Web Analytics Made Easy - Statcounter

با مرگ یک مهاجر نیکاراگوئه‌ای در بازداشتگاه مرزی آمریکا، تعداد پناهجویانی که در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا جان خود را از دست داده‌اند به 12 نفر رسید.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، مرد نیکاراگوئه‌ای که روز جمعه در بیمارستان آریزونا درگذشت، دوازدهمین فردی است که از ماه سپتامبر در بازداشتگاه‌های اداره مهاجرت آمریکا جان خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرد 52 ساله نیگاراگوئه‌ای به همراه ده‌ها نفر دیگر خود را تسلیم اداره گشت مرزی در غرب «ساسابه» کرده بودند. بر اساس بیانیه اداره حفاظت از مرزهای آمریکا، زمانی که بررسی‌ها از این افراد در حال انجام بود، این شهروند نیکاراگوئه‌ای در شرایط وخیم پزشکی قرار گرفت.

به جز این فرد، تا کنون 11 نفر دیگر در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا جان خود را از دست داده‌اند. یکشنبه گذشته یک جوان 30 ساله هندوراسی در بیمارستان هامبل بازداشتگاه تگزاس در گذشت. وی روز 30 ژوئن به صورت بی حال در بازداشتگاه پیدا شد و تلاش‌ها برای بازگرداندنش به زندگی ناموفق بود.

در کنار 12 مهاجری که در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا جان خود را از دست داده‌اند در ماه مه یک کودک 2 ساله گواتمالایی در بیمارستان ال‌پاسو در گذشته است. این کودک مبتلا به ذات‌الریه بوده و بیماری وی شناسایی نشده بود. اگر چه زمان مرگ این کودک در بازداشتگاه نبوده اما کنسولگری گواتمالا اعلام کرد که وی پیشتر در بازداشتگاه قرار داشته است.

با افزایش انتقادها از شرایط بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر گفت اگر مهاجران غیرقانونی از کمپ‌های نگه‌داری ناراضی هستند می‌توانند به آمریکا نیایند.

 گزارش جدیدی از وضعیت «هولناک» اردوگاه‌های مرزی آمریکا نشان می‌دهد که مأموران گشت مرزی این کشور، مهاجران را در نزدیکی منطقه «ریو گراند والی» وادار می‌کنند در اتاق‌هایی که ظرفیت‌ آن اشباع شده است، مستقر شوند. 

طبق این گزارش، وضعیت اردوگاه‌های مرزی آمریکا از نظر جمعیت به قدری نامناسب است که یکی از مدیران این اردوگاه آن را همچون یک «بمب ساعتی» توصیف کرده است.

انتهای پیام/.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا پناهجویان دونالد ترامپ ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس با سهمیه اولیه ۱۵۰ مدرسه در سطح ۹ شهرستان اجرا شد، گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقاء سطح آگاهی و مهارت دانش آموزان در رویارویی با حوادث غیر مترقبه، طرح ملی دادرس با هدف فرهنگ سازی و آموزش دانش آموزان سطح جامعه در استان، به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: آموزش‌های طرح ملی دادرس در بخش‌های مختلف از جمله مخاطرات طبیعی، ایمنی ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، انتقال و حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی و اطفاء حریق به دانش آموزان داده می‌شود تا آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

جاهد اظهار داشت: این طرح با هدف دانش آموز آماده در روز‌های سخت اجرا می‌شود که دانش آموزان با فراگیری این آموزش‌ها و اجرایی کردن آن در مواقع بحران به این هدف جامه عمل می‌پوشانند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان عنوان کرد: دوازدهمین دوره مسابقات شهرستانی طرح ملی دادرس در سال تحصیلی جاری در ۷۰ مدرسه در سطح استان برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم اجرا شد که امیدواریم این طرح مانند باقی طرح‌ها با موفقیت اجرایی شود و دانش آموزان از دانش خود در زمینه‌ی حوادث و سوانح استفاده کنند.

قابل ذکر است؛ منتخبین این مسابقات در قالب تیم خواهران و برادران به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • ماجرای حمله پوتین به بزرگترین ایالت بکر آمریکا!
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • وضعیت هوای تهران در دوازدهمین روز اردیبهشت
  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات