Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ سرانجام هفته پُرحاشیه نفت به پایان رسید اما برخلاف نظر کارشناسان که صعود قیمت ها را پیش بینی کرده بودند، تمدید توافق کاهش تولید نتوانست برای بلندمدت بر قیمت ها تاثیرگذار باشد و تنها تا حدودی توانست از ریزش بیشتر ارزش طلای سیاه بکاهد.

از سوی دیگر اما افزایش احتمال تنش های مجدد در منطقه خاور میانه و به ویژه خلیج فارس با توقیف نفتکش حامل نفت ایران در منطقه جبل الطارق سبب بروز نگرانی در میان معامله گران و رشد قیمت ها در معاملات پایانی دیروز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو شاخص قیمت نفت برنت در روز جمعه پس از یک افت و خیز  1.5 دلاری سرانجام در محدوده 64 دلار و 23 سنت به کار خود پایان داد. البته این رقم 2.5 دلار کمتر از سقف معاملات در روز یکشنبه گذشته و اوج امیدواری ها به توافق کاهش تولید اوپک پلاس بود.

هر بشکه نفت وست تگزاس نیز در پایان معاملات دیروز در عدد 57 دلار و 51 سنت بسته شد تا فاصله 2.5 دلاری خود را با سقف معاملات هفتگی خود حفظ کند. گفتنی است شاخص نفت وست تگزاس در یکشنبه گذشته به رقم 60 دلار و 6 سنت در هر بشکه افزایش یافت اما نگرانی ها از افت ادامه دار تقاضای جهانی سبب شد تا قیمت نفت نتواند در رقم های ذکر شده ایستادگی کند.

البته نباید رشد قیمتی ابتدای هفته را صرفا از تمدید توافق کاهش تولید اوپک پلاس دانست، نشست مثبت دو قدرت بزرگ اقتصادی دنیا در حاشیه اجلاس گروه 20 نیز تا حدی از ریزش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد. اما تا زنگ پایان جنگ تجاری در دنیا به صدا در نیاید، نباید به قوت گرفتن روند صعودی قیمت نفت امیدوار بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت خلیج فارس ایران رشد قیمت نفت دلار اوپک شاخص جنگ اوپک قیمت نفت نفت نفتکش بازارهای جهانی طلای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات روز گذشته (۴ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به معاملات امروز (۵ اردیبهشت) با افت ۵۰۰ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر در کانال ۱۵ میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۱۹ هزار تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی دیروز ۴۴ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز ۲ هزار و ۳۱۸ دلار رسید.

کد خبر 6087541 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ + جدول
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار