Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:08:03 GMT

مدیران ضد بخش خصوصی در خوزستان باید کنار بروند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۳۵۱۴

مدیران ضد بخش خصوصی در خوزستان باید کنار بروند

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی عصر شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: اهتمام به تسهیل شرایط اقتصادی برای بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: یکی از دلایلی که استان خوزستان از نظر بهبود فضای کسب و کار مشکل دارد این است که اهتمام لازم برای حل مشکلات بخش خصوصی وجود ندارد و مدیران تنها پشت میز نشسته‌اند تا بخش خصوصی به دنبال آنها بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان عنوان کرد: گاهی اوقات سرمایه گذاران بخش خصوصی من را برای دیدن مدیران مختلف استان واسطه می‌کنند و می‌گویند که به رغم دوندگی‌های مختلف نتوانسته‌اند مدیر مربوطه را ملاقات کنند.

شریعتی با انتقاد از بروکراسی طولانی ادارات دولتی برای صدور مجوزهای لازم و معطل کردن بخش خصوصی تأکید کرد: تعارفات مرسوم باید کنار گذاشته شود و مدیرانی که به سرمایه گذار و بخش خصوصی محل نمی‌گذارند و اهمیت نمی‌دهند و نیاز و اولویت مملکت را تشخیص نمی‌دهند باید کنار بروند.

وی ادامه داد: ایراد ما در انتصابات مدیران دولتی در خوزستان آن است که مدیران را انتخاب می‌کنیم که تنها در حوزه داخلی مجموعه خود تخصص دارند.

استاندار خوزستان بیان کرد: این تنها یک بخش قضیه است و بخش دیگر آن است که مدیر مربوطه بتواند خود را با شرایط استان تطبیق دهد و گره‌ای در روند توسعه استان ایجاد نکند، بلکه گره گشا باشد.

شریعتی افزود: نگاه مدیران در سرمایه گذاری بخش خصوصی باید نگاهی بلند مدت و معطوف به آینده باشد و نباید منافع بلند مدت استان را فدای منافع زودگذر کرد.

وی بیان کرد: مدیران باید نسبت به آثار دستورات و تصمیمات و بخش نامه‌ها بر جامعه و شرایط اقتصادی و بخش خصوصی توجه لازم را داشته باشند.

استاندار خوزستان ادامه داد: مدیرانی که به جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نمی آیند و یا از آن فرار می‌کنند خود را عقل کل حساب می‌کنند و خوزستان ظرفیت داشتن این مدیران را ندارد.

شریعتی با بیان اینکه مدیران عقل کل به درد خوزستان نمی‌خورند، یادآور شد: این روند باید اصلاح شود و مدیرانی که در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی حضور پیدا نکنند موضوع به وزیر مربوطه آنها اطلاع داده و با آنها برخورد می‌شود.

وی افزود: اگر این روند اصلاح شود که حضور آنها در جلسات مؤثر باشد وگرنه در غیر این صورت استان به آنها نیازی ندارد.

کد خبر 4659474

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا شریعتی استانداری خوزستان شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد حسن‌زاده در همایش تجاری ایران و چین که در حاشیه رویداد ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: چین با حجم تجارت دوجانبه بیش از ۳۰ میلیارد دلار، اختلاف زیادی نسبت به شرکای تجاری دیگر ایران دارد و شریک نخست تجاری کشور است. همچنین این ظرفیت وجود دارد که سقف تجاری دو کشور به ۵۰ میلیارد دلار ارتقاء یابد.

وی افزود: ایران در گذشته اولین شریک تجاری چین در خاورمیانه بود اما در حال حاضر رتبه ایران به بالاتر از پنج رسیده و بنابراین باید این رتبه را دوباره ارتقاء دهیم. امیدواریم دو کشور بتوانند از پتانسیل‌های بخش خصوصی برای توسعه روابط دو جانبه بهره‌برداری بیشتری کند.

حسن زاده ادامه داد: ظرفیت سرمایه گذاری خارجی برای چینی‌ها به ویژه در مناطق آزاد فراهم شده است. همچنین شرکت‌های چینی می‌توانند از طریق ایران به بازارهای منطقه‌ای دسترسی داشته باشند.

رییس اتاق ایران گفت: بخش خصوصی ایران در بیشتر زمینه‌های صنعتی، معدنی، تجاری از جمله در محصولات پزشکی، فولاد، مصالح ساختمانی، محصولات دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی، صنایع دستی، گردشگری و غیره آماده همکاری برای آشنایی بیشتر جوامع تجاری دو کشور است. اتاق بازرگانی ایران به عنوان بزرگترین تشکل اقتصادی و نماینده بخش خصوصی آماده همکاری در توسعه روابط است.

کد خبر 6093443 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ◄ معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ ها در مهاباد
  • یکی از دیدار‌های خصوصی مرحوم صابری با رهبر انقلاب + فیلم
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی