Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@09:46:18 GMT

همایش بین المللی چهل سال قانون اساسی

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۰۳۴۰

همایش بین المللی چهل سال قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان؛ به مناسبت فرارسیدن چهلمین سال تصویب قانون اساسی، همایش بین المللی با عنوان «چهل سال قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ دستاوردها، ظرفیت‌ها و چشم‌اندازها» به همت پژوهشکده شورای نگهبان و با همکاری و مشارکت مراکز دانشگاهی و پژوهشی برجسته کشور در آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این همایش در چهلمین سال تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با هدف ترویج و تقویت نظریه‌پردازی در خصوص قانون اساسی، زمینه‌سازی برای طرح نظریات اندیشمندان و متفکران در حوزه قانون اساسی، ارائه راهبردهای کلان در خصوص اجرایی شدن همه ظرفیت‌های قانون اساسی، تبیین جایگاه قانون اساسی در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران، بررسی ظرفیت‌های مغفول قانون اساسی در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد.   مقالات برگزیده‌ی این همایش در فصلنامه علمی پژوهشی دانش حقوق عمومی به چاپ خواهد رسید. متقاضیان ارسال مقاله می‌توانند حداکثر تا تاریخ 1 شهریورماه 98 چکیده مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند و پس از آن در صورت پذیرش چکیده حداکثر تا 1 آبان ماه 98 نسبت به ارسال متن کامل مقاله اقدام نمایند. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتردر خصوص محور های همایش و نحوه ارسال مقالات می توانند به سایتwww.shoraconf.ir مراجعه کنند..

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی