Web Analytics Made Easy - Statcounter

و حالا پایان اینجاست!

طرفداری- درحالی‌که فردا (یکشنبه)، فینال رقابت‌های کوپا آمریکا و گلد کاپ برگزار می‌شود، اما بزرگ‌ترین رویداد ورزشی روز به دیدار تیم‌های ملی ایالات متحده آمریکا و هلند در فینال جام جهانی زنان فرانسه 2019 اختصاص دارد.

فارغ از برنده بازی روز یکشنبه، باید گفت که برنده اصلی این جام، زنان فوتبالیست در سرتاسر جهان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی‌های این دوره گام بلندی در شناسایی فوتبال زنان بود. بازی‌هایی که در قلب اروپا برگزار شدند، پوشش رسانه‌ای گسترده‌تری نسبت به جام‌های جهانی پیشین داشتند و از همه مهم‌تر، با کیفیت بالاتری برگزار شدند. در این جام، تیم‌های بیش‌تری در قامت مدعی ظاهر شدند که به جذابیت جام کمک زیادی کرد. جام 2019 اما با چیزهای دیگری هم به یاد می‌ماند. دیوانگی در استفاده از کمک داور ویدیویی که تقریباً در تمام بازی‌ها تاثیر گذار بود. قدرت گرفتن فوتبال زنان در اروپا، جایی که از 8 تیم برتر، 7 تیم اروپایی بودند و البته خوشحالی‌های جنجالی مگان راپینو و الکس مورگان. 

در زمین فوتبال اما یک بازی دیگر برای خاطره‌سازی باقی مانده است. ایالات متحده به عنوان مدافع عنوان قهرمانی از ابتدا مدعی اول جام بود و حالا هم درحالی که مسیر سختی را طی کرده است، برای سومین دوره پیاپی به فینال رسیده است. آن‌ها که با سه عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم رقابت‌ها هستند، همواره در جمع چهار تیم برتر دنیا قرار داشته‌اند، اما اگر امسال هم قهرمان شوند، علاوه بر برابری با رکورد آلمان برای دو قهرمانی متوالی، قهرمانی ارزشمندتری را به دست خواهند آورد. آن‌ها در راه رسیدن به فینال، تقریباً تمام قدرت‌های بزرگ را کنار زدند. شکست دادن سوئد، تیمی که در طرف دیگر جدول به نیمه‌نهایی رسید، اسپانیا که سال گذشته در جام جهانی جوانان موفق شدند قهرمان شوند. پس از آن پیروزی برابر فرانسه میزبان که بازیکنان اصلی آن همگی تجربه قهرمانی در 6 لیگ قهرمانان گذشته از 9 لیگ قهرمانان گذشته را داشتند و سرانجام انگلیس که رتبه 3 رنکینگ فیفا را دارد و اخیراً قهرمان رقابت‌های SheBelieves شده بود. آمریکا در جریان بازی، در ضربات ایستگاهی و ضربات پنالتی گل زده است. آن‌ها بهترین تیم از نظر گل‌زنی در این جام هستند. 

نمایش اصلی این هفته در لیون اولین رقابت‌ رسمی آمریکا و هلند است. در شش بازی دوستانه از هشت بازی اخیر اما آمریکا موفق شده است پیروز میدان باشد. سارینا ویگمان، کسی که نارنجی‌ها را به قهرمانی اروپا و حالا فینال جام جهانی رسانده است، در ترکیب آخرین تیم برنده هلند برابر آمریکا در سال 1996 حاضر بوده است. اما از آن پس، هلند شش شکست پیاپی را برابر آمریکا تجربه کرده است، 22 گل دریافت کرده و تنها 2 گل به ثمر رسانده است. یکی از نکاتی که می‌تواند برای هلندی‌ها دردسر ساز باشد، خستگی آن‌هاست. رویارویی با ایالات متحده به اندازه کافی سخت است و انجام 60 دقیقه بازی بیش‌تر نسبت به آمریکا، می‌تواند برای هلند مشکل‌ساز شود. آن‌ها ژاپن و سوئد را در وقت‌های قانونی شکست ندادند و حالا با تیمی خسته‌تر به مصاف مدافع عنوان قهرمانی خواهند رفت. پانزده دقیقه ابتدای بازی برای هلند احتمالاً جهنمی خواهد بود، جایی که آمریکا تمام گل‌های اول خود در این جام را در این فاصله به ثمر رسانده است. برای آمریکا اما تنها مشکل، می‌تواند مصدومیت مگان راپینو باشد، بازیکنی که علی‌رغم دو بریس برابر اسپانیا و فرانسه، برابر انگلیس کار را از روی نیمکت آغاز کرد و گفته می‌شود که مشکل همسترینگ دارد، اما مشخص نیست مشکل او تا چه اندازه جدی است و آیا او فینال را از دست خواهد داد یا خیر. 

در مجموع پیش‌بینی می‌شود که قهرمانی به راحتی برای تیم ملی آمریکا به دست بیاید. شکست آن‌ها در این بازی، اگرچه فینال باشد، یک شگفتی عظیم خواهد بود. هلند قهرمان اروپاست و تیم‌های اروپایی نظیر ایتالیا و سوئد را در راه رسیدن به فینال شکست داده است، اما رویارویی با آمریکا از جنس دیگری است. تیمی که اسپانیا و فرانسه هم علی‌رغم قدرت و شایستگی‌ای که داشتند نتوانست از آن سربلند بیرون آیند. به هرحال همان‌گونه که اشاره شد، هلند در وهله اول باید به فکر گل نخوردن در 15 دقیقه ابتدایی باشد، اما در هر صورت نمی‌توان شانس بالایی برای لاله‌های نارنجی اروپا قائل بود، آمریکا در آستانه یک تاریخ‌سازی بزرگ در فوتبال است.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آپشن جدید خودروهای آمریکا

آمریکا تا سال ۲۰۲۹ خودروهای جدید را ملزم به داشتن سیستم ترمز اضطراری می کند.

به گزارش ایسنا، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات‌متحده اعلام کرد که تمام خودروهای سواری و کامیون‌های جدید فروخته شده در ایالات‌متحده تا سپتامبر ۲۰۲۹ باید سیستم ترمز اضطراری خودکار داشته باشند و اعلام کرد که این قانون سالانه جان ۳۶۰ نفر را نجات می‌دهد و از حداقل ۲۴ هزار آسیب ناشی از این مشکل جلوگیری می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار از سنسورهایی برای تشخیص اینکه خودروها نزدیک به برخورد با خودروی دیگر یا عابر پیاده در جلو هستند، استفاده می‌کنند و اگر راننده این کار را نکرده باشد، به‌طور خودکار ترمز می‌گیرد. این قانون سیستم‌ را ملزم به شناسایی عابران پیاده در نور روز و  شب  می‌کند.

دیگر خبرها

  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد