Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل گفت: اینکه فقط در چند روز گذشته حداقل ۲۱۵ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند، در هرجای دنیا غیرعادی است، اما در سیستان، خبری کاملا عادی شده است.

محمد جواد عمرانی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون طوفان های شنی که امسال نیز همانند سال های گذشته سیستان را در برگرفته گفت: طوفان‌های شن در سیستان نفس مردم را بریده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اگر فکری جدی به حال و روز این وضعیت نشود، در آینده‌ای نه چندان دور بروز فاجعه‌ای انسانی در سیستان غیر قابل پیش بینی نیست.
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل ادامه داد: دو سال پیش پس از پیروزی مجدد ریاست جمهور، وی اولین سفر خود را از سیستان آغاز کرد که دستاورد سفرشان از دوسال پیش تا به کنون تقریبا هیچ است.
وی افزود: در برخی موارد خوب است دولمتردان و مسئولین امر عبارت اشتباه کردیم را به کار ببرند، چرا هیچ کارخانه صنعتی در سیستان دایر نشده که وضع بیکارترین استان کشور حداقل ترمیم یابد؟!
 عمرانی خاطر نشان کرد: جواب اکثر دولتمردان و مسئولین این است که اینجا صرفه اقتصادی ندارد. از نظر من گاهی اوقات باید دولت هزینه بدهد که حداقل مردم شریف اینجا از مرز‌های ایران محافظت کنند.   مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل ادامه داد: مگر نه اینکه اینجا تنگه احد ایران اسلامی است؟! آمار مهاجرت را نگاه کنید. قضاوت با خودتان، اگر در چند سال گذشته اینجا اگر خالی از سکنه شود، باتوجه به وضعیت استراتژیک منطقه سیستان، چه اتفاقی در تهران خواهد افتاد؟!

وی افزود: نمی‌شود هرجایی مردم حق خود را خواستند، مسئولی در دفتر خود زیر باد کولر نشسته باشد و بگوید بله در جریانیم. این جواب قانع کننده نیست، قبل از آنکه دیر بشود، فکر عمل باشید. تقریبا نیمی از سال، امید مردم به زندگی را طوفان‌هایی با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برده است، اما هیچ مسئولی توجه‌ای به این وضعیت نمی‌کند.   بیشتر بخوانید سیستان زیر طوفان شن در حال دفن شدن است   محمد جواد عمرانی به خطرات ناشی از گرد و خاک در سیستان اشاره کرد و افزود: اینکه فقط در چند روز گذشته حداقل ۲۱۵ نفر به بیمارستان منتقل شده اند در هرجای دنیا غیرعادی است، اما در سیستان، خبری کاملا عادی شده است. هیچ رسانه‌ای تقریبا به آن توجه‌ای نمی‌کند و این وضعیت وخیم را گزارش نمی‌دهد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل در خصوص حق آبه هیرمند و ارتباط آن با حل این مساله مهم گفت: مسلما اگر حق آبه هیرمند که حق قانونی مردم سیستان است، به طور صحیح و به عنوان یک مسئله اساسی پیگیری شود، دیگر شاهد همچین اتفاقی نخواهیم بود. این پیگیری‌های مقطعی که در سطوح پایین صورت می‌گیرد هیچ گاه چاره ساز نبوده و نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیستان سیستان و بلوچستان گرد و خاک در سیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۳۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی سیفی، مدیرکل نظارت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، روز شنبه هشتم اردیبهشت گفت که «روایت این سریال از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است.»

به گزارش ایرنا در مورد محتوای این سریال گفت: «بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال حشاشین، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تأیید نیست».

مجموعه ۳۰ قسمتی «حشاشین» در مورد حسن صباح و گروه او است که به عنوان فرقه‌ای از شیعیان در قرن پنجم قمری از قلعه‌های کوهستانی در شمال و غرب ایران فعالیت می‌کردند و به سوءقصدهای سیاسی خشن مشهور بودند.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900702

دیگر خبرها

  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • خیزشی برای همبستگی با مردم غزه
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی راهی بیمارستان شد
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیل به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیلی به تیر غیب گرفتار شد؛ وضعیت او وخیم است
  • وزیر امنیت داخلی اسرائیلی تصادف کرد؛ وضعیت او وخیم است
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند