Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که ما از طرح روسیه برای آغاز مذاکرات میان ایران و کشورهای عربی استقبال می‌کنیم چون معتقدیم که گفت‌وگوها هرچه بیشتر مفیدتر خواهد بود.

شهروز برزگر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه روسیه درباره توافق با دبیر کل سازمان همکاری اسلامی برای آغاز مذاکرات ایران و کشورهای عربی، اظهار کرد: برقراری آرامش و امنیت در منطقه خاص جمهوری اسلامی ایران است و همواره این سیاست را دنبال کرده است چون معتقد است که کشورهای همسایه می‌تواند امنیت را در منطقه خود برقرار کند لذا هرچه آرامش و امنیت بیشتر باشد ما نیز خرسند می‌شویم چون نتیجه نهایی آن امنیت پایدار در کشورهای منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برگزاری نشست بین کشورهای منطقه را امری ضروری خواند و توضیح داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی موضوع ایران‌هراسی را در منطقه راه انداختند تا بتوانند سیاست خود یعنی فروش سلاح و تسلیحات نظامی به کشورهای منطقه را به پیش برده و جیب خود را از فروش اسلحه پر کند لذا اگر کشورهای منطقه بتوانند با گفت‌وگو امنیت در منطقه را حاکم کند دیگر دست آمریکا از منطقه کوتاه خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه است تا با ایران‌هراسی و ناامن کردن منطقه اهداف خود را به پیش ببرد. ما کشورهای منطقه از قدرت کافی برخوردار هستیم تا با هماهنگی حضور آمریکا را در منطقه کمرنگ کنیم کما این‌که اخیرا رییس جمهور آمریکا هم عنوان کرد که دلیلی به حضور نیروهای آمریکایی در منطقه وجود ندارد این همان چیزی است که ما تاکید داریم که آمریکا نباید در منطقه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است

در ادامه سفر هیئت بلندپایه فرهنگی کشورمان به ارمنستان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و درباره گسترش دیپلماسی فرهنگی میان دو کشور به گفت وگو پرداختند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار علاوه بر مباحث فرهنگی مشترک بین دو کشور، مسائل مهم بین‌المللی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در این دیدار، با ارائه تحلیلی از وضعیت فعلی منطقه غرب آسیا و به‌ویژه اتفاقات اخیر غزه، بر ضرورت تلاش برای برقراری صلح پایدار در منطقه با کمک کشورهای همسایه تأکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب، ارمنستان را همسایه‌ای نجیب و مورد احترام خواند و رویکرد شفاف ایران را در دفاع از تمامیت ارضی کشورها و تلاش‌ها برای برقراری صلح منطقه‌ای را تبیین کرد.

ایمانی‌پور به اشتراکات فرهنگی و تمدنی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: این سفر فرصتی را فراهم آورده است تا دیدگاه عمیق‌تری نسبت به کشور ارمنستان به دست آوریم. 

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: همکاری‌های فرهنگی و افزایش سطح روابط بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان باید دنبال شود. 

ایمانی‌پور همچنین به نقش رسانه‌ها در ترویج دانش و آگاهی میان مردم دو کشور اشاره کرد و خواستار همکاری متقابل دو کشور در این زمینه شد.

همچنین در این نشست، معاون وزیر خارجه ارمنستان ضمن استقبال از هیئت بلندپایه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که امضای سند مبادلات فرهنگی به تقویت روابط دوجانبه ایران و ارمنستان منتهی شود.

وی تصریح کرد که ارمنستان همواره به ایران به مثابه یک کشور دوست و همسایه مطلوب نگاه کرده است. 

طی این دیدار که با حضور سبحانی، سفیر ایران در ارمنستان و اسدی موحد، رایزن فرهنگی کشورمان نیز برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • مصائب فلسطینیان خواهد گذشت، اما چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در تاریخ ثبت می‌شود
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه