Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید میعاد صالحی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در گردهمایی بزرگ روسای کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور که در تهران برگزار شد، با بیان این که کل مبلغ همسان سازی برای دو صندوق کشوری و لشکری ۵ هزار میلیارد تومان مصوب و ابلاغ شده است گفت: از این میزان ۶۵ درصد یعنی معادل سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان سهم بازنشستگان کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی- وی ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه ۸۲ و نیم درصد از بازنشستگان کشوری مشمول طرح همسانسازی هستند و حقوق آن‌ها از محل همسان سازی، افزایشی بین ۱۱۰ تا ۲۵۰ هزار تومان داشته است؛ بنابراین دریافتی متوسط هر بازنشسته‌ از بابت همسان سازی حدود ۱۹۰ هزار تومان در ماه خواهد بود.

صالحی افزود: متوسط حقوق در سال ۹۷ دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است که امسال به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده، ضمن اینکه تعداد بازنشستگان تحت پوشش نیز به یک میلیون و ۴۲۲ هزار نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: بحث انتشار اطلاعات حقوق و دستمزد و همچنین مدارک تحصیلی، تنها بخش کوچکی از اتاق شیشه‌ای صندوق بازنشستگی است و این شفافیت در بحث پروژه‌های تحمیل شده به صندوق و هزینه‌ها و زیان‌هایی که به صندوق وارد کرده است، اعداد بزرگتری را در بر می‌گیرد که قطعاً در مراحل بعدی اطلاعات آن در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ما نباید وارد پروژه‌های زیان‌ده شویم گفت: اگر پروژه‌ای به صندوق تحمیل شده است، باید افراد تحمیل کننده پاسخ آن را بدهند. چرا ما باید جوابگوی ناکارآمدی و فساد برخی مدیران سفارشی و تحمیلی باشیم؟

صالحی با تاکید بر اینکه وظیفه ماست که پیش از آن که دیگران به حساب ما رسیدگی کنند خودمان با نظارت برخط و دقیق و برخورد با متخلفان به حساب خودمان رسیدگی کنیم گفت: حقوق‌هایی پرداخت شده است که چه اندک و چه زیاد باید بررسی شود که در سقف قانونی پرداخت شده یا خیر و اگر عددی بالاتر از سقف قانونی پرداخت شده باید به بیت المال بازگردد، البته این‌ها در برابر پروژه‌های چندین میلیاردی موجود اعداد و ارقام بسیار اندکی است.

وی با اشاره به تعریف صحیح شفافیت ادامه داد شفافیت با افشاگری متفاوت است و به معنای سیاه نمایی نیز نمی‌باشد، بلکه به عکس با گشودن مسیر اصلاح و افزایش امید در مردم، منجر به افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی برای کشور می‌شود. البته در این مسیر منافع برخی نیز کاهش می‌یابد که متاسفانه فشار‌ها را روز به روز بیشتر می‌کنند، اما به حول و قوه الهی و مدد اهل بیت عصمت و طهارت و با حمایت‌های وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین دولت محترم، با تمام توان این مسیر را ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در زمینه خروج از بنگاه‌های زیان‌ده نیز اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم در فضای زیان بمانیم و باید در فضای سودآور حرکت کنیم. باید از مجموع ۵ هلدینگ تحت پوشش سود بیشتری دریافت شود تا بتوانیم برای بازنشستگان عزیز که سرمایه‌داران اصلی صندوق محسوب می‌شوند منابع بیشتری فراهم کنیم. بنگاه‌های زیانده تنها منابع موجود صندوق را می‌بلعند و هیچ کمکی به صندوق نمی‌کنند.

وی با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری گفت: با وجود اینکه برای صندوق کشوری و لشکری ۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، اما هنوز این اعتبار پرداخت نشده است. البته اگر ما بخواهیم همسان سازی را به درستی و برای همه بازنشستگان اجرایی کنیم باید منابعی بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان از سوی دولت و مجلس اختصاص یابد. قطعاً ما تنها مجری قانون هستیم و این دولت و مجلس هستند که باید در این زمینه ورود کنند.

صالحی با قدردانی از رئیس جمهور و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه جوانگرایی و حمایت از آن گفت: خوشبختانه امروز این وزارتخانه در جوانگرایی پیشگام است و در چهار نقطه حساس و مهم وزارتخانه از جوانان متخصص استفاده شده است که دو نقطه از این چهار نهاد، از غول‌های اقتصادی کشور هستند. ما امیدواریم در کنار تجربه انباشت شده بازنشستگان، از جوانان کارآمد، متخصص و خلاق استفاده کنیم به خصوص زمانی که افراد شاغل ما به آستانه بازنشستگی می‌رسند و باید دانش و تجربه آن‌ها به جوانان منتقل شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه اظهار داشت: با این وجود در زمینه دغدغه بازنشستگان که همسان سازی و افزایش حقوق است ما در حال رایزنی با دولت، رئیس مجلس و سایر مسئولان کشور هستیم و در این زمینه به هیچ عنوان ساکن و غیرفعال نبوده ایم.

صالحی همچنین با اشاره به دغدغه بسیار مهم بازنشستگان در خصوص هزینه‌های مربوط به بهداشت و درمان بیان کرد: بیمه تکمیلی بازنشستگان در حال حاضر نقص‌ها و مشکلاتی دارد که از همان روز‌های آغازین انتصاب، یک تیم از افراد خبره را مأمور آسیب شناسی و ارائه پیشنهاد کرده ام که در قرارداد جدید از شهریور ماه اصلاح شود. امیدواریم با ارائه و جمعبندی پیشنهادات در نشست‌های تخصصی، شاهد کاهش دغدغه‌های بازنشستگان عزیز در این زمینه باشیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بازنشسته حقوق صندوق بازنشستگی کشوری صالحی حقوق های نجومی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری کانون های بازنشستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۷۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توییتر سابق) در تداوم مداخله جویی و ادعاهای حقوق بشری آمریکا در امور سایر کشورها درباره حکم بدوی دادگاه درباره توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی ایران نوشت: «حکم اعدام توماج صالحی خواننده رپ ایرانی را به شدت محکوم می کنیم.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حالی که درباره سرکوب دانشجویان آمریکایی در روزهای اخیر در دانشگاههای آمریکا در حمایت از مردم غزه و مخالفت با کمک ها و حمایت های نظامی و امنیتی آمریکا از اسرائیل سکوت کرده است، درباره توماج صالحی نوشتن هشتگ نام او به انگلیسی، همسو با مخالفان جمهوری اسلامی ایران از این نظام بعنوان رژیم یاد کرد و مدعی شد: «صدای او آرزوهای مردم ایران و همه کسانی را که توسط رژیم ساکت شده اند تقویت می کند. ما خواستار آزادی فوری او هستیم.»

پیش از این نیز، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره حکم بدوی اعدام توماج صالحی اتهام افساد فی الارض در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: «ما این گزارش های نگران کننده را دیده ایم. این نمونه دیگری از نقض وحشتناک و فراگیر حقوق بشر توسط حکومت ایران است.»

این مقام آمریکایی مدعی شد: ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی های اساسی مردم را محکوم می کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ابزارهای مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.

دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز عصر چهارشنبه به وقت محلی در حساب کاربری این دفتر در شبکه ایکس یا همان توئیتر سابق مدعی شد: «حکم اعدام توماج صالحی و حکم ۵ سال زندان برای سامان یاسین، خواننده رپ کرد ایرانی را قویا محکوم می‌کنیم. ما خواستار آزادی فوری آنها هستیم. اینها آخرین شواهد از آزار بیرحمانه حکومت علیه شهروندان خود و نشانه نادیده گرفتن حقوق بشر و هراس از مطالبات مردن ایران برای تغییرات دموکراتیک است».

بر اساس گزارش های رسانه ای، دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است که این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد. سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

به گزارش دفتر ایرنا از اصفهان، روابط عمومی دادگستری استان اصفهان هشتم آبان ماه ۱۴۰۱ به نقل از سیدمحمد موسویان دادستان اصفهان اعلام کرد: "توماج صالحی" شب گذشته به‌ اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، همکاری با دولت‌های مُتخاصم و تشکیل گروه‌ غیرقانونی به‌ قصد برهم زدن امنیت کشور، با نیابت قضایی در یکی از استان‌های کشور دستگیر شد.

وی اضافه کرد: متهم در زمان حاضر با صدور قرار، تحت نظر شعبه بازپرسی دادگستری اصفهان قرار دارد. متهم در ایجاد اغتشاشات و دعوت و تشویق به آشوب‌های اخیر در استان اصفهان و در شهرستان شاهین‌شهر، نقش کلیدی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان نیز اعلام کرده بود: توماج صالحی به افساد فی‌الارض از طریق نشر اکاذیب به صورت گسترده به نحوی که موجب خسارات عمده گردیده است، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشکیل و اداره دسته‌جات غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، همکاری با دولت متخاصم علیه جمهوری اسلامی و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و ترغیب افراد به اعمال خشونت آمیز متهم است.

دیگر خبرها

  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟