Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:48:33 GMT

زرینچه در تمرین استقلال معرفی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۷۰۱۱

زرینچه در تمرین استقلال معرفی شد

تمرین تیم فوتبال اسقلال تهران از ساعت ۱۰ امروز شنبه در ورزشگاه تهرانسر آغاز شد و زرینچه که اخیراً به عنوان سرپرست این تیم به جای «اصغرحاجیلو» انتخاب شده بود، به سایر اعضای کادرفنی و بازیکنان معرفی شد.

«آندره استارماچونی» سرمربی ایتالیایی آبی پوشان در خصوص انتخاب زرینچه به عنوان سرپرست تیم استقلال گفت: خیلی خوشحال هستم که او به عنوان یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان از نظر بازیکنی، مدیریتی و مربیگری در کنار ما است هستند و امیدوارم با زرینچه سال خیلی خوبی را تجربه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«هادی مباشری» معاون باشگاه استقلال نیز در این مراسم اظهار داشت: از زحمات اصغر حاجیلو تشکر می کنم و امیدوارم با همکاری بین زرینچه با کادرفنی و بازیکنان سال خوب و موفقی را پشت سربگذاریم.

وی افزود: جواد را استاد می‌دانم. زیرا او در دوران بازیکنی در استقلال و تیم ملی و هم در دوران مربیگری مثل یک استاد بود. امیدوارم همه دست در دست هم دهیم تا علاوه بر غلبه بر مشکلات، نتایج خوبی را کسب کنیم.

پس از پایان مراسم معارفه زرینچه، تمرین استقلال پیگیری شد و بازیکنان کارهای بدنسازی و استقامتی را در دستور کار قرار دادند. فرشید باقری تنها غایب تمرین بود.

در نیمه اول دهه ۶۰ یک جوان ۱۸ ساله خوش آتیه در ژاندارمری تهران ظاهر شد. جواد زرینچه. با بدنی آماده و دوندگی خیره کننده او از همان ژاندارمری نظر مربیان تیم ملی را به خود جلب کرد و در ۲۱ سالگی با پیراهن تیم ملی ظاهر شد. او پس از استعفای ۱۴ ستاره تیم ملی در جلوی کویت ایستاد و دیگر سمت راست تیم ملی را رها نکرد.

بازی در کشاورز تهران

زرینچه جذب کشاورز تهران شد و سه فصل در کشاورز توپ زد. در جام ملت های آسیا با مجید نامجومطلق یک سمت راست مرگبار و ویرانگر برای تیم ملی تدارک دید. حس همکاری این دو مانند تله پاتی بود. هر دو چشم بسته همدیگر را می دیدند و نامجومطلق بارها با پاس های خود زرینچه را در موقعیت ارسال توپ قرار می داد.

این دو نفر که هم سن و سال هم بودند در استقلال نیز در کنار هم به بازی گرفته شدند. دست سرنوشت در سال ۶۸ او را راهی استقلال تهران کرد تا جانشین شاهین بیانی شود و در کنار مجید نامجومطلق همان زوج تیم ملی را در سمت راست استقلال نیز تشکیل دهند.

قهرمانی با استقلال

او با استقلال به مقام قهرمانی لیگ ایران و همینطور به افتخار بزرگ قهرمانی آسیا دست یافت. زرینچه در تیم علی پروین که فاتح بازی های آسیایی پکن شد نیز حضور داشت. پس از قهرمانی در پکن و ناکامی های پیاپی در جام ملت های ۹۲ و همین طور شکست در رسیدن به جام جهانی ۹۴ آمریکا زرینچه در آستانه ۳۰ سالگی از کادر تیم ملی خط خورد! مایلی کهن با دلایلی عجیب نعیم سعداوی را بر او ترجیح داد. مایلی کهن پس از جام ملت های ۹۶ و نمایش نه چندان متقاعد کننده سعداوی باز هم به زرینچه روی خوش نشان نداد و ترجیح داد در سیستم ۲-۵-۳ از مهدوی کیای ۲۰ ساله در نقش پیستون راست استفاده کند.

پس از گره خوردن صعود ایران و کنار رفتن مایلی کهن، زرینچه به همراه نامجومطلق و پاشازاده در فهرست بازیکنان گروه نجات وارد کادر تیم ملی شدند. زرینچه در بازی با ژاپن و سپس دو بازی سرنوشت ساز با استرالیا در تهران و ملبورن در دفاع راست ظاهر شد و مهدوی کیا در یک پست جلوتر. دست تقدیر موجب شد تا پس از صعود به جام جهانی زرینچه به عنوان دفاع راست تیم ملی و در ۳۲ سالگی افتخار بازی در جام جهانی فرانسه را پیدا کند، هر چند یار قدیمی اش نامجومطلق نتوانست وارد کادر ۲۲ نفره تیم ملی شود.

بازی با آمریکا

اوج درخشش زرینچه در بازی با آمریکا بود. در سیستم ۲-۵-۳ توسط جلال طالبی او هافبک راست بود و میناوند هافبک چپ. در خط میانی نیز مثلث باقری و استیلی و مهدوی کیا حضور داشتند و منصوریان روی نیمکت بود. او در بازی با آمریکا مهمترین نفوذ و بهترین سانتر خودش را نه برای علی دایی، که برای حمید استیلی انجام داد تا گل خاطره انگیز ما شکل بگیرد.

سبک بازی

زرینچه ۱۲ فصل برای استقلال بازی کرد. پس از بازگشت از جام جهانی ۹۸ و در سال هایی که دیگر سرعت و قدرت جوانی اش را نداشت، ترجیح داد در نقش بازی ساز در سیستم ۲-۵-۳ ظاعر شود. (همانطور که همتای سرخ پوشش یعنی مجتبی محرمی نیز در پرسپولیس در همین پست ظاهر شد).

هوشمندی و درک او از روند بازی، او را در این پست نیز نسبتاً موفق نشان داد. زرینچه در ۳۶ سالگی از فوتبال کناره گرفت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تهران استقلال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یازده مرد منتخب کرسپو برای فتح فینال غرب آسیا

به گزارش "ورزش سه"، العین موفق شد در عین ناباوری همگان، دیدار دور رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا که به فینال غرب آسیا نیز ملقب شده، با نتیجه چهار بر دو از سد الهلال عبور کند و حالا امشب برای تکمیل این شگفتی، به دنبال کسب نتیجه لازم در کینگدام آرناست.

هرنان کرسپو که فصل قبل و با الدحیل در مرحله نیمه نهایی این پیکارها با 7 گل از الهلال شکست خورده بود، در پی انتقام آن نتیجه و رسیدن به مسابقه فینال است تا بتواند عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

برای بازی امروز، خالد عیسی در درون دروازه العین قرار گرفته است. دو مدافع مرکزی این تیم کوامی اوتون و خالد الهاشمی هستند. در سمت راست نیز بندر الاحبابی، کاپیتان العین، حضور دارد و در سمت چپ نیز اریک مندز به بازی می‌پردازد.

هرنان کرسپو در این مسابقه از دو هافبک مرکزی در ترکیب تیمش بهره می‌برد. پارک یونگ وو بازیکن مطرح کره‌ای و یحیی نادر بازیکنان میزبان هستند. محمد عباس که با دریافت کارت زرد در بازی رفت این مسابقه را از دست داد، جای خود را به احمد برمان داده است.

کاکو رومرو در سمت راست و ماتیاس پالاسیوس در سمت چپ به عنوان وینگرهای العین بازی می‌کنند. در نوک خط حمله نیز سفیان رحیمی مراکشی حضور دارد. او در بازی رفت الزعیم را به آتش کشید و سه مرتبه موفق به گلزنی شد. این بازیکن که در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل النصر نیز دروازه تیم عربستانی را باز کرده بود، می‌خواهد الهلال را نیز به سرنوشت تیم همشهری‌اش دچار کند.

دیگر خبرها

  • دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏
  • قصه یک عشق در تمرین استقلال
  • بازگشت ستاره جوان سپاهان در جام‌حذفی (عکس)
  • گلایه ستاره سابق استقلال از علی دایی و کارلوس کی‌روش!
  • گزارش تمرین سپاهان؛ محمد دانشگر پا به توپ شد
  • عکس‌| نکونام و استقلالی‌ها میزبان یک هوادار خاص
  • جواد نکونام یک استقلالی را به آرزویش رساند + عکس
  • جوان استقلالی به آرزویش رسید
  • یازده مرد منتخب کرسپو برای فتح فینال غرب آسیا
  • ترکیبی که بهترین تیم آسیا را از مرگ نجات می‌دهد