزلی و استان گیلان به فکر تیم ملوان باشند. بدون اغراق می‌گویم حیف این شهر با این هواداران فهیم و دلسوز است که تیمش در سطح لیگ برتر ندرخشد. مردم انزلی لایق بهترین‌ها هستند و برای آنها هم که شده از الان باید برای فصل بعد به فکر بود و با برنامه‌ریزی پیش رفت.

دیگر خبرها

  • فیلمی از سخنرانی قرائتی؛ هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است
  • فیلم| سخنرانی باورنکردنی یک دانشجوی آمریکایی درمورد ایران/ایران مثل رگ‌های بدن در کل دنیا ریشه دوانده
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • ببینید | تمجید ویژه عنایتی از خودش در کنفرانس خبری!
  • ببینید | نگاه زاکانی رو به دوربین صداوسیما در هنگام سخنرانی رئیسی سوژه شد!
  • سخنرانی آیت الله رییسی آغاز شد
  • صهیونیسم «بت پوشالین» عصر جدید است
  • عیدی: حیف شد 3 امتیاز از دستمان رفت
  • حجت الاسلام استاد علوی تهرانی در مسجد امیر به سخنرانی می پردازد
  • وقتی بی‌بی‌سی نزد کارشناسان خودش هم مقبولیتی ندارد! + فیلم