Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@00:29:21 GMT

راز‌هایی وحشتناک از مضرات بطری‌های پلاستیکی آب

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۴۴۸۶

استفاده از بطری‌های پلاستیکی آب به دلیل تاثیرات منفی که در سلامت محیط زیست وارد می‌کنند، همواره منع شده‌ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با وجود اینکه استفاده از  آب بطری راحت است اما بهای این راحتی برای سلامتی کم نیست، علاوه بر آن استفاده از بطری آب به تخریب محیط زیست و مصرف هر چه بیشتر پلاستیک منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد شیمیایی موجود در پلاستیک در اعماق اقیانوس‌ها مدفون می‌شوند و همین موضوع عوارض جبران ناپذیری را برای آیندگان به دنبال دارد.

در این خبر به چند دلیل مهم برای مصرف نکردن آبی که در بطری وجود دارد، اشاره می‌کنیم.

 

 ورود مواد شیمیایی پلاستیکی به آب داخل بطری

پلاستیک‌ها به طور عمده در تولید و مصرف مواد غذایی مورد توجه قرار می‌گیرند و حذف آن از چرخه فعالیت‌های روزانه به نظر موضوعی اجتناب ناپذیر است اما در این میان باید استفاده از پلاستیک‌ها را تعدیل کرد چرا انواع مختلفی از مواد شیمیایی در پلاستیک‌ها وجود دارند که می‌تواند منشا بیماری‌های متعددی از قبیل سرطان باشد.

BPA و آنتیموان موجود در پلاستیک در دوز بالا  عواقب جبران ناپذیری برای سلامت بدن دارد بنابراین برای حفظ سلامتی باید مصرف پلاستیک را کنترل کرد تا شائبه ورود مواد شیمیایی به آب درون قوطی از بین رود.

 استفاده از آب شیرین در آب معدنی‌های تجاری

شرکت های آب معدنی شرایطی ایجاد می‌کنند تا مصرف کننده تصور کند آب شیر سالم نیست و باید آب معدنی را جایگزین این نوشیدنی ضروری کرد، در حالی که تنها هدفی که پشت این تبلیغات پنهان شده  تنها بهره‌وری بیشتر است.

 

 مشکل بازیافت بطری‌های آب

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بازیافت بطری‌های پلاستیکی در ایالات متحده آمریکا از دهه ۹۰میلادی افزایش یافته است و این روند افزایش همچنان ادامه دارد؛ بسیاری از مردم در مناطقی زندگی می‌کنند که امکان بازیافت زباله وجود ندارد بنابراین تولید زباله در این مناطق افزایش پیدا می‌کند.

بطری‌های آب با توجه به روند افزایش مصرف این نگرانی را ایجاد می‌کند که به طور کامل بازیافت نشده و در نتیجه پلاستیک‌ها که زباله‌هایی ماندگار در طبیعت محسوب می‌شوند برای محیط زیست آسیب رسان باشند.

 استفاده از محصولات نفتی برای تولید بطری‌های آب

بخش عمده‌ای از پلاستیک‌ها از نفت تهیه می‌شوند و آمار‌ها نشان می‌دهد هر ساله ۱۷ میلیون بشکه نفت برای تولید بطری‌های آب استفاده می‌شود؛ تولید هر بطری آب ۱۲۰ گرم گاز گلخانه‌ای به طبیعت وارد می‌کند و این موضوع در گرمایش زمین موثر است.

 

هزینه سنگین استفاده از بطری‌های پلاستیکی

به گفته کارشناسان شرکت‌های بزرگ تولید آب از طریق تولید و عرضه این محصول در بازار چهار میلیارد دلار هزینه صرف می‌کنند و برای رسیدن به این رقم مصرف کنندگان برای هر بطری باید حدود ۲ دلار هزینه کنند.

این هزینه به اضافه هزینه مدیریت زباله‌ها و یا ناشی از بطری و بازیافت آن بهای سنگینی برای هر جامعه دارد.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کاهش پیدا می‌کند.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ مصطفی طاهری امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت- ماه در همایش صنعت برق با اشاره به اینکه سال گذشته قانون مانع‌زدایی از صنعت برق در مجلس تدوین شد، اظهار کرد: برای اولین بار در سال ۱۴۰۲ هزینه تولید برق ناترازی مالی نداشت و این ناترازی برق به دلیل اجرای این قانون رفع شد.

وی با اشاره به اینکه بدهی دولت به صنعت برق بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: سال گذشته در مجلس ویژه برای صنعت برق ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق چاپ شد تا بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرعت پیشرفت صنعت با پیشرفت سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی یکی نیست، گفت: سالیانه نیاز به مصرف گاز و برق داریم اما تولید متناسب با مصرف نیست و عقب‌ماندگی وجود دارد.

طاهری گفت: به عبارتی با دست خودمان سالانه ۲۵ درصد تولید به واسطه همین ناترازی‌ها که در نهایت با قطع برق و گاز انجام می‌شود، کم شده و به تعطیلی کارخانه منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه بهینه‌سازی در برق، نفت، گاز و حمل و نقل در کشور منابع خوبی در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: فعالان تولید باید از این منابع استفاده مناسب داشته باشند.

کد خبر 749844

دیگر خبرها

  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • دستگاه پرکن مایعات چیست و چند نوع هستند
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • پیامدهای استفاده از پلاستیک در مزارع
  • گفت‌وگو باکارگردان مجموعه‌مستند «پابه‌ماه»/ قصه‌هایی تماشایی از امید و زندگی
  • سرو شراب با بطری در سریال پرحاشیه تلویزیون!
  • شکار دیدنی مار کبرا با بطری
  • نحوه ساخت کاردستی با بطری پلاستیکی و مواد دور ریختنی (فیلم)