Web Analytics Made Easy - Statcounter

سطوتی با اعلام برگزاری مسابقات ورزشی «جام کرامت» در ایام دهه کرامت، گفت: کاروان ورزش‌کاران مسیر دوهزار کیلومتری مرز شلمچه تا مشهد مقدس را در این ایام طی کرده و در شب ولادت حضرت ثامن‌الحجج(ع) جاده ولایت را به انتها می‌رسانند.

«جعفر سطوتی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به برنامه های وزارت ورزش و جوانان برای ایام دهه کرامت، اظهار کرد: ما مجموعه ای از اقدامات را برنامه ریزی کرده ایم که از طریق ادارات کل وزارت ورزش و جوانان در ۳۱ استان با همکاری هیئت های ورزشی، سازمان های مردم نهاد، باشگاه ها و مجوعه های ورزشی در سطح استانی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: برخی از این برنامه ها در سطح ملی توسط فدراسیون های ورزشی و همچنین در سطح استانی و شهرستانی توسط هیات های ورزشی استان و شهرستان انجام می شود. برخی از این برنامه ها و اقدامات شامل تبلیغات و فضاسازی محیطی ویژه دهه کرامت است. همچنین برخی برنامه های ورزشی با عنوان جام دهه کرامت ساماندهی شده است.

 

سطوتی با اشاره به برگزاری جشن روز دختر به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و برگزاری جشنی به مناسبت میلاد امام رضا(ع)، گفت: جشن میلاد امام هشتم(ع) از جمله اقدامات مشترکی است که در استان ها برگزار می شود.

 

مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان افزود: ویژه برنامه ورزشی کشور در دهه کرامت، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی با عنوان «جاده ولایت» است که طی آن جامعه ورزشی کشور هر سال مسیر ورود امام رضا(ع) به کشور را که از مرز شلمچه آغاز شده و تا مشهد مقدس ادامه می یابد، در قالب یک جشنواره با محوریت یک کاروان ورزشی طی می کنند.

 

وی تاکید کرد: این مسیر از شش استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی می گذرد و طی آن کاروان ۲۰ نفره از ورزشکاران دو استقامت از یادمان شهدای شلمچه حرکت خود را آغاز می کنند و تا مشهد ادامه می دهند. این مسیر حدود دو هزار کیلومتر است. 

 

مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: همچنین، در این مسیر مردم و مسئولان شهرها همچون فرماندار و امام جمعه و ...  کاروان را استقبال و بدرقه کرده و همزمان برنامه هایی در قالب جشنواره ورزش همگانی برنامه ریزی شده است.

 

وی بیان کرد: سال گذشته در برخی استان ها ورزشکاران رشته های دو میدانی، اسکیت، موتورسواری، و سوارکاری کاروان را همراهی کردند. البته همه رشته های مختلف ورزشی می توانند به استقبال بیایند چون این کاروان پرچم آستان مقدس امام رضا(ع) را حمل می کند و این کار یک حرکت معنوی و فرهنگی بوده و نمایشی از عشق و ارادت مردم به ولایت و امام رضا(ع) است.

 

سطوتی در پایان خاطرنشان کرد: حرکت این کاروان در شش استان ادامه می یابد و شب ولادت امام رضا(ع) به مشهد می رسد و در حرم مطهر رضوی آیین اختتامیه آن برگزار می شود. همچنین مسابقات ورزشی با عنوان «جام کرامت» در ایام این دهه برگزار می شود.

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت نماز جمعه خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان چهارمحال و بختیاری حج خطبه های نماز جمعه مراسم اختتامیه جشنواره جاده ولایت وزارت ورزش و جوانان جشن های دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است

حجت الاسلام علی چراغی پور سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام در نشست هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، اظهار کرد: ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه با انگیزه و عواطف مذهبی و فرهنگ سازی برای تعظیم شعائر الهی در دهه کرامت از رویکرد‌های محوری اجرای برنامه‌ها خواهد بود.

به گفته وی، استفاده از ظرفیت نخبگان، تبیین ارزش‌های معنوی، نشر فرهنگ رضوی و ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دینی و انقلابی از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در استان است.

وی افزود: در این راستا ایجاد یکپارچگی و هماهنگی میان دستگا‌های عضو ستاد دهه کرامت در جهت تحقق اهداف مورد نظر از اهمیت زیادی برخوردار است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام خاطرنشان کرد: آیین‌های گرامیداشت ولادت حضرت معصومه (س) و بزرگداشت روز دختر، تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، بزرگداشت احمد ابن موسی (ع) و ولادت حضرت امام رضا (ع) در قالب ویژه برنامه‌های مختلف در سطح برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور کاروان خدام رضوی و برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در مناطق مختلف استان، گفت: در راستای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت از ظرفیت نهاد‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و مردمی، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، موسسات و مراکز فرهنگ و قرآنی و پایگاه‌های مقاومت بسیج استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد