Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@07:02:37 GMT

مصوبه تعدیل عوارض ساخت و ساز ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۲۵۶۷

مصوبه تعدیل عوارض ساخت و ساز ابلاغ شد

خبرگزاری آریا- معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران از ابلاغ مصوبه تعدیل عوارض ساخت و ساز به مناطق 22 گانه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران،پس از  بلامانع اعلام شدن اجرای مصوبه تعدیل عوارض ساخت و ساز در فرمانداری تهران و ابلاغ این مصوبه از سوی شورای اسلامی شهر تهران به شهرداری تهران، عبدالرضا گلپایگانی این مصوبه را برای اجرا به مناطق 22 گانه ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این باره گفت: معاون استاندار و فرماندار تهران اجرای مصوبه ضرایب تعدیل ارزش معاملاتی هر یك از بلوك‌های شهر تهران را بر اساس آخرین دفترچه ارزش معاملاتی املاك بلامانع اعلام کرده است و ما در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران درصدد هستیم با اجرای این مصوبه به افزایش رونق ساخت و ساز در مناطق میانی و جنوبی تهران کمک کنیم.
وی با بیان اینکه این مصوبه موضوع ماده 64 قانون مالیات مستقیم و تبصره سوم ذیل ماده یكم مصوبه «عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از طرح‌های توسعه شهری و ساخت پاركینگ محله‌ای» و اصلاح ماده چهارم آن است،گفت:  عوارض زیربنا و عوارض ناشی از طرح‌های شهری تهران در سال 93 حدود 6.6 درصد قیمت آپارتمان بوده است، اما به دلیل عدم تغییر در بهای عوارض تا پایان سال  97 از یک سو و افزایش قیمت بهای آپارتمان از سوی دیگر،این مقدار به یک درصد کاهش پیدا کرده بود.
گلپایگانی با بیان اینکه بهای عوارض در سایر کلان شهرهای ایران همچنان 4 الی6 درصد قیمت آپارتمان است،گفت:بنا به پیشنهاد وتصویب شورای شهر این عدد در گام اول به 2.5 درصد افزایش پیدا کرد.
 وی افزود :بعد از اعمال تعدیل این عدد، در نهایت شورای شهر تهران نرخ عوارض ساخت و ساز را به میزان 1.7 درصد قیمت آپارتمان تصویب کرد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه تفاوت قیمت عوارض بین تهران و سایرکلان شهرها طی سال های گذشته باعث افزایش تمایل به ساخت و ساز در تهران شده بود،گفت:به دلیل افزایش سوداگری ملک و ساختمان در مناطق گران قیمت شهر و افزایش تقاضا و کاهش عرضه در مناطق میانی و جنوبی، در معاونت شهرسازی تلاش کردیم با انجام اقدامات کارشناسی مفصل، لایحه تعدیلی را با رویکرد کمک به رونق ساخت و ساز و هدایت به سمت بازار مصرف تهیه کنیم.
گلپایگانی با اشاره به اینکه براساس تعدیل صورت گرفته، در مناطقی که قیمت آپارتمان گران‌تر است به نسبت مناطق جنوبی شهر و مناطق ناکارآمد، اختلاف و تبعیض مثبت قائل شده ایم گفت: تلاش شد در این مناطق رونق ساخت وساز افزایش یابد ، بحث های باز آفرینی شهری سرعت گیرد و لایحه تا حدی که می‌تواند به سمت توزیع متناسب جمعیت‌پذیری شهر تهران حرکت کند.
گلپایگانی با بیان اینکه، در این لایحه برای 160 بلوک دفترچه ارزش معاملاتی ضریب تعیین شده و این کار برآیند نتایج اجرای پایلوت این طرح در مناطق مختلف شهر تهران، برگزاری جلسات مختلف با مناطق و کار فشرده اداره کل تدوین ضوابط،نظارت و صدور پروانه است، گفت: با این کار ما  به سمت عادلانه‌تر کردن عوارض گام برداشته ایم،اما هنوز با  افق و چشم‌اندازی که بر اساس آن بتوانیم متناسب با همه ویژگی‌های زمینه‌ای و بستر محیطی یک ملک عوارض دریافت ‌کنیم، فاصله داریم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی پوررضا با اشاره به سفر اول رئیس جمهور به قم در نهم دی ماه سال ۱۴۰۰ گفت: این سفر دارای شش مصوبه برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم بود که با پیگیری‌های انجام شده بخش عمده مصوبات اجرایی شده است.

وی گفت: نخستین مصوبه ما در خصوص تکمیل مرکز جامع سرطان با مشارکت خیرین بود که دارای ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب بود که ۵۰ میلیارد آن توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ۴۰ میلیارد تومان نیز توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شد که از این میزان اعتبار، ۳۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط سازمان برنامه و بودجه تاکنون تأمین و سهم وزارت بهداشت نیز منوط به تکمیل و پیشرفت فیزیکی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: این پروژه در حال انجام بوده و تاکنون حدود ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم بتوانیم با منابع دولتی و مشارکت خیرین محترم به سرانجام رسانده و در اختیار مردم شریف استان قرار دهیم.

پوررضا گفت: دیگر مصوبه سفر، اختصاص مبلغ ۵ میلیارد تومان برای تکمیل مخزن بتنی مجتمع بیمارستانی شهبد بهشتی قم بود که تخصیص یافت و پروژه اجرایی شد.

وی گفت: تسریع در بررسی صدور مجوز ماده ۲۳ احداث دانشکده پزشکی و خوابگاه پسران مجتمع پردیس دیگر مصوبه سفر بود که این مصوبه نیز به صورت کامل اجرایی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به دیگر مصوبه سفر رئیس جمهور در دور اول به قم گفت: موضوع دیگر شبانه روزی کردن مراکز بهداشتی درمانی شهرهای کهک و جعفریه بود که این مصوبه نیز به صورت کامل انجام شد.

پوررضا گفت: اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل پایگاه سلامت شهروندی بصیرت نیز جزو مصوبات سفر بود که اعتبار مورد نیاز جذب و پروژه به بهره برداری رسیده است.

وی در خصوص آخرین مصوبه سفر رئیس جمهور به قم در حوزه بهداشت و درمان گفت: اختصاص اعتبار برای احداث فاز اول بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی حضرت فاطمه الزهرا (س) توسط وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه و با کمک بنیاد برکت و خیرین پس از اخذ مجوز ماده ۲۳ بود، که در این زمینه نیز مجوز ماده ۲۳ اخذ و برای عملیاتی شدن پروژه منوط به تخصیص اعتبار خواهد بود.

کد خبر 6098493

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • چمران: قرار نیست درختی در محدوده پارک لاله قطع شود
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران/قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • تصمیم زاکانی برای ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت