Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر رزم جو عصر شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی در اراک اظهار داشت: اشتغال روستایی یکی از کارهای ارزشمند دولت دوازدهم در راستای توسعه متوازن و اشتغال پایدار است که از محل صندوق توسعه ملی ۱.۵ میلیارد دلار برای این کار اختصاص داده شده است.

معاون امور سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی رئیس جمهور ادامه داد: اشتغال روستایی افزایش توسعه، بهره وری و پیشگیری از مهاجرت معکوس را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در مجموع از ۱.۵ میلیارد دلار معادل ریالی ۱۸ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان، مبلغ ۱۳ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان ابلاغ و تخصیص پیدا کرده است و ۲۰ درصد آن باقی مانده است که امیدواریم تخصیص پیدا کند.

معاون امور سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی رئیس جمهور گفت: از ۱۸ هزار میلیارد تومان، سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان مربوط به نهادهای حمایتی است.

وی بیان کرد: از مجموع طرح‌های ثبت شده در سامانه کارا ۱۰۲ هزار به مبلغ دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات مصوب شده که از این تعداد ۹۷ هزار طرح با اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون امور سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی رئیس جمهور اظهار کرد: از مجموع اعتبارات تخصیص داده شده به نهادهای حمایتی تاکنون ۳۶ درصد پرداخت و بیش از ۷۰ درصد اعتبار مربوط به سایر دستگاه‌ها پرداخت شده است. باید در جذب نهادهای حمایتی تسریع شود.

رزم جو گفت: نرخ بیکاری در سال ۹۷ در روستاها نسبت به سال ۹۶ از ۸.۲ به ۷.۹ رسیده است و اشتغال روستاییان در سال ۹۷ از رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۹۶ برخوردار بوده است.

معاون امور سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی رئیس جمهور در خصوص تفویض اختیار وام‌های حمایتی به استان‌ها عنوان کرد: به دنبال این هستیم طرح‌های مربوط به نهادهای حمایتی به استان‌ها تفویض اختیار شود. باید تلاش کنیم انحرافات گزارشات نظارتی به حداقل برسد اگر در بحث گزارشات نظارتی اصلاحاتی نیاز است انجام دهیم و اگر موارد مشکوک است در کارگروه ملی مطرح شود.

وی گفت: به تعداد کافی یعنی ۱.۲ برابر متقاضی را برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به بانک‌ها معرفی کنیم و در صورت نبود شرایط افراد دیگر را جایگزین خواهیم کرد.

معاون امور سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور اظهار کرد: براساس ماده ۲۷ قانون برنامه ششم قرار است سالانه پنج هزار روستا ظرفیت‌های و پتانسیل‌های اقتصادی آنها را شناسایی کنیم و در جهت شکوفایی برنامه‌های اقتصادی آن تلاش کنیم چرا که باید خروجی قابل قبولی از اعتبارات مشخص شود.

کد خبر 4659509

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاد ریاست جمهوری اشتغال توسعه روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با بیان اینکه محور اصلی کار ما توجه به کسب و کار و اشتغال است، گفت: باید سطح رفاه اجتماعی در استان را ارتقا دهیم.

ابوطالب شفقت امروز در مراسم گرامیداشت روز شورا که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، با بیان اینکه اعضا شورای اسلامی شهر و روستا باید بدون دغدغه و با آرامش دوره شناخت را بگذرانند، اظهار کرد: برای جمع‌آوری اطلاعات از اقدامات انجام شده و ادامه‌ کارهای نیمه‌کاره و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در توسعه و پیشرفت استان، شوراها بهترین منابع شناخت هستند.

وی سرپنجه خدمت به حوزه‌های شهری و روستایی را شوراها عنوان و افزود: باید در استان اصول عدالت رفتاری و ارتباطی در شوراها و ارگان‌های دولتی برقرار شود.

استاندار لرستان بیان کرد: با توجه به مشکلات موجود نیاز استان به فعالیت و توسعه بخصوص در حوزه زیر ساخت‌ها و آمادگی برای دعوت سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد اشتغال و فعالیت کسب و کار بسیار بالا است.

مدیر ارشد لرستان خاطرنشان کرد: محور اصلی کار خود را توجه به کسب و کار و اشتغال گذاشته‌ام و باید تلاش کنیم تا با ارتقا سطح درآمد مردم رفاه اجتماعی را بالا ببریم.تحقق این امر مستلزم رفتار درست و فراهم کردن  زیر ساخت‌های عمرانی و اقتصادی است.

شفقت بر لزوم فراهم‌کردن فضا و بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم تاکید و عنوان کرد: در این مسیر تشکیل اتحادیه‌های اقتصادی از جمله تعاونی‌های روستایی و مشارکت مردم بسیار مهم است.

وی لازمه پیشرفت لرستان را اتحاد عمومی و یکپارچگی همه اقشار و آحاد جامعه عنوان کرد و گفت: به همه ارگان‌ها به‌ویژه معاونین خود عدالت رفتاری را تذکر می‌دهیم.

گفتنی است، در پایان این همایش از شهرداران و شوراهای برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • گزارش برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته «اسکوا» از اوضاع غزه
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی