Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۹۰ درصد درآمد‌های کل شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی ۲۰۱۰ شرکت دانش‌بنیان صنعتی تأمین می‌شود. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو؛ حسن آقا کثیری رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت، با تاکید بر اینکه طرح "تاپ" به منظور رفع نیاز‌های بنگاه‌های صنعتی از سوی متخصصان و فناوران کشور تعریف و اجرا شد، اظهار کرد: بر اساس مجوز‌های ارائه شده تاکنون ۳۲۶ بنگاه صنعتی پیشرفته در کشور راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر به منظور حرکت کشور به سمت اقتصاد دانش‌بنیان اجرایی شد.

وی همچنین با اشاره به جذب سربازان مشمول به بنگاه‌های اقتصادی، گفت: با تعاملاتی که با معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت، توانستیم سهمیه‌ای برای جذب مشمولان دانش‌آموخته به بخش‌های خصوصی دریافت کنیم و این افراد صرفاً در بخش‌های تحقیق، توسعه و نوآوری بنگاه‌های اقتصادی مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی همچنین به طرح استاد تاپ در این طرح، اشاره کرد و گفت: اگر فردی بخواهد به عنوان عضو هیات علمی به‌ویژه در رشته‌های فنی دانشگاه‌ها جذب شود، لازم است تا درکی از محیط صنعتی و فنی داشته باشد که بر اساس این طرح این افراد می‌توانند دوره پسا دکتری خود را در بخش‌های صنعتی مشغول به فعالیت شوند.

آقا کثیری با تاکید بر اینکه ایران در زمینه تربیت مهندس رتبه سوم جهان را از آن خود کرده است، خاطر نشان کرد:، ولی ما در زمینه سطح مهارت‌های قابل پذیرش صنعتی رتبه ۷۵ را کسب کردیم و این اعداد عدم تناسب کیفی و کمی را نشان می‌دهند.

رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال گذشته ۷۸ قرارداد مشترک صنعت و دانشگاه که مشمول معافیت مالیاتی می‌شد، منعقد شده است، گفت: علاوه بر آن ۲۹۸ نیاز فناورانه نیز به ما اعلام شده است.

وی همچنین به فعالیت‌های دانش‌بنیان وزارت صنعت اشاره و اظهار کرد: در بخش دانش‌بنیان‌ها سه دسته شرکت‌های نوپا، تولیدی و صنعتی ایجاد شده است که از ۴۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایجاد شده، ۲۰۱۰ بنگاه شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی است که ۹۰ درصد از درآمد‌های کل شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی این تعداد شرکت دانش‌بنیان صنعتی کسب شده است.

آقا کثیری با تاکید بر اینکه این میزان نشان‌دهنده رسوخ فناوری در بخش‌های صنعتی است، خاطر نشان کرد: نیاز‌های فناورانه اعلام شده در بخش‌های کیفیت محصول، تأمین قطعه، نیاز‌های فناورانه و توسعه بازار بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنگاه های اقتصادی شرکت های دانش بنیان نوپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ۱ ماهه منتهی به فروردین ۱۴۰۳ حدود ۴۰۹۸ میلیارد تومان درآمد کسب کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در 1 ماهه منتهی به فروردین 1403 حدود 4098 میلیارد تومان درآمد کسب نمود. 

این شرکت در فروردین سال مالی 1402 بالغ بر 3336 میلیارد تومان فروش به ثبت رساند. گفتنی است مبلغ درآمد این شرکت عمدتاً از محل فروش کنسانتره و فولاد بوده که نسبت به مدت مشابه قبل 23% رشد داشته است.

در فروردین  امسال متوسط نرخ فروش کنسانتره 40,710,045 ریال و نرخ فروش فولاد 215,136,143 ریال به ازای هر تن بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان