Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف آزادی و تغییر سودان از اجرایی شدن پیش شرط های خود برای از سرگیری مذاکرات مستقیم با شورای نظامی طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به دنبال حمله نظامیان سودانی به اعتصاب کنندگان در خارطوم،  مذاکرات معارضان با شورای نظامی درباره دوره انتقالی به بن بست رسید. اتیوپی و اتحادیه آفریقا برای برون رفت سودان از این بن بست سیاسی به میانجیگری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معارضان برای از سرگیری مذاکرات مستقیم با شورای نظامی، آزادی زندانیان سیاسی، پایان دادن به حضور نظامیان در شهرها، لغو محدودیت های اینترنتی و اعتراف به کشتار اعتصاب کنندگان را به عنوان پیش شرط مطرح کردند. میانجیگران با رایزنی هایی که انجام دادند موفق شدند،  شورای نظامی سودان را به اجرایی شدن بخش زیادی از پیش شرط های معارضان همراه کنند.

به دنبال توافق ائتلاف آزادی و تغییر  با شورای نظامی درخصوص شورای حاکمیتی و ساختار دولت طی دوره انتقالی و تشکیل مجلس قانونگذاری جدید سودان، این ائتلاف دیروز طی یک نشست مطبوعاتی توافق اخیر خود را با شورای نظامی مثبت ارزیابی و اعلام کرد: این توافق گامی در راستای اجرایی شدن اهداف انقلاب مردم سودان به شمار می رود.

ائتلاف آزادی و تغییر در ارتباط با پیش شرط خود مبنی بر پایان دادن حضور نظامیان در شهرها و لغو محدودیت های اینترنتی گفت: طی روزهای آینده شاهد کاهش حضور نظامیان در شهرها خواهیم بود و قرار شده است، محدودیت های اینترنتی در کشور به زودی پایان پذیرد.

به نوشته روزنامه الانتباهه چاپ خارطوم، این ائتلاف درباره ساختار دولت آینده سودان طی دوره انتقالی گفت: این دولت ملی وفن سالار خواهد بود و در 6 ماهه اول اجرایی شدن توافق اخیر ما با شورای  نظامی "نشست آشتی ملی " برگزار می شود که تمام احزاب و گروه های سودانی در آن شرکت خواهند داشت. همچنین براساس توافق انجام شده طی این مدت با تمام گروه های مسلح سودانی توافقنامه صلح امضاء خواهد شد.

در این نشست مطبوعاتی ائتلاف آزادی و تغییر با دست کشیدن از درخواست خود مبنی برانجام تحقیقات بین المللی درخصوص حمله نظامیان به اعتصاب کنندگان خارطوم  و اعتراف نظامیان این حمله اعلام کرد: کمیته ای که در این زمینه در کشور تشکیل شده اقدامات آن به شدت تحت نظر است. همانطوری که اتیوپی و اتحادیه آفریقا بر اجرای مفاد توافق این ائتلاف با شورای نظامی نظارت دارند.

یکی از رهبران ائتلاف آزادی و تغییر توافق این ائتلاف با شورای نظامی را سنگ بنای ساختار سیاسی در سودان طی انتقالی دانست و اظهار داشت: گروه های مسلح سودانی بخشی از روند گفت وگو های سیاسی درخصوص آینده این کشور هستند.

پ"عباس مدنی " دوره انتقالی 3 سال و 3 ماه عنوان و تصریح کرد: شورای حاکمیتی متشکل از 5 نظامی و 5 غیر نظامی خواهد بود و این توافق،  سودان را از دوره بی ثباتی و جنگ به دوران صلح و ثبات منتقل خواهد کرد.

میانجیگر اتحادیه آفریقا در امور سودان صبح دیروز از توافق ائتلاف آزادی و تغییر با شورای نظامی درخصوص دوره انتقالی از جمله شورای حاکمیتی خبر داد.

" محمد حسن ولد لبات " با بیان اینکه دوره انتقالی دست کم سه ساله خواهد بود،  اظهار داشت: ریاست شورای حاکمیتی به صورت دوره ای خواهد بود و طی دوره انتالی یک دولت ملی و فن سالار مستقل امور سودان را به دست خواهد گرفت و مجلس قانونگذاری جدید این کشور نیز پس از تشکیل دولت تاسیس خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اتیوپی خارطوم سودان معارضان سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت:‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودروهای نوشماره و چه خودروهای دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می کند

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

کد خبر 848644 برچسب‌ها سوخت - بنزین (کارت سوخت هوشمند) سوخت - بنزین (سهمیه‌ بندی) خبر مهم فراجا

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی بازوی مشورتی برای مدیران کشور
  • خود را به رویکرد امنا برای تغییر مدیریت مجلس آینده پایبند می‌دانم
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد