Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهتاب باباحیدری که در فستیوال قزاقستان موفق به کسب مقام سوم شده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، در خصوص سابقه ورزشی خود در رشته سوارکاری اظهار داشت: از سال ۹۴ در بخش استقامت سوارکار بودم که به دلیل آسیب در مهره کمر و پس از سپری شدن روند درمان، کمانگیری را انتخاب کرده و به عنوان اولین زن کمانگیر بر روی اسب غرب کشور و بدون هیچ حمایتی در مسابقات شرکت کردم و با لباس کُردی در مسابقات حاضر شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که به سوارکاری و هنرهای رزمی سوار بر اسب علاقه دارد، افزود: این هنرها شامل شمشیر، نیزه و کمان است که من ورزش حرفه ای خود را کمانگیری بر روی اسب انتخاب کردم.

به گفته این بانوی کمانگیر کرمانشاهی، در این مسابقه فرهنگی ورزشی که فستیوال مانند و فاقد جایزه بود با مشکلاتی مواجه شدم که نداشتن مترجم و حضور من بدون داشتن حامی نمونه ای از آن بود به گونه ای که به تنهایی تیر پرتاب کرده و سپس آن را جمع می کردم و حتی آن هنگام که نتیجه ها اعلام می شد پس از خواندن سه مرتبه، متوجه نامم شدم چرا که در آن موقع مشغول جمع آوری تیرهای پرتاب شده بودم.

مهتاب باباحیدری بانوی ورزشکار کرمانشاهی

به گفته وی، این رشته ادغام سوارکاری و استفاده از تیر و کمان است که لازمه آن برای زنان شهامت و شجاعت است و به عنوان یک زن کمانگیر می خواهم توانمندی زنان ایرانی را به دنیا ثابت کنم.

باباحیدری اظهار داشت: نظرتنگی از مشکلاتی است که ورزشکاران با آن مواجه هستند و به عنوان بانویی که در رقابت تنگاتنگ با مردان هستم با مشکلات بیشتری مواجه هستم چراکه در گام نخست باید خود را ثابت می کردم تا بتوانم آن را ادامه دهم.

این بانوی کرمانشاهی به عنوان پرچمدار فستیوال فرهنگی ورزشی قزاقستان پس از گذراندن ۲روز رقابت بین ۱۵ کشور جهان، موفق به کسب مقام سوم کمانگیری فستیوال کوچ نشینان جهان شد و دیپلم افتخار فستیوال را از آن خود کرد.

۷۴۶۰/‏۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا زنان کرمانشاه ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است

به گزارش خبرنگار مهر، «سید عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: از وظایف حاکمیت تولید است و در واقع این یک شاخص است زیرا هر دولتی که بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است.

وی افزود: بعضی وقت‌ها هم مردم خودشان شاد هستند اما برخی برخورد می‌کنند که جلوی این شادی را بگیرند اما از جمله برنامه‌هایی که مردم را شاد می‌کنند برنامه‌های محلی حوزه میراث فرهنگی است. که در کنار آن رویدادها زمینه شادی فراوانی ایجاد می‌شود.

کد خبر 6086819

دیگر خبرها

  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس برگزار شد
  • معرفی برترین‌های روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس
  • معرفی برترین‌های روز دوم هفته سوم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس
  • تشکیل رنگین کمان در آسمان بردسکن
  • رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • رکورد تیمی ریکرو ایران شکست
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود