Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، عدم حضور مشاهیر ایلامی در کنگره بین المللی مشاهیر کرد که روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه جاری به میزبانی شهر سنندج برگزار شد موجب گلایه جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر این استان شده است.

عمران خودآموز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص توضیح داد: برای انتخاب ۳۰ نفری که به عنوان مشاهیر کرد در این کنگره مورد تجلیل قرار گرفته اند هیچگونه نظرخواهی از این اداره کل صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فهرست مشاهیری که در این کنگره برای تجلیل انتخاب شده اند توسط دبیرخانه کنگره و بر اساس معیارهای مد نظر آنها انجام شده و این اداره کل هیچگونه دخالتی در اسامی منتخب نداشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: این اداره کل هرگونه رد یا تایید اعلام اسامی مشاهیر را تکذیب و خود دبیرخانه کنگره باید در این زمنیه باید پاسخگو باشد.

در این کنگره که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد از ۳۰ نفر از مشاهیر کُرد و نام‌آوران عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی، موسیقی و علمی کُرد تجلیل شد.

میکائیل اصلان هنرمند و موزیسین، بیژن کامکار هنرمند عرصه موسیقی، مظهر خالقی خواننده و هنرمند، هادی ضیاءالدینی مجسمه‌ساز و نقاش، کیانوش رستمی وزنه‌بردار، قطب‌الدین صادقی، استاد دانشگاه، نویسنده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان، محمدعلی قره‌داغی پژوهشگر، کیهان کلهر نوازنده و موزیسین نصرت‌الله معین وزیری نویسنده ، شهرام ناظری خواننده و موزیسین، لطیف هلمت شاعر و نویسنده، عثمان هورامی خواننده و ... از جمله مشاهیری بودند که در این کنگره مورد تقدیر قرار گرفتند.

استان ایلام به عنوان غربی ترین استان کشور از مناطق کرد نشین محسوب می شود و در عرصه های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری دارای شخصیت ها و مفاخر فراوانی نظیر پروفسور همایون همتی پژوهشگر و استاد دانشگاه، نوید محمدزاده بازیگر سینما، استاد علیدوست فلاحتی کهنسال ترین نوازنده موسیقی نواحی حال حاضر ایران، استاد عبدالجبار کاکایی شاعر وپژوهشگر، علی هاشمی قهرمان وزنه برداری جهان، مهدی نورمحمدی مستندساز بین المللی، استاد علی اشرف صندوق آبادی خوشنویس ملی، ذبیح الله پورشیب قهرمان کاراته جهان و ... است که متاسفانه نام هیچکدام از این شخصیت ها در کنگره بین المللی مشاهیر کرد به چشم نمی خورد.

۷۱۷۱/۶۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری اظهار کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در این رویداد بین المللی شده‌اند.

وی گفت: شهر کرج نیز بواسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته با همت حضرت آیت الله همدانی امام جمعه فرهیخته کرج و دکتر عبداللهی استاندار پرتلاش و همچنین مهندس کیانی شهردار کرج، حجت الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، آقای مهندس آل عوض مشاور استاندار، آقای دکتر کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی استانداری و خانم اسفندیاری مدیر انجمن بخوان با ما و مجری طرح و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: ضمن تبریک این اتفاق میمون و مبارک به اصحاب فرهنگ و هنر استان البرز، از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا ان شاء الله با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی نمائیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دکتر جانعلی پور مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسئولین اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی بخصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090321

دیگر خبرها

  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • تجلیل از فرهیختگان شهر در منطقه ۱۵ اصفهان
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد