Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@21:03:23 GMT

۳۴ پروژه اقتصادی مقاومتی در قم اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۹۵۵۰

۳۴ پروژه اقتصادی مقاومتی در قم اجرا می‌شود

محمود نوربخش روز شنبه درچهارمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات استانداری قم افزود: دستگاه‌های استانی باید به صورت فصلی گزارش پیشرفت این ۳۴ پروژه مصوب را ارائه و موانع پیشرفت و عملیات عمرانی را مشخص کنند.
وی همچنین با اشاره به عملکرد دوازده ماهه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال گذشته گفت: فاز نخست فاضلاب پردیسان عملیاتی و برای توسعه احداث نیروگاه‌های خورشیدی برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور سازمان برنامه و بودجه قم نیز دراین جلسه گفت: از سال ۹۵، ۱۲۳ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان آغاز که از این بین ۳۹ پروژه اجرا، ۶۲ در حال اجرا و ۱۵ پروژه متوقف‌شده است.
حمید اخوان افزود: در یک نگاه کلی ۳۴ درصد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان اجرا، ۵۴ درصد در حال اجرا و ۱۱ درصد نیز متوقف است.
وی بیان کرد: تولید نهال، خودکفایی مالی افراد تحت پوشش احداث نیروگاه خورشیدی، احداث پارکینگ بیمارستان شهید بهشتی، تامین گاز شهرک الغدیر، ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت صنایع دستی، جداسازی آب شرب از آب خام و احداث سیلوی ۵۰ هزار تنی ازجمله پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در۳ سال گذشته بوده است.
وی با اشاره به پروژه های انتقالی اقتصاد مقاومتی استان نیز گفت: احداث راه دسترسی دریاچه نمک، پروژه احداث پایانه لجستیک و حمل‌و نقل، طرح احداث انتقال و برق شهرک صنعتی الغدیر و پروژه احداث کمربندی قم-سلفچگان -راهجرد به سال ۹۸ منتقل‌شده است.
اخوان خاطرنشان کرد: همچنین پروژه احصا قوانین و مقررات مزاحم تولید، تفکیک مواد قابل‌تبدیل پسماند شهری شهر جعفریه، احداث گلخانه شهرداری جعفریه و احداث نیروگاه ۸ مگاواتی خورشیدی نیز بعد از بررسی‌های مجدد از لیست پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان حذف‌شده است.
چهارمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور بهرام سرمست استاندار، احمد امیرآبادی فراهانی و حجت‌الاسلام ذوالنور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار و آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بررسی و نسبت به تسریع در سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های خورشیدی تاکید شد.

۷۴۰۳/‏‬ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقامتی استان سمنان  ۱۲۰ غرفه دارد و در آن محصولات مختلف در حوزه های پوشاک ، مواد خوراکی ، صنایع دستی و گل و گیاه عرضه شده است.

این نمایشگاه تا ۲۵ اردیبهشت همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل داِئمی نمایشگاه‌های بین المللی سمنان گشوده است.

سردار علی فدوی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان گفت: سپاه مصمم در رفع دائمی مشکل آبرسانی به روستا‌ها در نقاط مختلف کشور است و اکنون آب‌رسانی به پنج هزار روستا تکمیل شد.
فدوی گفت: طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در کشور هدفگذاری و اکنون ۵۰ درصد از این محقق شده است.
سردار فدوی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی برخاسته از مردم به دنبال محرومیت‌زدایی است و در بخش کشاورزی، آبخیزداری و احیای قنات‌ها نیز برای خدمات‌رسانی به مردم برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد.
جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شمار روز‌های آفتابی در کشور و به ویژه استان سمنان، گفت: ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس از اقدامات ارزشمند در محرومیت‌زدایی و در دست پیگیری است.
سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه قائم استان هم در این همایش با تشریح خدمات سپاه و بسیج استان سمنان در رفع محرومیت گفت: ایجاد سه هزار و ۱۰۰ اشتغال در استان در سال گذشته نمونه بارز این اقدامات است.
سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان هم با قدردانی از خدمات بسیج و سپاه در استان سمنان گفت: مشارکت در راه اندازی واحد‌های تولیدی راکد ، ساخت بخشی از خانه‌های نهضت ملی مسکن ، آبرسانی به مناطق محروم ، تهیه جهیزیه   و کمک‌های معیشتی از جمله اقدامات موثر سپاه و بسیج در استان سمنان برای توسعه و رفع محرومیت است.
در این آیین از ۱۶ کار آفرین برتر در حوزه اقتصاد مقاومتی استان سمنان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی
  • افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در دلیجان
  • برپایی نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان
  • برگزاری ۱۵ عنوان برنامه در هفته بسیج سازندگی
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • رادان: پروژه اندلوسی کردن ایران را دارند | حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت دولتند
  • رادان: پروژه اندلوسی کردن ایران را دارند | حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود