Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پانزدهمین روز از تیر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گلایه کارگردان فیلم سینمایی «جیب بر خیابان جنوبی» از حضور تحمیلی مصطفی زمانی در این فیلم اشاره کرد. تاریخ انتشار: 17:30 - 15 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۱۰۱۷

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پانزدهمین روز از تیر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گلایه کارگردان فیلم سینمایی «جیب بر خیابان جنوبی» از حضور تحمیلی مصطفی زمانی در این فیلم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهه کرامت دوران طلایی اخلاق‌گرایی/امام رضا (ع) و خواهر گرامیشان اسوه‌های اخلاق هستند

کارشناس علوم قرآنی گفت: دلیل اصلی نام نهادن دهه کرامت به چنین عنوانی این است که امام هشتم (ع) و خواهر بزرگوارشان هر دو کریم و بخشنده بوده و به نوعی امام رضا (ع) و خواهر گرامیشان اسوه های اخلاق هستند.

سلمان محمدی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان با اشاره به فرارسیدن ایام دهه کرامت با تاکید بر جایگاه والای امام رضا (ع) در میان شیعیان جهان گفت: امام رضا (ع) و خواهر گرامی ایشان در بین مسلمانان جهان و همین طور شیعیان آن امام همام جایگاه و منزلتی بزرگ و ستودنی دارند. با توجه به فرارسیدن دهه کرامت و ولادت دو معصوم بزرگوار مسلمین جهان در این ایام با نذر و حاجت طلبی از امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) می‌توانند به حاجات خود دست یابند.

وی ادامه داد: دهه کرامت جایگاه ویژه‌ای دارد و مهمترین آن الگوبرداری و نگاه درست و ویژه به سیره آن بزگواران است. مسلمین می‌بایست در این ایام متبرکه با پیروی و الگوبرداری از زندگی امام رضا (ع) و خواهرشان راه درست زندگی را پیدا کنند.

این کارشناس مذهبی دلیل نامگذاری دهه کرامت را این چنین تعبیر کرد: دلیل اصلی نام نهادن دهه کرامت به چنین عنوانی این است که امام هشتم (ع) و خواهر بزرگوارشان هر دو کریم و بخشنده بوده و به نوعی امام رضا (ع) و خواهر گرامیشان اسوه‌های اخلاق هستند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

سابقه انتخاب اجباری بازیگر را داشته‌ام/نمی‌خواستم مصطفی زمانی در فیلم «جیب بر خیابان جنوبی» بازی کند

کارگردان فیلم سینمایی «درخونگاه» گفت: من در انتخاب بازیگر با اجبار یک گزینه را قبول کردم که به فیلم دومم «جیب بر خیابان جنوبی» بر می‌گردد، مصطفی زمانی نقش اول فیلم را بازی می‌کرد در صورتی که وی انتخاب چهارم من هم نبود.

سیاوش اسعدی کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره نگاه خود به بازیگری در سینما و تاثیر بازیگران در یک فیلم گفت: از نظر من همواره و همیشه بازیگران یکی از پایه‌های اصلی کیفیت یک اثر سینمایی هستند و باید در انتخاب آنها دقت بسیاری وجود داشته باشد.

وی در همین راستا ادامه داد: من طی سالهای گذشته زیاد پر کار نبوده‌ام و هیچ وقت هم عجله‌ای برای فیلمسازی نداشته و ندارم، اما از همان ابتدای کار وسواس زیادی برای انتخاب بازیگران داشتم، «حوالی اتوبان»، «جیب بر خیابان جنوبی» و «درخونگاه» سه اثری هستند که در آنها سعی بر انتخاب درست بازیگران را داشتم.

کارگردان فیلم سینمایی «درخونگاه» درباره تاثیر تهیه کنندگان بر انتخاب بازیگر تاکید کرد: گاهی در سینما اتفاق می‌افتد که تاثیر تهیه کننده و حتی اسپانسر در انتخاب نقش‌ها و بازیگران از کارگردان بیشتر است، در چنین شرایطی بدون شک نمی توان تاثیری که مد نظر کارگردان است را در نقش‌ها پیدا کرد. 

وی در همین رابطه اضافه کرد: خوشبختانه در آخرین فیلم خود «درخونگاه»، تهیه کننده بیشترین همکاری را با من داشت و بازیگران اثر همان‌هایی بودند که از ابتدا در نظر داشتم، انتخاب بازیگر اتفاق جذاب و در عین حال عجیبی است، به هنگام نگارش یا مطالعه متن بی وقفه نام بازیگر مناسب آن نقش در ذهن شما نقش می بندد و همین عاملی می شود تا شما فرد دیگری را برای اثر نخواهید. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

پارتی بازی رویداد رایج این روز‌های نویسندگی شده است/برخی آثارام را به نام فرد دیگری منتشر کردند


نویسنده کتاب «چایت را من شیرن می‌کنم» گفت: تنها افراد معدودی می‌توانند از وضعیت موجود نویسندگی راضی باشند، پارتی بازی رویداد رایج این روز‌های فیلمنامه نویسی در آثار تصویری شده است و اجازه تحول در این عرصه را نمی‌دهد.

زهرا بلنددوست نویسنده کتاب و فیلمنامه‌نویس، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری میزان ضمن اشاره به چالش موجود در حوزه نویسندگان گفت: من نویسنده تازه کاری نیستم و با بخش‌های زیادی در حوزه تصویر کار کردم، ولی برای به نتیجه رساندن کارم در حوزه فیلم برخورد‌ها به نحوی بود که ترجیح دادم از فیلمنامه‌نویسی کناره گیری کنم، این اتفاق تنها مختص من نبوده و بسیاری از نویسندگان با این مسئله روبرو هستند و تنها افراد معدودی می‌توانند از وضعیت موجود راضی باشند، پارتی بازی رویداد رایج این روز‌های فیلمنامه نویسی در آثار تصویری شده است و اجازه تحول در دنیای فیلمنامه نویسی را نمی‌دهد.

این نویسنده کتاب ابراز کرد: دست اندرکاران آثار تصویری بعضا برای کار‌های خود دلایل متعددی را می‌آورند، آن‌ها در برخورد با نویسنده عموما تاکید دارند نوشته‌ها باید خاص باشد و برایشان ادبیات ارزشی و غیر ارزشی اهمیتی ندارد، اکثر نویسندگان با این جمله مواجه می شوند: «اگر می‌خواهید با همین شرایط ادامه کار دهید، در غیر این صورت نویسنده‌ای که با شرایط ما تولید محتوا کند فراوان است».


وی تاکید کرد: آنچه بیش از هر چیز آزارم می‌دهد این است که مدت‌ها در حوزه‌های گوناگون عرصه تصویر مطلب نوشته‌ام که با نام دیگران منتشر شده است، این واقیعت تلخی است که نویسنده را از ادامه کار باز می‌دارد.

بلنددوست در پاسخ به چرایی عدم استقبال نویسندگان از تولید آثار جدید گفت: مشکل کپی برداری غیر قانونی از روی آثار نویسندگان بسیار زیاد شده و در قبال این اتفاق منفی، گروه تولید فیلم‌ها بعضا با بی مهری تمام با نویسندگان برخورد می‌کنند، بدون شک با این نوع برخوردها نویسنده بی علاقه شده و گاهی با خود فکر می‌کند اصلا برای چه بنویسد وقتی آثارش با نام دیگری منتشر می‌شود و یا دستمزدش پرداخت نمی‌شود.

این نویسنده در خصوص لطمات ناشی از بحران کاغذ در بخش ادبیات کشور تصریح کرد: بی شک افزایش قیمت کاغذ نقش موثری در بالا رفتن قیمت کتاب و افزایش هزینه‌ها دارد، این مهم با توجه به تیراژ کم کتاب‌ها پر رنگ‌تر شده است، سختگیری‌های ناشران برای چاپ بی دلیل نیست. افزایش قیمت کاغذ و مواد اولیه چاپخانه دست به دست هم داده و شرایط بسیاری سختی را برای ناشران فراهم کرده است.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

شکست سنگین فیلم «کار کثیف» در گیشه/وداع ناامید کننده «لوون هفتوان» با پرده سینما

فیلم کار کثیف بعد از سه روز اکران و با پایان رسیدن افتتاحیه خود با فروشی معادل بیست و چهار میلیون تومان بدترین افتتاحیه تابستان را به نام خود ثبت کرده و هم اکنون قعر جدول فروش در طول سال جدید را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، آخرین ساخته خسرو معصومی کارگردان سینما بعد از حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با نزدیک به دو سال تاخیر، اکران در سینماهای کشور را از چهارشنبه هفته گذشته آغاز کرده است.

فیلم سینمایی "کار کثیف" بعد از سه روز اکران و با پایان رسیدن افتتاحیه خود با فروشی معادل بیست و چهار میلیون تومان بدترین افتتاحیه تابستان را به نام خود ثبت کرده و هم اکنون قعر جدول فروش در طول سال جدید را به خود اختصاص داده است.

فیلم سینمایی "کار کثیف" به نویسندگی و کارگردانی "خسرو معصومی" که نخستین بار در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد، این فیلم در زمان خود نیز با نقدهای منفی بسیاری روبرو شد.

این فیلم با سوژه قرار دادن معضل بیکاری در ابتدا به امر سراغ اتفاق نسبتاً مناسبی رفته اما این ایده در طرح باقی مانده و در میان دیالوگ ها و اتفاقات نامنسجم فیلم کاملاً به حاشیه رانده شده است.

"کار کثیف" مضمونی اجتماعی دارد و به موضوع کار و مهاجرت می پردازد. در این فیلم پدرام شریفی نقش اول را بر عهده داشته و درگیر مشکلات و خلافکاری های اجتماعی می شود و به همین دلیل مشکلات فراوانی روبروی وی قرار می گیرد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجاکلیک کنید.

هاشم تفکری بافقی تهیه کننده برنامه «از لاک جیغ تا خدا» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص دلیل پرداختن به مقوله حجاب در این برنامه گفت: من از ابتدا به امر می‌خواستم این برنامه بیانگر تحول در انسان باشد، یعنی راه انسان‌های را به نمایش بگذاریم که از سیاهی به سفیدی رسیده اند.

وی در همین راستا ادامه داد: هدف ما از برنامه «از لاک جیغ تا خدا» این بود که با افرادی که متحول شده‌اند خیلی ساده و بدون تکلف به گفت‌وگو نشسته و از آنها درباره دلیل و چگونگی تحول‌شان جویا شویم، ما از همان ابتدا تاکید ویژه بر سادگی و صداقت این برنامه داشتیم و خوشبختانه در این پانصد قسمت گذشته به این اتفاق رسیده ایم.

این تهیه کننده تلویزیون تاثیر این برنامه را مثبت دانست و تاکید کرد: خوشبختانه این برنامه تاکنون تاثیرات خوبی را روی مخاطب داشته است، «از لاک جیغ تا خدا» بیشتر نزد مخاطبان به یک برنامه درباره معرفی مقوله حجاب شناخته می‌شود اما بحث تحول شخصیتی در آن بسیار مهم است. 

وی درباره بازخورد مردمی برنامه «از لاک جیغ تا خدا» اذعان کرد: واقعیت امر نمی توان متر دست گرفت و در جامعه میزان تاثیرگذاری را اندازه گرفت، اما برخی الگوها وجود دارد که با نگاه به آنها می‌توانم بگویم که این برنامه موفق بوده که مهمترین آن این است که «از لاک جیغ تا خدا» را دوست و دشمن می‌شناسند، این اتفاق برای یک برنامه پانزده دقیقه ای موفقیت بزرگی است. 

تفکری در همین رابطه اذعان کرد: نکته بعدی که می‌توان آن را به عنوان موفقیتی برای برنامه «از لاک جیغ تا خدا» دانست امتیازی است که مردم به این برنامه داده‌اند، نمونه دیگر این است که برخی از واژگانی که ما در این برنامه ابداع کردیم نه تنها در جامعه بلکه در بسیاری از برنامه های دیگر تکرار می‌شود، به عنوان مثال ما به جای کلمه "بدحجاب" از کلمه "شل حجاب" استفاده کردیم که به شدت در جامعه رایج شده است، همین اتفاق نشان می دهد ما تاثیرگذاری خوبی در جامعه داشته ایم. 


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سینما تئاتر ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها

چهارمین جلسه شورای صنفی نمایش، روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در خانه سینما برگزار شد.

شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سه فیلم سینمایی «تاوان» (لایه‌های دروغ) به کارگردانی رامین سهراب‌زاده و تهیه‌کنندگی محسن صرافی به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز، «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی با پخش «رسانه فیلمسازان مولود» به سرگروهی سینما فرهنگ و فیلم سینمایی «قلهک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته با پخش «هدایت فیلم» به سرگروهی پردیس سینمایی ملت را ثبت کرد.

همچنین مقرر شد اکران فیلم‌های سینمایی «تاوان» و «نیلگون» از ۱۹ اردیبهشت در سینما‌های سراسر کشور آغاز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • کاخ سفید : اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر