Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@13:18:06 GMT

افزایش میزان آلاینده ازن در تهران

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۷۰۵۲

افزایش میزان آلاینده ازن در تهران

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران در حاشیه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ امروز دومین کارگروه کاهش آلودگی تهران برگزار شد و مواردی در خصوص مبارزه با گرد و غبار و بررسی میزان اُزن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بحث مبارزه با گرد و غبار، مطالعاتی در کانون‌های مستعد گرد و غبار انجام شده است و ۷۴ هکتار از اراضی جنوب و جنوب غرب تهران برای تولید گرد و غبار متساعد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران بیان داشت: امروز در دستورکار قرار گرفته است که چه اقدامی برای مبارزه با گرد و غبار انجام شود.

کلانتری ادامه داد: دستور دوم این جلسه در مورد افزایش اُزن در استان تهران است که طی روزهای گذشته باعث ایجاد نارضایتی و دغدغه مردم شده است.

وی بیان داشت: میزان ازن توسط شهرداری و محیط زیست در حال رصد و پیگیری است و افزایش دما طی روزهای گذشته موجب افزایش میزان ازن در تهران شده است.

مدیر کل محیط زیست استان تهران ادامه داد: ازن یک آلاینده ثانویه است و برای اینکه میزان آن پایین بیاید، باید هیدروکربن‌ها را کنترل کنیم.  

کلانتری ادامه داد: در حال حاضر میزان ازن بر روی عدد ۸۵ قرار دارد و ما نسبت به سال گذشته دو روز بیشتر افزایش ازن را داشته‌ایم.

وی گفت: بنابراین در این جلسه تصمیماتی اتخاذ خواهد شد که آلاینده‌ها و هیدروکربن‌ها گاهش پیدا کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: آلایندگی ازن در سالهای قبل هم مطرح بوده و از دو سال پیش سنجش میزان ازن انجام می‌شود و در تمام کشورهای پیشرفته نیز مشکل ازن وجود دارد.

وی گفت: علت افزایش میزان ازن نازل‌ها و مخازن سوخت است و باید بخش فرآورده‌های نفتی طرحی را اجرایی کند و با ایجاد استانداردهای جدید معاینه فنی، آلایندگی میزان ازن نیز کاهش پیدا کند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران حفاظت از محیط زیست شهرداری گرد و غبار محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد

به گزارش همشهری آنلاین، در ویدئوی زیر، آتش گرفتن یک باتری را می‌توانید مشاهده فرمایید. آتشی که می‌تواند یک جنگل سرسبز را به ویرانه‌ای سوخته تبدیل کند.

بیشتر بخوانید:

در چه حالتی دایناسورها بار دیگر به چرخه حیات برمی‌گردند؟ کد خبر 849391 برچسب‌ها باتری آتشفشان محیط زیست جنگل محیط زیست جهان محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان