Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکراله سلمان‌زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان ضمن ابراز نگرانی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در مناطق شهری، اظهار کرد: بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان از مهمترین خطرات حضور سگ های ولگرد در محیط‌های شهری است که از آن جمله می‌توان به بیماری ویروسی بسیار خطرناک"هاری" نام برد که از طریق گاز گرفتگی و یا خراش توسط حیوان آلوده به انسان انتقال می‌یابد و همچنین باعث شیوع بیماری های انگلی مثل کیست هیداتیک، سالک و توکسوکارا نیز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بر اساس مصوبه‌ی شورای سلامت و امنیت غذایی جنوب غرب استان در اواخر سال 97 و دستورالعمل‌های موجود وظیفه‌ی زنده‌گیری و جمع‌آوری حیوانات ولگرد و نگهداری از آنها در اماکن تعیین‌شده به شهرداری‌ها محول شده است، اما با وجود مهیا بودن چنین فضایی در منطقه متاسفانه تاکنون اقدام جدی توسط این نهادهای متولی برای جمع‌آوری حیوانات ولگرد انجام نشده است.

سلمان‌زاده با بیان این که مواردی از هجوم سگ‌ها به کودکان دیده شده است، افزود: حفظ و تامین سلامت عمومی وظیفه‌ی اصلی و نظارتی ماست و مردم خواهان رفع مشکل حضور گسترده‌ی سگ‌های ولگرد در معابر عمومی این شهرها هستند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: با توجه به افزایش نارضایتی مردمی در پی سکوت شهرداری‌ها در قبال افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد اگر شهرداری‌ها برای رفع این معضل عمومی اقدامی جدی نکنند مجبور به طرح شکایت علیه شهرداری ها هستیم و عاملان تهدید سلامت عمومی را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

سلمان زاده توضیح داد: زنده‌گیری و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد طرح مصوب شورای سلامت جنوب غرب استان است که باید شهرداری‌ها از طریق ارایه ساز وکاری مشخص و تعامل با بخش خصوصی، دستگاه‌های اقتصادی موجود در منطقه و سازمان منطقه آزاد اروند این موضوع را پیگیری کنند.  

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان افزود: بدیهی است ادامه‌ی این روند به‌ویژه در شرایط آب و هوایی حاکم بر استان می‌تواند منجر به خسارات جبران‌ناپذیر بهداشتی در منطقه شود.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری علوم پزشکی تهدید منطقه آزاد اروند آبادان و خرمشهر سگ های بلاصاحب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرتیپ پاسدار سید حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر گفت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از ابتدای حادثه سیل اخیر در منطقه سیستان و بلوچستان اقدامات و خدمات موثری را به مردم این منطقه ارایه نموده و در ادامه این خدمات جریانی جهادی امروز محموله‌ای بزرگ شامل آرد، موادغذایی از قبیل برنج، روغن، انواع کنسروجات، ماکارانی، آب معدنی، رب و همچنین البسه ورزشی برای کودکان و نیز لوازم التحریر مدرسه بین مردم مناطق سیل زده در حال توزیع می‌باشد.


فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون کمک‌های نیروی زمینی سپاه مبالغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان بوده که در مناطق سیل زده جنوب استان توزیع شده است.


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: نیرو‌های امدادی این قرارگاه به صورت مداوم و شبانه روزی در مناطق سیل زده حضور دارند و به انجام ماموریت‌های امداد و نجات می‌پردازند.


سرتیپ پاسدار مرتضوی تأکید کرد این کمک‌ها تا زمانی که نیاز مردم منطقه باشد، در کنار سایر خدمات جهادی و امدادرسانی سپاه ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از آغاز سیل در استان سیستان و بلوچستان همواره در کنار مردم این خطه بوده و به کمک‌های خود ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان