Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-02@02:31:00 GMT

انفجار در مسجد شیعیان غزنی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۶۰۹۲

انفجار در مسجد شیعیان غزنی

به گزارش وانانیوز، 

شکل حمله این جریان وابسته به مانند حملات دیگر در غزنی نیز تکرار شد، جاسازی بمب در «مسجد محمدیه» در منطقه خاک غریبان در غرب شهر غزنی و کشتار نمازگزارانی که برای ادای نماز مغرب و عشاء در آن مکان حاضر بودند.

 

گرچه وزارت داخله افغانستان روز شنبه از کشته شدن یک نمازگزار خبر داد، اما منابع خبری ایرنا در غزنی شمار کشته شدگان را دو تن و مجروحان این حادثه را بیش از ۳۰ نفر ارزیابی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای دخالت خود در این حادثه را رد کرده است.

شماری از آگاهان سیاسی در افغانستان اعتقاد دارند، جریانی که ترور علمای دینی و انفجار در مساجد اهل سنت و شیعیان را هدایت می‌کنند، اهداف بزرگ‌تری را در سر می پروانند.

به اعتقاد آنان، تروریست‌های داعش با ترور علمای اهل سنت و انفجار در مساجد به دنبال افروختن شعله‌های جنگ فرقه‌ای در افغانستان هستند تا زمینه جنگ‌های داخلی جدید را فراهم کنند.

«محمدسرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان با صدور اطلاعیه‌ای این رویداد را «غم‌انگیز» توصیف کرد.

وی نوشت: بی‌گمان این گونه حملات و جنایات‌های هولناک با هدف ایجاد نفاق و تفرقه و دامن زدن به اختلافات مذهبی انجام می شود.

«حمله به مساجد و نمازگزاران، حمله بر وحدت و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز مردم مسلمان افغانستان است و دشمنان مردم با این‌گونه حملات می‌خواهند به اختلافات مذهبی، هم‌زیستی و همبستگی مردم این کشور آسیب برسانند.»

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان از مردم غزنی خواست در برابر هر نوع دسیسه ایستادگی و وحدت‌شان را حفظ کنند.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در شهرستان «گذره» ولایت هرات را پذیرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» ولایت هرات و شهادت شماری از نمازگزاران این مسجد را پذیرفت.

مهاجمان مسلح داعش دهم اردیبهشت نمازگزاران را پس از اقامه نماز در شهرک «محمدیه» هنگام خارج شدن از مسجد هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن دستکم 7 نفر شهید و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

این حمله تروریستی واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی را در پی داشت و مقامات محلی حکومت طالبان متعهد شدند هرچه زودتر عاملان این جنایات پیدا و به‌دست قانون سپرده خواهند شد.

روسیه: داعش افغانستان ساخته آمریکا و انگلیس استشورای امنیت سرکرده داعش افغانستان را در فهرست تحریم‌ها اضافه کردطالبان: هیچ خارجی در داعش افغانستان وجود ندارد/چین آماده سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری است

گروه تروریستی داعش اوایل اردیبهشت ماه نیز در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفته بود.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • ۷ شهید درپی حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند