Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش صالحیه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این آمار، مهاباد از لحاظ ضریب برخورداری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی پس از ارومیه رتبه دوم استان را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۵۴۲ نفر به تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی شهرستان مهاباد اضافه شده است، ادامه داد: از مجموع کل بیمه‌شدگان ۳۱ هزار و ۲۰۵ نفر جزو بیمه‌شده اصلی تامین اجتماعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحیه اضافه کرد: از تعداد کل بیمه‌شدگان اصلی این شهرستان، ۴۷ درصد شامل بیمه اجباری، ۱۵ درصد بیمه مشاغل آزاد و اختیاری، ۱۰ درصد بیمه کارگران ساختمانی، ۶ درصد بیمه قالیبافی و مابقی نیز زیرپوشش سایر بیمه‌ها از جمله بیمه بیکاری قرار دارند.

رییس تامین اجتماعی شعبه مهاباد با اشاره به اینکه ۱۷۸ نفر به تعداد مستمری‌بگیران این شهرستان در سال جاری افزوده شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون پنج هزار و ۳۳۴ مستمری‌بگیر شامل افراد بیکار شده از کار، بازنشسته و یا ازکارافتاده، ماهانه متناسب با بیمه خود حقوق دریافت می‌کنند.

وی در خصوص سهمیه بیمه کارگران ساختمانی نیز بیان کرد: از ابتدای این طرح تاکنون سه هزار و ۸۳۶ کارگر ساختمانی در انواع حرفه‌های مختلف از جمله آرماتوربند، بتن‌ساز و بتن‌ریز، گچ‌کار، جوشکار، بنّای سفت‌کار، کاشی‌کار، لوله‌کش گاز خانگی و تجاری، درب و پنجره‌ساز فلزی، لوله‌کش و نصاب وسایل بهداشتی، برقکار ساختمان، عایق‌کار رطوبتی و آسفالت‌کار ابنیه و نقاش ساختمان تحت‌پوشش قرار گرفته اند که ۳۸ نفر آنان هم‌اکنون بالای ۵۰ سال سن دارند.

صالحیه تاکید کرد: کارگران ساختمانی با دریافت کارت مهارت فنی از سازمان فنی و حرفه ای در یکی از شاخه‌های مشاغل ساختمانی و ارایه آن به شعب تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه هفت درصدی سهم خود، می‌توانند مشمول خدمات بیمه‌ای شوند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای سه هزار و ۵۸۹ کارگاه تولیدی دولتی و غیردولتی است.

بیمه تامین اجتماعی یکی از سازمان های بیمه‌گر است که در کنار بیمه سلامت، عنوان بزرگترین سازمان های بیمه‌گر کشور و استان‌های مختلف را در اختیار دارد.

هم‌اکنون یک بیمارستان، یک دی‌کلینیک، سه پلی‌کلینیک، پنج درمانگاه تخصصی مختص سازمان تامین اجتماعی در آذربایجان غربی فعال است و به افراد تحت پوشش خدمات ارایه می‌کند که یکی از دی‌کلینیک‌ها در مهاباد قرار دارد.

۵۵ درصد از جمعیت کشور زیرپوشش تامین اجتماعی قرار دارند که جمعیتی بالغ بر ۴۲ میلیون نفر را شامل می‌شود.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟

دولت اعلام کرده از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده، منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان فراهم آمده است.

به گزارش خبرآنلاین، براساس حکم قانون بودجه، قرار است منابع ریالی برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده فراهم شود و حالا دولت اعلام کرده در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این درآمد علی‌القاعده صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد، اما یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، می‌گوید: باید مشخص کنند سهم بازنشستگان کارگری از این منابع چقدر است.

او افزود: آیا بازهم قرار است این بودجه صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های دولتی شود و حکم کنند که تامین اجتماعی با منابع داخلی خود متناسب‌سازی را اجرا کند؟

به گفته فرجی، اگر چنین حکمی صادر کنند بازهم دست بازنشستگان کارگری در حنا خواهد ماند چرا که صندوق تامین اجتماعی با منابع خود متناسب‌سازی را اجرا نمی‌کند.

این فعال صنفی بازنشستگان ادامه داد: تامین اجتماعی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا نکرد حالا چطور قرار است یک متناسب‌سازی عادلانه را اجرایی کند؛ سهم ما کارگران بازنشسته از متناسب‌سازی چقدر است و چه زمانی قرار است نصیب‌مان شود؟

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • کسب سه مدال نقره توسط شناگر نابغه مهابادی
  • کسب سه مدال نقره شنا توسط شناگر نابغه مهابادی