Web Analytics Made Easy - Statcounter

تکواندوی استان اصفهان که یکی از قطب‌های کشور بوده در آستانه یکسالگی بدون مدیر است، مسؤولان عامل مشکلات این هیأت را شفاف نبودن قانون می‌دانند و ابهام در این سؤال که«آیا رئیس هیأت ورزشی بودن شغل محسوب می‌شود یا خیر».به گزارش بلاغ، حال تکواندو خوب نیست و در این سال‌های اخیر شبیه به زاینده‌رود بوده که گاهی رمقی داشته و در بیشتر مواقع نیز ساکت و آرام بوده است؛ البته سکوتی از جنس اتفاقات مثبت وگرنه در یکسال اخیر تا دلتان بخواهد اخبار حواشی از این هیأت بیرون آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آنکه مصطفی رئیسی در دی ماه 93  و پیش از اتمام دوره ریاستش از این هیأت استعفا داد، شهرام الله‌آبادی، مهدی جمالی‌نژاد، محمد تقی حاتمی، فرهاد رستم شیرازی، غلامرضا عابدی، فرامرز عیدی وند و مجتبی نوروزی برای تصدی این هیأت نامزد شدن که انتخابات با حضور 5 نفر از اعضا برگزار شد؛ در آن روز رستم‌شیرازی در دور دوم و با اختلاف یک رای توانست کرسی ریاست این هیأت را به دست بگیرد اما او هم نتوانست تا پایان دوره مدیریتش در این هیأت بماند.

وی علت استعفایش از هیأت در گفت‌وگو با فارس نائب رئیسی در کانون وکلا اعلام کرد و گفت: بزرگ‌ترین مشکلی که در ورزش داریم بحث اخلاق ورزشی است که نیاز به کار زیادی دارد؛ این‌که عده‌ای برنامه‌ریزی کنند، کار کنند و در زمان نتیجه‌گیری مجبور شویم ضرر عده‌ای دیگر را بخوریم، کار قشنگی نیست.

او همچنین اعلام کرد که اسب زین کرده‌ای را تحویل می‌دهد و هیأت بدون هیچ بدهی مالی به سرپرست واگذار شده است؛ رستم‌شیرازی از کفعمی که پس از او به عنوان سرپرست هیأت انتخاب شد، نیز دفاع کرد و او را مدیر ورزشی کاربلد خواند. (مصاحبه خبرگزاری فارس با فرهاد رستم‌شیرازی پس از استعفایش را اینجا بخوانید.)

تکواندوی استان در آستانه یکسالگی بدون مدیر

حسین کفعمی درحالی به عنوان سرپرست هیأت انتخاب شد که اساسا وظیفه او اداره هیأت تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی و انجام تدارکات لازم جهت برگزاری مجمع ظرف مدت سه ماه است و طبق قانون این حکم می‌تواند تا دوبار نیز تمدید شود که در مورد او این اتفاق رخ داد؛ کفعمی نیز از سرپرستی استعفا داد تا فدراسیون حکم سرپرستی برای مرتضی استکی صادر کند تا رئیس نداشتن هیأت در آستانه یکسالگی قرار بگیرد.

قانون بازنشستگی موضوعی است که برگزار نشدن مجمع انتخاباتی این هیأت بر گردن او افتاده است؛ اتفاقی که در ثبت نام اولیه از گزینه‌های ریاست این هیأت در سال گذشته مدنظر قرار داشت ولی در ثبت نام مجددی که از نامزدها صورت گرفت، این موضوع دیگر ملاک عمل نبود و حسین کفعمی نیز در این دور برای ریاست این هیأت ثبت نام کرد.

معادلاتی که با استعفای کفعمی پیچیده شد

استعفا کفعمی از سرپرستی هیأت تکواندو کمی معادلات را پیچیده کرد و عده‌ای معتقد بودند ثبت نام او به درخواست افراد دیگری بوده ولی وی خودش تمایلی به حضور در این هیأت پرکار را ندارد و از سوی دیگر عده‌ای معتقد بودند استعفای او برای دوری از اتهام چیدمان مجمع برای رای آوردن خودش بوده است.

علی‌رضا امین‌آزاد معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان بیستم خرداد ماه در مصاحبه با خبرگزاری فارس اعلام کرد که حضور 2 فرد بازنشسته در بین نامزدها مشکل ایجاد کرده است و مدیرکل قرار است با وزیر جلسه‌ای در این راستا برگزار کند تا تکلیف حضور افراد بازنشسته در هیأت‌های ورزشی یکبار برای همیشه به صورت شفاف و صریح مشخص شود.(متن کامل مصاحبه را اینجا بخوانید)

جامعه ورزش کشور منتظر نتیجه صحیح از برداشت قانون

او 13 تیرماه هم در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که هنوز این مساله در کل کشور حل نشده است و عنوان کرد: طبق استعلاماتی که وزارت‌خانه از دستگاه‌های نظارتی داشته، منعی برای حضور افراد بازنشسته در هیأت‌های ورزشی اعلام نشده ولی هیچ‌گونه مصوبه‌ای روی کاغذ در این باره وجود ندارد که بتوانیم به آن استناد کنیم.(اینجا)

حال که صدای نامزدهای انتخاباتی این هیأت ورزشی هم درآمده است، امین‌آزاد خبر از ثبت‌نام مجدد از متقاضیان داد و بیان داشت: قطعا برای هیأت تکواندو ثبت نام مجدد خواهیم داشت به خصوص اگر اعلام شود افراد بازنشسته نمی‌توانند در هیأت‌های ورزشی حضور پیدا کنند.

برداشت متفاوت از یک قانون آن‌چنان استخوان در زخم مانده است که حال تکواندوی استان که روزی قطب کشور بوده را رو به اغما برده است؛ موضوعی که در مورد هیأت‌های ورزشی دیگر هم قطعا جریان خواهد داشت و مشخص نیست چرا بعد از گذشت چندین ماه از تصویب این قانون، هنوز تکلیف این موضوع مشخص نمی‌شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۶ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح شنبه هشتم اردیبهشت با میانگین ۱۰۲ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان کمتر از ۶ سال) را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۱۰۷، خیابان احمدآباد با ۱۱۵، پارک زمزم ۱۱۰، خیابان پروین ۱۲۵ و رهنان ۱۱۹ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه ولدان با عدد ۱۵۴، دانشگاه صنعتی ۱۵۱، خیابان زینبیه ۱۵۵ و بولوار کاوه ۱۵۲ AQI وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

شاخص هوا همچنین در ایستگاه میدان انقلاب با عدد ۶۵، بزرگراه خرازی ۵۴، سپاهان‌شهر ۵۸، خیابان فرشادی ۷۲، خیابان فیض ۵۵، کردآباد ۷۹ و خیابان میرزا طاهر ۵۷ AQI وضعیت قابل قبول قرار دارد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۶۱، شاهین‌شهر ۶۸، کاشان ۹۲ و نجف آباد با میانگین ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول، در زرین‌شهر با میانگین ۱۲۴ و سجزی با ۱۰۲ و قهجاورستان با ۱۰۷ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس و در مبارکه با ۴۳ AQI پاک ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6089473

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است