Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@13:40:12 GMT

سیاست‌های وزارت نیرو علت افزایش ریزگردهاست

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۵۲۰۷

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از عدم نظارت سازمان محیط زیست بر اقدامات دستگاه‌های مربوطه در حوزه ریزگرد‌ها گفت: اجرای سیاست‌های غلط آبی از سوی وزارت نیرو علت افزایش ریزگرد‌هاست.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، عباس پاپی زاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت‌گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر سیما گفت: بعد از بررسی‌های فراوان متوجه شدیم که برخی دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود در خصوص مبارزه و مقابله با گرد و غبار و ریزگرد و آلودگی هوا رسیدگی نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نهاد ناظر بر این دستگاه‌ها و کنترل کننده اقدامات آن‌ها درباره مقابله با ریزگرد‌ها و آلودگی هوا و افزایش گرد و غبار طبق قانون سازمان محیط زیست است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: وقتی می‌دانیم ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به خودرو‌ها است سازمان محیط زیست باید پاسخ دهد چرا اجازه تولید خودرو‌های قدیمی با تکنولوژی گذشته را می‌دهد؟

پاپی‌زاده با بیان اینکه استان‌های درگیر با ریزگرد در کشورمان با ۲ منبع خارجی و داخلی تولید کننده ریزگرد‌ها مواجه هستند خاطرنشان کرد: درباره منبع خارجی تولید ریزگرد سازمان محیط زیست و و وزارت خارجه با رایزنی با این کشور‌ها و دیپلماسی بین‌المللی و از طریق فائو باید برای رفع این ریزگرد‌ها اقدام کنند.

وی افزود: متاسفانه اِعمال و اجرای سیاست‌های غلط آبی در سال‌های اخیر از سوی وزارت نیرو باعث خشکسالی تالاب‌های کشور شده و به همین دلیل ریزگرد‌ها در کشورمان افزایش پیدا کرده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: بزرگترین مشکل و چالش استان‌های درگیر با ریزگرد‌ها خشکسالی تالاب‌ها است که همین شرایط منجر به افزایش ریزگردهاست.

پاپی زاده تصریح کرد: تمام تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها مقابله کننده با ریزگرد‌ها و آلودگی هوا باید عدم خشکسالی تالاب‌ها باشد.

وی با اشاره به بارندگی فراوان در سال جاری در کشورمان اظهار داشت: سال پربارانی داریم، اما در سال بر اساس پیش بینی‌ها وضعیت تغییر می‌کند و به همین دلیل ما نگران افزایش ریزگرد‌ها در کشورمان هستیم.

پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: وقتی سازمان محیط زیست مجوز انتقال آب سر از سر منشا رودخانه دز و کارون را می‌دهد باید پاسخگوی کم‌آبی در تالاب‌ها و افزایش ریزگرد‌ها در کشور باشد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عمده دلیل ریزگرد‌ها مربوط به خشکسالی‌های تالاب هاست که پس از یک ساعت بعد از وزیدن باد ریزگرد‌ها به هوا بر‌می‌خیزد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی مجلس سازمان محیط زیست ریزگرد ها وزارت نیرو شورای عالی امنیت ملی بیت کوین شورای نگهبان جیسون رضائیان تنگه جبل الطارق اینستکس جو بایدن انتخابات الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، فاطمه زارع اظهار داشت: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آن‌ها اقدام و قراراست با حفر چاه های متعدد و سایر راهکارها رفع گردد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد افزود: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر ازجمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و‌ برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این جلسه از کمیسیون با توجه به إرائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماندهای مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

 

دیگر خبرها

  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت