Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آمار جدید از میزان درآمد شرکت‌های بزرگ جهان منتشر شده است و Sensor's Tower این گزارش را به اشتراک گذاشته است. این کزارش نشان می‌دهد در سه ماهه دوم امسال خبر‌های غافلگیرکننده‌ای شنیده نشده و همان ترند قدیمی در آمار دانلود و درآمد شرکت‌ها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که پلی استور گوگل در حال حاضر بیشترین میزان نصب برنامه‌های موبایلی برای اولین بار را دارد، اپ استور اپل، بزرگترین غول فناوری دنیا هنوز هم پرچم برتری را در زمینه میزان درآمد و مسائل اقتصادی در دست دارد.

بر اساس تخمین‌های جدید، اپ استور iOS در نیمه اول سال ۲۰۱۹ مبلغی حدود ۲۵.۵ میلیارد دلار درآمد داشته است که نسبت به سال پیش آن پیشرفت چشمگیری را نشان می‌دهد. درآمد اپ استور در سال گذشته بین ماه‌های ژانویه و ژوئن ۲۲.۶ میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که کاربران اندروید در طول شش ماه اول سال ۲۰۱۹ فقط ۱۴.۲ میلیارد دلار خرج اپلیکیشن‌های مختلف گوگل کرده‌اند. درآمد گوگل از طریق برنامه‌های پلی استور در سال گذشته ۱۱.۸ میلیارد دلار بوده است. روی هم رفته درآمد جهانی اپلیکیشن‌ها از ۳۴.۴ میلیارد دلار در سال به ۳۹.۷ میلیارد دلار رسیده است و سهم اپ استور در این درآمد ۶۴ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: تامین کنندگان اپل آماده تولید آیپد و ایرپاد‌های جدید این شرکت

به صورت همزمان، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹، برای اولین بار دانلود‌های سه ماه اول سال iOS به دلیل کاهش آمار دانلود اپلیکیشن‌ها در چین با کاهش مواجه شده است. در حالی که نصب برنامه‌ها در اپ استور در سه ماهه دوم امسال با افزایش رو به رو بود، این رشد چندان چشمگیر نبود تا کمبود ربع اول سال را برای اپل جبران کند. به طور طبیعی، اپل به بیشتر شدن میزان درآمد خود نسبت به افزایش تعداد دانلود برنامه‌ها بیشتر علاقه دارد، اما مسائل مالی نمی‌توانند به عنوان یک راه مشوق برای این شرکت به حساب آیند.

در هر صورت، آمار نشان می‌دهد که فاصله میزان درآمد اپل نسبت به گوگل بسیار بیشتر است، اما این اختلاف چندان زیاد نیست و گوگل هر ساله این اختلاف را کاهش می‌دهد. شاید سال‌های بعد، گوگل شرکتی باشد که بیشترین درآمد را از طریق اپلیکیشن‌ها دارد.

انتهای پیام/

تسلط اپل بر گوگل در میزان درآمد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم کریم زاده بعدازظهر یکشنبه در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت و پتانسیل‌های شیلاتی استان مازندران در پنج محور بررسی و در این نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: صادرات و توسعه بازار آبزیان از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه صادراتی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش شیلاتی مازندران یادآور شد: شیلات مازندران دارای ۳۹۰۰و احد آبزی پروری و ۱۱۴ تشکل صیادی است که سالانه ۱۳ هزار نفر در پروتئین جامعه تلاش می‌کنند.

کریم زاده با تاکید بر اینکه میزان تولید مازندران در بخش شیلاتی سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن است و از این میزان تولید سالانه ۶ تا ۱۲ تن محصول صادر می‌شود، عنوان کرد: سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار از محل صادرات شیلاتی استان مازندران حاصل می‌شود که سال گذشته رقم صادرات استان مازندران ۸۰۳ میلیون دلار بود.
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ماهیان خاویاری محصول اصلی و ارزآور حوزه شیلاتی کشور و این استان است، گفت: سالانه ۲۶۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می‌شود که از این میزان ۹۰۳ تن خاویار استحصال می‌شود که ارزش اقتصادی آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اعلام اینکه در این اداره کل، ۴۲ فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده است، تاکید کرد: با به انجام رسیدن این فرصت‌ها، ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی استان افزایش خواهد یافت و همچنین ۱۷۰۰ شغل جدید در این مسیر ایجاد می‌شود.

کد خبر 6091153

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید