Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:17:42 GMT

افزایش 17 درصدی زائران خراسان جنوبی به حج تمتع

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۶۴۴۶

افزایش 17 درصدی زائران خراسان جنوبی به حج تمتع

ابوالفضل نوفرستی روز شنبه در نشست خبری افزود: امسال زائران حج از فرودگاه بیرجند به مقصد مدینه از طریق شرکت هواپیمایی ایران ایر پرواز می‌کنند و پس از پنج روز وارد مکه برای انجام مناسک حج خواهند شد.

وی اظهار داشت: ۲۵ تیرماه جاری شروع اعزام حجاج از فرودگاه بیرجند است که سه پرواز در این روز انجام می‌شود و پس از آن هر روز دو پرواز تا ۲۹ تیرماه انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال یک کاروان زائران مشهد از فرودگاه بیرجند اعزام می‌شوند گفت: برگشت زائران از چهارم شهریورماه آغاز به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت اما لازم است که زائران برنامه استقبال و پذیرایی خود را از این تاریخ‌های اعلام شده ۲ روز دیرتر اعلام کنند.

وی با اشاره به اعزام ۱۷ کاروان از خراسان جنوبی به حج تمتع بیان کرد: از این تعداد ۲ کاروان اهل سنت هستند.

وی به لزوم آموزش زائران قبل از اعزام اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون علاوه بر همایش‌های توجیهی در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس، طبس، سرایان و بشرویه ۱۰ جلسه آموزش کاربردی نیز برگزار شده و ۳ جلسه نیز در مدینه و مکه آموزش داده می‌شود.

نوفرستی با بیان اینکه در مجموع ۴۷ هزار نفر ساعت آموزشی ویژه زائران حج تمتع برگزار می‌شود افزود: آموزش‌های به صورت میدانی در قالب پیاده روی، مناسک رمی جمرات و ازدحام جمعیت است تا زائران به خصوص کسانی که برای بار اول سفر خارج کشور می‌روند آمادگی کامل کسب کنند.

وی از کمک ۱۰۰ میلیون تومان زائران خانه خدا برای کمک به سیلزدگان خبر داد و افزود: امسال نیز در حرکت خودجوش زائران خراسان جنوبی بخشی از هزینه‌های ولیمه حج را صرف امور عام المنفعه کرده‌اند که کمک به سیلزدگان در اولویت این کمک‌ها بوده است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی به همکاری ۱۹ دستگاه اجرایی با حج و زیارت اشاره کرد و یادآور شد: با تعامل خوب این نهادها در استان آموزش‌های میدانی انجام شده و پست نیز برای ارسال بار حجاج همچون سال‌های قبل آمادگی کامل دارد.

وی بر پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور تاکید کرد و گفت: افراد باید با مراجعه به وبسایت امور مالیاتی یا با استفاده از اپلیکیشن بله این پرداخت را انجام دهند.

نوفرستی با تاکید بر اینکه ۱۴ قلم دارو ممنوعه به زائران اعلام شده است اظهار داشت: اگر زائری احتیاج به داروی خاصی داشت باید نسخه خود را با مهر پزشک کاروان همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه از مهمترین موارد منع خروج زائران از کشور بحث همراه داشتن مواد مخدر و اقلام ممنوعه است افزود: انتظار می‌رود زائران با دقت بیشتر در این مسئله از بروز هرگونه مشکلی پیشگیری کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل ۱۹ کارگروه آسیب شناسی در سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: خراسان جنوبی نیز به عنوان عضو این کارگروه‌ها برخی نقاط قوت و ضعف سفرهای سال قبل را شناسایی و اعلام کرده است تا برای مراسم حج امسال رفع شود.

وی از وجود زائر ۱۲ ساله حج تمتع به عنوان کوچک‌ترین زائر امسال در استان خبر داد و گفت: مسن‌ترین زائر نیز امسال ۹۱ سال سن دارد و ۵۴ درصد زائران را نیز بانوان تشکیل می‌دهند.

نوفرستی همچنین بر لزوم آگاهی شهروندان از مشکلات کاروان‌های آزادبر عتبات عالیات نیز تاکید کرد و افزود: افرادی هستند که به دنبال سودجویی اقدام به اعزام زائران عتبات می‌کنند در صورتی که صلاحیت نداشته شهروندان باید مراقب اینگونه اعزام‌ها باشند.

وی از تشکیل ۹ پرونده و معرفی آن به دادگاه خبر داد و اظهار داشت: لازم است که افراد قبل از اعزام و ثبت نام از صحت و سقم افراد اعزام کننده اطلاع پیدا کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه افراد سودجو با بهانه قیمت پایین‌تر نسبت به جذب زائر اقدام می‌کنند ادامه داد: اگر کسی توان پرداخت هزینه سفر عتبات را نداشته باشد شرکت‌های زیارتی به صورت قسطی اعزام انجام می‌دهند.

وی گفت: ثبت نام زائران اربعین نیز از روز عرفه آغاز می‌شود که امسال تشرف به صورت کاروانی و شبه کاروانی خواهد بود.

۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد خراسان جنوبی زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند

سرپرست حج و زیارت استان زنجان گفت: یک هزار و ۲۷۰ زائر زنجانی از هفته اول خرداد به حج تمتع اعزام می‌شوند.

رحیم شکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم برای اعزام حجاج زنجانی به حج تمتع صورت گرفته است.

وی افزود: در همین راستا طبق هماهنگی انجام شده، یک هزار و ۲۷۰ زائر زنجانی برای انجام اعمال حج تمتع در قالب ۱۰ کاروان اعزام خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت استان زنجان گفت: طبق زمان‌بندی حجاج زنجانی طی روزهای هفتم، هشتم و نهم خرداد سال‌جاری از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی رهسپار خواهند شد.

شکری همچنین از اعزام ۸۵ زائر عمره از این استان به سرزمین وحی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۰ نفر از بانوان و ۴۵ نفر از مردان هستند.

وی ادامه داد: پروازهای عمره مفرده به سرزمین وحی پس از ۹ سال از سر گرفته شده و مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است که پنج روز آن را در مکه و پنج روز دیگر را در مدینه سپری خواهند کرد.

سرپرست حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه قیمت حج عمره برای هر نفر ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلیون ریال تعیین شده است، اظهار داشت: امیدواریم با مهیا شدن شرایط، تعداد اعزام‌ها در سال آینده افزایش پیدا کند.

کد خبر 748653

دیگر خبرها

  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی