Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری روز جمعه در حاشیه بازدید از حوزه‌های آزمون سراسری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: در آزمون امسال یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۹۵۲ داوطلب در شرکت کرده اند که به تفکیک ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ تن از آنها دختر و ۴۷۰ هزار و ۱۰۷ تن نیز پسران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال ۶۴ هزار و ۷۹۷ داوطلب به تعداد داوطلبان سال گذشته افزوده شده است، ادامه داد: بیشترین داوطلبان آزمون سراسری از بین پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی را گروه تجربی با ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ داوطلب تشکیل می دهند.

وی گفت: با توجه به تبعات روانی و اجتماعی کنکور و دغدغه‌هایی که در بین خانواده‌ها ایجاد می‌کند، یکی از موضوعات جدی که در دستور کار وزارت علوم قرار دارد حذف آن است.

شریعتی افزود: در سال جاری اولین قدم برای حذف کنکور با فراهم کردن زمینه ورود همه متقاضیان به دانشگاه‌ها بر اساس سوابق آموزشی فراهم شد هرچند که در رشته‌های پرطرفدار به خاطر رقابت شدید بین داوطلبان شاید نتوان اقدام به حذف کنکور کرد.

آزمون سراسری سال ۹۸ دانشگاه ها روز ۱۳ تیرماه در گروه علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و هنر برگزار شد و امروز ۱۴ تیرماه در گروه علوم تجربی و زبان خارجی در حال برگزاری است.

در استان قزوین ۱۹ هزار و ۲۱۱ داوطلب در این آزمون شرکت کرده اندکه ۶۰ درصد آنان زن هستند.

این آزمون در قزوین در چهار حوزه امتحانی شامل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه پیام نور قزوین و پیام نور مرکز بویین زهرا و غیر انتفاعی البرز (محمدیه) برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور رقابت علوم تحقیقات و فناوری معاون وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رییس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم امروز با شرکت ۱۵۶ شرکت کننده گیلانی همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد که ۹۸ نفر از شرکت کنندگان زن و ۵۸ نفر مرد بودند.

حجت الاسلام محمد پورشعبانعلی افزود: سوالات این آزمون در سطح ۱۰ جز، ۲۰ جز و ۳۰ جز برگزار شد.

وی با بیان اینکه نتیجه این آزمون نیمه دوم تیرماه اعلام خواهد شد، افزود: به افرادی که امتیاز قبولی را در این آزمون کسب کنند، بر اساس رتبه بندی و حفظ جز‌ها، مدرک دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری اعطا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ۳۱۳ حوزه امتحانی و ۱۵۴ شهر
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان
  • شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش
  • آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش در قم برگزار می‌شود
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد