Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پایگاه میراث فرهنگی جندی‎شاپور و ایوان کرخه با اشاره به حصارکشی با دیوار پیش‌ساخته بدون مجوز در محوطه این شهر باستانی گفت: موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود. ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شهر باستانی جندی شاپور یا گندی‎شاپور شهری در 12 کیلومتری دزفول با مساحت 800 هکتار وسعت و در مجاورت روستای اسلام آباد واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثار باقیمانده از این شهر باستانی به شماره 46 در تاریخ 24 شهریورماه سال 1310 جزو آثار ملی به ثبت رسید که در آن نخستین دانشگاه جهان به دستور شاپور اول ساسانی مربوط به 1800 سال پیش همچنان بخشی از آن باقیمانده است.

می‌توان از شهر باستانی جندی شاپور به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای دوره ساسانی نام برد که از ابتدای تأسیس به تدریج به صورت یکی از مراکز علمی و پزشکی جهان آن روز درآمد. تعداد کتاب‌های بسیاری با موضوع طب یونانی به دستور شاپور به زبان پهلوی ترجمه شدند.

110 اثر تاریخی در ساوه به ثبت آثار ملی رسید/‌تلاش برای ثبت جهانی مسجد جامع ساوه1800 اثر تاریخی در استان اردبیل شناسایی شداجرای 1600 میلیاردتومان پروژه گردشگری در گلستان؛ 900 اثر تاریخی ثبت ملی شد‌

اخیرا شخصی در محوطه شهر باستانی جندی شاپور اقدام به حصارکشی کرده که در همین راستا یعقوب زلقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز با اشاره به حصارکشی با دیوار پیش‌ساخته بدون مجوز در محوطه این شهر باستانی، اظهار داشت: این شخص بدون مجوز اقدام حصارکشی اطراف زمین خود کرده است.

وی با بیان این‌که محوطه باستانی از عرصه و حریم مصوب برخوردار و هر نوع فعالیت عمرانی غیرقانونی است، گفت: شخص در خط حدفاصل عرصه و حریم به نصب دیوار پیش‌ساخته اقدام کرده که سبب مخدوش شدن سیمای منظر محوطه شده است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی جندی‎شاپور و ایوان کرخه ادامه داد: در همین راستا موضوع از طریق مراجع قضائی پیگیری و جمع‌آوری لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۶۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها

بر اساس نظرسنجی موسسه آکسیوس، قریب به دو سوم آمریکایی‌ها باور دارند که مهاجرت غیرقانونی یک بحران جدی است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این نظرسنجی جدید موسسه آکسیوس مشخص شد که ۳۲ درصد از شرکت کنندگان جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و تیم او را مقصر و مسئول این وضعیت می‌دانند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،همچنین ۲۱ درصد از آمریکایی‌ها جرایم رو به رشد، مواد مخدر و خشونت را نگرانی اصلی خود می‌دانند تا بحران مهاجرتی را.

«مارک پن»، رئیس مرکز نظرسنجی هریس به آکسیوس گفت که نتایج این نظرسنجی باید به عنوان هشداری برای بایدن باشد و افزود: «فکر می‌کنم که آنها پیامی برای سیاستمداران ما هستند مبنی بر اینکه اوضاع را تحت کنترل خودتان بگیرید.»

قریب به ۷.۳ میلیون مهاجر از آغاز به کار ریاست جمهوری بایدن در ۲۰۲۱ از مرز جنوبی ایالات متحده به صورت غیرقانونی وارد این کشور شدند و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محل دفن افلاطون کشف شد | رمزگشایی طومارهای باستانی از طریق هوش موصنوعی
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان