Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون ملی یونسکو در ایران و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی از دستگاه ‌های مختلف به دلیل ثبت جنگل‌های هیرکانی در فهرست میراث جهانی پیام تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایمنا، منصور غلامی در این پیام نوشت: در چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو، جنگل های هیرکانی ایران که یکی از ارزشمندترین میراث طبیعی بشر با گونه های گیاهی و جانوری بی مانند است به ثبت جهانی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم در ادامه این پیام آورده است: این میراث بی‌نظیر، جلوه‌ای دیگر از شکوه و عظمت غرور آفرین ایران عزیز و تاریخی است. سرزمینی که گنجینه والاترین آثار تاریخی و فرهنگی و طبیعی و میراث ملموس و ناملموس تمدن بشری است. ایران گذرگاه فکر و فرهنگ، هنر و اندیشه و تاریخ و علم و ادب و عرفان است. فرهیختگان و اهالی فرهنگ جهان این جایگاه بلند را به رسمیت شناخته و آن را گرامی می دارند.

در ادامه نامه تشکر غلامی آمده است: ثبت جهانی جنگل های هیرکانی به عنوان بیست و چهارمین اثر تاریخی و طبیعی ایران را به ملت بزرگ ایران اسلامی تبریک می گویم. این موفقیت مرهون تلاش ستودنی و ارزشمند متخصصان و مدیران پرتلاش دستگاه های مختلف است. از همه این افراد به ویژه دست اندرکاران خدوم، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیرداری، سازمان حفاظت محیط زیست، نمایندگی ایران در یونسکو، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، مسئولان و کارشناسان استان ها نهایت سپاس و تشکر را دارم.

روز گذشته، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران از ثبت جنگل‌های هیرکانی در فهرست میراث جهانی خبر داد.

جنگل‌های هیرکانی با ۱.۹ میلیون هکتار وسعت، از آستارا در شمال استان گیلان تا گُلی‌داغ در شرق استان گلستان، در گستره‌ای به طول تقریبی ۸۰۰ کیلومتر و عرض ۲۰ تا ۷۰ کیلومتر پراکنش دارد.

در زمان حاضر جنگل‌های هیرکانی، زیست‌بوم ۲۹۶ گونه پرنده و ۹۸ گونه پستاندار است. همچنین ۱۵۰ گیاه بومی درختی و بوته‌ای (مانند شمشاد و انجیلی) نیز در آن یافت می‌شود. چهل‌وسومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو تا ۱۰ جولای (۱۹ تیرماه) در باکو ادامه دارد.

منبع: ایرنا

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ثبت جهانی جنگل ها جنگل هیرکانی گيلان وزیر علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) به مناسبت روز دختر رونمایی شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، همزمان با قرار گرفتن روز دختر از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) با شعر «چشم و چراغ خونه» رونمایی شد.

در تقویم ایران ولادت حضرت معصومه (س) روز دختر نامگذاری شده است.

کیانوش رضایی کد خبر: 1229922 برچسب‌ها ایران

دیگر خبرها

  • کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای 2024 آغازی برای جهانی شدن جامعه علمی کشور
  • جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) به مناسبت روز دختر رونمایی شد
  • حلیم بن قادر: ایران در سپک تاکرای جهان رکوردشکنی می‌کند
  • پیام تبریک دکتر قاضی‌زاده هاشمی به مناسبت چهاردهمین سالروز تأسیس بانک دی
  • ورزش ایران امن باید به آسیا شناسانده شود/میزبانی مسابقات جهانی
  • پیام تبریک سرپرست بانک دی به مناسبت چهاردهمین سالگرد تأسیس بانک
  • روز جهانی پسر ۱۴۰۳ + پیام، متن و عکس تبریک
  • تاریخ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ۱۴۰۳ + پیام و متن تبریک
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی