Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@16:37:46 GMT

شاخص‌های کلیدی اقتصاد ایران در زمستان ۱۳۹۷

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۸۷۱۳

شاخص‌های کلیدی اقتصاد ایران در زمستان ۱۳۹۷

به گزارش فارس،‌ براساس گزارش‌های رسمی هیچ کدام از اهداف کمی برنامه ششم توسعه در رابطه با متغیرهای کلان اقتصادی کشور از جمله تورم، بیکاری، رشد اقتصادی، نقدینگی و سایر شاخص‌ها در سال  محقق نشد.

در همین راستا نیز به وضعیت شاخص‌های کلیدی اقتصاد ایران در زمستان 1397 پرداخته شده است.

بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران، در فصل زمستان 1397 نرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیشتر 12.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد بوده است که نسبت به فصل پاییز0.4 واحد افزایش داشته است.

 محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال 1390 در فصل زمستان 1397 به رقم 1716703 میلیارد ریال رسیده است که رشد آن نسبت به مدت مشابه سال قبل 8.4- درصد بوده است.

شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل کشور در فصل زمستان 1397 (بر مبنای سال 1395) رقم 159.1 بوده است که درصد تغییرات دوازده ماه منتهی به اسفند 1397 نسبت به دوره مشابه قبل (نرخ تورم) 26.9  درصد بوده است.

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: شاخص اقتصاد ایران برنامه ششم توسعه سامانه نیما حج شورای نگهبان فدریکا موگرینی تنگه جبل الطارق اینستکس جو بایدن انتخابات الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۸۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید شمسایی در نشست پیش از بازی تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان در نیمه‌نهایی گفت: بازی فردا برای ما جذابیت خاص خودش را دارد، ازبکستان از نظر تاکتیکی و فیزیکی تیم خوبی است، اما من و بازیکنانم با آمادگی کامل منتظر بازی فردا هستیم.

وی گفت: خوشبختانه همه بازیکنان را بدون مشکل در اختیار داریم. البته ما‌ و ازبکستان در این تورنمنت یک تفاوت کلیدی با هم داشتیم. ازبکستان به دلیل میزبانیِ جام جهانی از قبل صعودش مسجل شده بود و بدون استرس مسابقاتش را پی گرفت اما فشار صعود روی بازیکنان ما و سایر تیم‌ها بود که خوشحالم بازیکنان ما دیروز با شایستگی به جام جهانی صعود کردند.

شمسایی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد بازیکنان ایران تا این مرحله گفت: بازی به بازی مسلط‌‌تر عمل کردند، آنها می‌‌دانند کجا هستند و چه مسئولیتی دارند و نمی‌خواهند چنین موقعیتی را از دست بدهند.

وی خاطرنشان کرد: بازی فردا، بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • اقتصاد آلمان شگفتی آفرید
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟