Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا دهمرده معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برداشت سیب زمینی تا اوایل مرداد در سیستان و بلوچستان ادامه دارد اظهار داشت: امسال پیش بینی می‌شود ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرستان‌های خاش، ایرانشهر، دلگان و قصرقند عمده مناطق کشت سیب زمینی در سیستان و بلوچستان بحساب می‌آیند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: خشکسالی سال گذشته سبب کاهش سطح زیر کشت سیب زمینی در استان از ۴۳۰ هکتار به ۳۸۰ هکتار کنونی شد.

وی بیان کرد: سیب زمینی تولیدی کشاورزان سیستان و بلوچستان در کاهش قیمت این محصول در بازار مصرف نقش موثری خواهد داشت.

دهمرده افزود: خاش به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب آب و هوایی و زمین‌های حاصلخیز از نظر میزان تولید و کیفیت محصول سیب زمینی رتبه نخست سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضاً منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام/گ

برداشت سیب زمینی در سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان گفت: با حضور کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه ۸ رقم گندم در قالب پروژه PVS (مقایسه ارقام) گنــدم آبــی که در روسـتای چـــم تـنــگ، حوره مرکز جهاد کشاورزی هندیجان شرقی کشت شده بود انجام شد.

علی شکاری افزود: هدف از اجرای این طرح انتخاب بهترین رقم از لحاظ عملکرد و سازگاری با منطقه و تحمل به شوری و آفات و بیماری‌ها می‌باشد.

وی اظهار داشت: ارقام کشت شده شامل آزادگان، اوج، برات، خلیل، داریون، سارنگ، سحر و مهرگان است.

شکاری تصریح کرد: عملیات برداشت این طرح همراه با کیل گیری و نظارت کارشناسان صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: باتوجه به نتایج به دست آمده مشخص شد عملکرد ارقام اوج و خلیل نسبت به دیگر ارقام بالاتر بوده است.

شکاری اظهار داشت: همچنین ارقام خلیل و داریون نسبت به دیگر ارقام به ورس حساس‌تر بودند.

دیگر خبرها

  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه