Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:07:05 GMT

۲۱۰ میلیارد ریال به روستاهای اهر اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۳۹۸۶

۲۱۰ میلیارد ریال به روستاهای اهر اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، زاهد محمودی، فرماندار اهر، روز شنبه در مراسم نکوداشت روز دهیاری و تجلیل از دهیاران منتخب این شهرستان افزود: در گذشته روستاهای فاقد دهیاری حتی ریالی اعتبار از دولت نمی‌گرفتند، ولی با تصمیم و تدبیر دولت تدبیر و امید در طول نزدیک به ۲ سال، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار جهت عمران و آبادانی روستاهای فاقد دهیاری اهر تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اخیراً طرح گازرسانی به ۱۴ روستای فاقد دهیاری و قشلاق عشایری این شهرستان آغاز شد که دولت برای بهره مندی ساکنان این روستاها از نعمت گاز طبیعی بیش از ۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌کند.

فرماندار اهر گفت: وصول مطالبات بانک کشاورزی اهر به اندازه وصول مطالبات بانک مذکور در استان زنجان است که اگر مطالبات وصول نشود، به طور قطع بانک مربوطه نمی‌تواند تسهیلات جدیدی پرداخت کند.

محمودی با قدردانی از تلاش دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی در رابطه با توسعه، عمرانی و آبادانی روستاها، ادامه داد: تقویت و ارتقای جایگاه دهیاران در امور مدیریتی از جمله اهدافی است که به دنبال تحقق آن هستیم، زیرا در روستاها بالاترین مقام در امور اجرایی، دهیاران هستند.

وی گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستایی با وجود محدودیت منابع مالی توانسته‌اند پروژه‌های مختلفی را اجرا کنند، ولی اقدامات و تلاش‌های آنها آن طور که باید و شاید اطلاع رسانی نشده است.

فرماندار اهر بر لزوم اطلاع رسانی اقدامات، فعالیت‌ها و خدمات دولت در روستاها تاکید کرد و اظهار داشت: دهیاری‌ها، شوراهای روستایی و شهرداری ها با وجود محدودیت منابع مالی به مردم خدمات رسانی می‌کنند ولی تاکنون از زحمات آنها قدردانی نشده است و انتظار می‌رود حداقل از زحمات دهیاران و شهرداران قدردانی شود.

وی گفت: یکی از مأموریت‌های مهم دهیاران «توانمندسازی نیروی انسانی و آموزش» است و از دیگر مأموریت‌های دهیاران و شهرداران این است که بتوانند بافت اصلی روستا و شهر را حفظ کنند.

بخشدار بخش مرکزی اهر نیز در این مراسم گفت: از ابتدای سال جاری پروژه‌هایی به ارزش ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در روستاها فاقد دهیاری اجرا شده و مجموع اعتبار روستاهای فاقد دهیاری حدود ۲۰ میلیارد ریال بود.

تورج اسمعیل زاده با اشاره به اینکه بخش مرکزی این شهرستان ۹۷ دهیاری دارد، افزود: از مجموع دهیاران بخش مرکزی این شهرستان، ۸۷ دهیار مرد و ۱۰ دهیار زن هستند و در کنار بخشداری و شوراها برای عمران و آبادانی و توسعه روستاها فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخش مرکزی این شهرستان ۲۳۵ روستا دارد، اظهار داشت: از این تعداد ۲۰۴ روستا دارای سکنه، ۳۱ روستا خالی از سکنه، ۹۷ روستا دارای دهیاری، ۲۶ روستای دارای شورا و بدون دهیاری و تنها در یک روستا دهیار تمام وقت وجود دارد.

بخشدار بخش مرکزی اهر گفت: سال گذشته دلالان برای ضربه زدن به اقتصاد این شهرستان، اقدام به قاچاق دام زنده می‌کردند و امسال نیز برخی افراد سودجو با تعیین واسطه‌ها، گندم کشاورزان را به قیمت بالایی خریداری می‌کنند.

اسمعیل زاده از دهیاران خواست تا مانع خروج گندم به دست افراد فرصت طلب و سودجو از منطقه شوند و ادامه داد: کشاورزان فکر نکنند که با فروش گندم به قیمت بالا ثروتمند می‌شوند، بلکه این اقدام آنها می‌تواند به اقتصاد این شهرستان و کشاورزی منطقه ضربه بزند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان گندم به دلالان و واسطه‌ها نفروشند، یادآوری کرد: دهیاران در این راستا نقش مهمی می‌توانند داشته باشند و به کشاورزان در رابطه با دلالان و قاچاقچیان گندم توصیه‌های لازم را بکنند.

در این مراسم از دهیاران نمونه شهرستان و بخشدار بخش مرکزی به مناسبت سال‌روز تأسیس نهاد دهیاری با حضور فرماندار و نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تجلیل شد.

۷۲۲۵/۸۰۲۳/‏۵۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دهیاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۳۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ شورای روستا نهاد مردمی که برای آبادانی و‌پیشرفت روستا با حمایت اهالی آن منطقه تلاش می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار