Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عملیات پرواز‌های حج ۹۸ با انتقال زائران از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) از هفدهم تیرماه آغاز می‌شود. تاریخ انتشار: 19:52 - 15 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۱۰۶۹

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، دو روز دیگر عملیات پرواز‌های حج ۹۸ به طور رسمی توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" آغاز می‌شود و بر اساس برنامه ریزی‌ها بیش از ۸۶ هزار زائر از ۱۹ ایستگاه پروازی توسط این شرکت به سرزمین وحی منتقل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات پرواز‌های حج امسال یک تفاوت مهم با سال‌های دیگر دارد، در سال‌های گذشته عملیات انتقال زائران توسط هواپیمایی سعودی و طرف‌های ایرانی (ایران ایر، قشم ایر و ماهان ایر) صورت می‌گرفت، اما در سال جاری به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از طرف عربستان، تنها هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آن هم با استفاده از هواپیما‌های ملکی اجازه پرواز به این کشور را دارد.

ایجاد محدودیت در پذیرش هواپیما‌هایی ایرانی که با رعایت تمامی استاندارد‌های بین المللی صنعت هوانوردی از شرق آسیا تا غرب اروپا پرواز می‌کنند، مصداق بارزی از سنگ اندازی طرف سعودی در پذیرش مهمانان بیت الله الحرام بوده که با هدف اخلال در امر انتقال زائران ایرانی صورت گرفته است.

در طرف دیگر این ماجرا، همت دست اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی کشور را شاهد هستیم که با هدف ارائه خدمات شایسته به ضیوف الرحمن همه توان و امکانات موجود را به کار گرفته اند.

بر اساس اعلام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، این شرکت با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ناوگان هواپیما‌های ایرباس خود را برای انتقال زائران به عربستان اختصاص داده و قرار است تا بخشی از پرواز‌های این شرکت به مقاصد دیگر با همکاری سایر شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام شوند.

اما باید مطالبی را در خصوص عملیات پرواز‌های حج ۹۸ یادآور شویم، انتقال بیش از ۸۶ هزار زائر به سرزمین وحی در بازه زمانی یکماهه با توجه به محدودیت در پذیرش هواپیما‌های ایرانی از سوی عربستان، امری است که همکاری و هماهنگی همه اجزاء صنعت حمل و نقل هوایی کشور شامل سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و شرکت‌های هواپیمایی داخلی را می‌طلبد تا این پرواز‌ها بدون کوچکترین مشکلی انجام شوند.

محدودیت در پذیرش ناوگان هوایی و احتمال بروز نقص فنی در هواپیما و به دنبال آن ایجاد تاخیر در پرواز‌ها مطلب دیگری است که باید برای زائران تشریح شود و صد البته که دست اندرکاران پرواز‌ها باید علاوه بر فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای رفاه حال زائران در هنگام بروز تاخیر، با ارائه توضیحات لازم زائران را از محدودیت‌های اعمال شده بر صنعت هوایی کشور آگاه سازند.

در پایان یادآور می‌شویم که صنعت هوایی کشورمان بیش از چهار دهه است که با سخت‌ترین تحریم‌ها مواجه بوده، اما همواره با رعایت تمامی استاندارد‌های داخلی و بین المللی حرکت رو به جلوی خود را ادامه داده و بدون تردید از این آزمون نیز با سربلندی بیرون خواهد آمد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حج و زیارت حج 98 عربستان هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام

دهقان منشادی مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد گفت: بعد از ۹ سال وقفه در پرواز‌های حج عمره، امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه اولین پرواز حج عمره با ۲۵۸ نفر به سرزمین وحی انجام شد.

وی افزود: این پرواز بعد از ۱۰ روز در ۱۷ اردیبهشت ماه به یزد باز خواهد گشت.

دهقان منشادیر ادامه داد: پرواز‌های حج تمتع نیز از نیمه خردادماه آغاز می‌شود و ۲۳ کاروان با ۱۳ پرواز به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • اعزام کاروان زائران یزدی به بیت الله الحرام