Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: در سطح مشهد الرضا علیه السلام نیز جشنواره شهر کرامت، جشن‌ها و مراسم رضوی، ایستگاه‌های صلواتی، ارائه خدمات اجتماعی داوطلبانه توسط مساجد، هیئات، تشکل‌های مردمی و مشارکت بیش از ۱۰ مجموعه و نهاد شهری و استانی در برپایی این مراسم پیش بینی شده است. تاریخ انتشار: 07:00 - 16 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۰۹۵۰

حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: ایام دهه کرامت هر ساله ایام توسعه حریم معنوی حرم امام هشتم علیه السلام، دهه زیارت و دهه معرفت افزایی نسبت به سنت و سیره رضوی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایام در آستان قدس رضوی جزو مهمترین مناسبت‌های ویژه محسوب شده و نسبت به طراحی و اجرای برنامه‌های منسجم، محوری و هماهنگ در تمامی مجموعه آستان قدس رضوی و همچنین همراه کردن دستگاه‌ها و نهاد‌های بیرون از آستان قدس رضوی تدارک ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برپایی جشن‌های شکوه رضوان با حضور میهمانان برجسته کشوری، برنامه نقش بهشت شامل نورپردازی و گل آرایی صحن و سرای رضوی و برنامه ترجمان آفتاب شامل مراسم جانمایی کتاب‌هایی جهت مطالعه در رواق‌های حرم مطهر از محوری‌ترین برنامه‌های دهه کرامت در گستره حرم مطهر رضوی است.


وی ادامه داد: در سطح مشهد الرضا علیه السلام نیز جشنواره شهر کرامت، جشن‌ها و مراسم رضوی، ایستگاه‌های صلواتی، ارائه خدمات اجتماعی داوطلبانه توسط مساجد، هیئات، تشکل‌های مردمی و مشارکت بیش از ۱۰ مجموعه و نهاد شهری و استانی در برپایی این مراسم پیش بینی شده است. در این جشنواره بیش از ۱۰۰ گروه سرود در محلات، بوستان‌ها و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی اجرای برنامه خواهند داشت.

گنابادی نژاد افزود: مراسم گلباران حرم مطهر رضوی در روز میلاد حضرت معصومه (س) انجام شده و مجددا مراسمی برای شب میلاد امام رضا علیه السلام در قالب برنامه قرار زیارت پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ خدمت کریمانه، بسته‌های حمایتی ویژه‌ای در مناطق محروم در نظر گرفته شده است که با مشارکت و حضور علما و در قالب برنامه «ردای خدمت» توزیع خواهد شد.


وی با بیان اینکه در گستره کشوری نیز برنامه زیر سایه خورشید که طی آن کاروان‌های رضوی شامل خدام و مبلغان اعزامی حرم مطهر رضوی در بیش از ۲۰۰۰ شهر و روستای کشور حاضر خواهند، برگزار می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر آن در برنامه رواق رضوی و در مکان‌های محوری استان‌ها، ایستگاه‌هایی با رویکرد خدمت و محبت به رسم امام هشتم علیه السلام در نظر گرفته شده تا ضمن ارائه خدمات داوطلبانه خادمیاران و دلدادگان امام هشتم علیه السلام به مردم، با معرفی و توزیع مناسب کتب رضوی، گامی موثر در ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام برداشته شود.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در گستره بین المللی نیز برنامه جایزه جهانی گوهرشاد در راستای ترویج فرهنگ نیکوکاری در ابعاد مختلف در سطح ایران و جهان نسبت به معرفی، تقدیر و تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار برگزار می‌شود. همچنین کاروان‌های رضوی در قالب برنامه زیر سایه خورشید به ۷ کشور دیگر نیز اعزام خواهند شد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دهه کرامت مشهد مقدس آستان قدس رضوی ولادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

رئیس ستاد ملی دهه کرامت گفت: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه(س) در تمام شهرها حضور پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا(ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، خاطرنشان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت(عج) است.

خداداده با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی