Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:48:50 GMT

چاینا دیلی: ایران و آمریکا خویشتنداری نشان دهند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۹۳۹۴

چاینا دیلی: ایران و آمریکا خویشتنداری نشان دهند

این نشریه روز شنبه در مطلبی خاطر نشان کرد که ظاهراً عقب گرد ایران از برخی محدودیت‌ها در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی نوعی اقدام متقابل دربرابر آمریکاست.

روزنامه چینی می‌نویسد که ایران برخی محدودیت‌ها را در برجام دیگر مراعات نمی‌کند این بنوعی افزایش فشارهای حداکثری بر آمریکا محسوب می‌شود دقیقاً همان کاری که آمریکایی‌ها علیه ایران انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاینا دیلی تصریح کرد که ایران در یک سال گذشته در برابر فشارهای حداکثری آمریکا خویشتنداری حداکثری نشان داد اما حالا راهبرد مشابه آمریکا اتخاذ کرده و با اهرم فشار به مقابله با واشنگتن روی آورده است.

این روزنامه ادامه می‌دهد که آمریکایی‌ها نیروهای نظامی و تجهیزات به منطقه اعزام کرده‌اند و همزمان تحریم‌ها را ادامه می‌دهند و ایران هم اعلام کرده است نمی‌تواند به طور یکجانبه به برخی از تعهدات پایبند بود در صورتی که دیگر جوانب ذی ربط توافق کاری صورت نمی‌دهند.

نشریه چینی این روند رو به رشد تنش ها را نگران کننده توصیف کرده و افزوده است که شرایط و تحولات بیانگر آن است که هر دو طرف با اهرم‌های قدرت و فشار در حال برخورد با یکدیگر هستند و وضعیت دائماً به وخامت می‌گراید.

لیوجیانا کارشناس و روزنامه نگار چینی بر این باور است که ایران و آمریکا حالا تصمیم گرفته اند از هر اهرمی که لازم باشد برای تحت فشار قرار دادن یکدیگر استفاده کنند.

وی می‌گوید که شاید در این شرایط بهترین تصمیم برای دو کشور عقبگرد از برخی اقدامات و خویشتنداری باشد.

«هوانگ مینگ شینگ» از دانشگاه شمال غرب چین می‌گوید که اوضاع در منطقه اصلاً خوب نیست البته وضعیت منطقه خلیج فارس هم قابل پیش بینی نیست.

وی می‌افزاید که اهرم‌های فشار از سوی طرفین به کار گرفته شده است تشدید رویارویی‌ها می‌تواند خطر جنگ را بیشتر کند.

«ما شیایو لین» از دانشگاه جه جیانگ در شرق چین اما می‌گوید که بهترین تصمیم شاید گفت و گوی طرفین باشد زیرا این خطر درگیری را کاهش می‌دهد.

او می‌افزاید که اگر قرار باشد آمریکا و ایران اختلافات را برطرف کنند و تنش‌ها را کاهش دهند، لازم است با یکدیگر وارد گفت و گو شوند.

وی گفت که اکنون وقت کمک رسانی است طرف‌های ثالث از جمله کشورهای اروپایی باید یک نقشه راه برای برون رفت از این شرایط تدوین کنند نقشه‌ای که مورد قبول ایران و آمریکا باشد و باعث شود تا آنها آتش تنش‌ها را خاموش کنند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۹۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟

به گزارش همشهری آنلاین کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

کد خبر 847170 برچسب‌ها خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • متفکرآزاد: خیزش دانشجویان آمریکایی منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشار‌ها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه