Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@03:19:33 GMT

مدیریت پسماند با همکاری وزارت کشور

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۶۴۷۴

مدیریت پسماند با همکاری وزارت کشور

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ عیسی کلانتری در نامه ای از وزیر کشور خواست تا با برنامه ریزی و تعامل شهرداری ها و دهیاری های کل کشور با سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای صحیح قانون مدیریت پسماند و آیین نامه اجرایی آن همکاری کند .

در متن نامه عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست خطاب به رحمانی فضلی وزیر کشور آمده است:

احتراماً، همانگونه که استحضار دارید، یکی از بحران های فزاینده محیط زیست کشور که پیامدهای سوء و آثار زیانبار آن بر محیط زیست و سلامت جامعه بحران مدیریت پسماند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از این رو، با توجه به رسالت قانونی و جایگاه نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای صحیح قانون مدیریت پسماند و آیین نامه اجرایی آن، خواهشمند است دستور فرمائید، ضمن برنامه ریزی برای انجام مطلوب تکالیف و وظایف محوله قانونگذار به سازمان شهرداری ها و دهیاریها و نیز استانداری های کشور در این خصوص و نیز تعامل نزدیک با این سازمان، تمهیدات لازم برای حضور پررنگ شهرداری ها و دهیاری های کل کشور به منظور بهره‌مندی از تمامی ظرفیت های اجرایی آن‌ها در امر خطیر روشنگری و ارتقای سطح دانش و آگاهی های آحاد مختلف جامعه با هدف ساماندهی و مدیریت زنجیره ای پسماندها در کشور (کاهش تولید، تفکیک از مبدأ، جمع آوری اصولی، پردازش و بازیافت صحیح و...) به نحو شایسته صورت پذیرد.

امید است، در سایه تعامل و هم اندیشی فیمابین، حفاظت خردمندانه و در راستای توسعه پایدار، اینگونه معضلات زیست محیطی در سطح کشور، کاهش و مرتفع شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیین نامه سازمان حفاظت محیط زیست شهرداری وزارت کشور وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در مراسم تودیع و معارفه که صبح امروز ترتیب یافته بود، سرپرست معاونت سازمان مدیریت پسماند، سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه یک، معاون خدمات شهری همچنین سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی شهرداری منطقه چهار ارومیه معرفی شدند.

بر اساس احکام جداگانه از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه؛ مرتضی صفری‌سرا بعنوان سرپرست معاونت سازمان مدیریت پسماند، سعید کریمی بعنوان سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه یک، مسعود شیخی به عنوان معاون خدمات شهری منطقه چهار همچنین علی‌ پورفلاح بعنوان سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی شهرداری منطقه چهار ارومیه منصوب شدند.

دیگر خبرها

  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست