Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@15:59:16 GMT

حجاب مهمترین عامل برای احترام به مقام زن است

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۵۹۰۱

حجاب مهمترین عامل برای احترام به مقام زن است

حجت الاسلام قدرتی گفت: نگاه اسلام به حجاب یک نگاه انسانی است و مهمترین عامل برای احترام به مقام زن در دین اسلام حجاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام «نورالله قدرتی» در جشن میلاد حضرت معصومه (س) که در شورای حل اختلاف قزوین برگزار شد، بیان کرد: بدون شک درک ابعاد وجودی حضرت معصومه (س) و رسیدن به جایگاه معنوی آن حضرت، ضرورت تعیین راهکارهایی برای پیاده کردن آن در جامعه را مشخص می سازد تا بانوان و به ویژه دختران ما، با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت (ع) مظهر عفاف، حجاب، تقوا و حیا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: حضرت معصومه (س) در سنین کودکی توسط پدر بزرگوارشان احکام دینی را آموختند و نسبت به مسائل گوناگون آگاه بودند و آن حضرت در تقوا، علم، پاکدامنی، عفاف، حجاب وغیره آن چنان شأن و مقامی داشتند که در تاریخ اسلام به عنوان محوری اساسی قرار گرفتند.

 

وی عنوان کرد: امروز شاهدیم که بنیان خانواده غرب دچار فروپاشی شده است و آرامش خود را در جای دیگری غیر از خانواده همچون زندگی فردی، زندگی و گاهی ازدواج با حیوانات و غیره دنبال می کنند که این شیوه زندگی در جامعه ما که دین مبین اسلام در آن جاری است، جایگاهی ندارد.

 

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: روز حجاب پیام فراوانی برای ما دارد و این موضوع مخصوص دین اسلام نیست بلکه در ادیان دیگر هم وجود دارد و هر چیزی که گران بها باشد باید از آن بهتر مراقبت کرد، به همین دلیل در دین اسلام به موضوع حجاب تأکید فراوان شده است زیرا ارزش و جایگاه زن بسیار ذی قیمت و بالا است.

 

وی اظهار کرد: حجاب به بُعد ظاهری و عفاف به بعد باطنی انسان توجه دارد و ما زمانی به اهداف خود در عفاف و حجاب دست می یابیم که این دو مقوله هماهنگ باشند و هر کدام اگر نقصی داشته باشد قطع یقین ما را از اهداف خود که جامعه ای سلامت است، دور می کند.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان این که همه به دنبال آرامش و امنیت هستند، افزود: انسان به طور فطری به دنبال بیشترین ۀرامش و امنیت است و از هر عاملی که آرامش جامعه را برهم می زند باید جلوگیری شود که حجاب یکی از این عوامل است.

 

وی تاکید کرد: اولین نهاد اجتماعی و سنگ بنای هر جامعه ‌ای خانواده است و نقش زن در حفظ و استحکام بنیان خانواده بسیار اساسی است و به همین خاطر بد حجابی یکی از عواملی است که این استحکام را خدشه دار می کند از این رو از هر عاملی که موجب تزلزل خانواده می شود باید جلوگیری کرد.

 

حجت الاسلام قدرتی خاطر نشان کرد: نگاه اسلام به حجاب یک نگاه انسانی است و مهمترین عامل برای احترام به مقام زن در دین اسلام حجاب است.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت نماز جمعه خراسان جنوبي خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان حج مراسم اختتامیه اصفهان بیرجند رئیس کل دادگستری استان قزوین زن حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۵۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان

وزارت خارجه‌ آمریکا اعلام کرد جان بس، معاون این وزارت برای گفت‌وگو با مقام‌های قطری و پاکستانی درباره افغانستان، به دوحه و اسلام‌آباد سفر می‌کند.

این وزارت گفته است جان بس از هفتم تا یازدهم ماه جاری از دوحه و اسلام‌آباد بازدید خواهد کرد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که جان بس در دوحه با مقام‌های ارشد دولت قطر و سایر هیأت‌های دیپلماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفت‌وگو کند.

در اسلام‌آباد نیز معاون وزارت خارجه امریکا درباره «طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه» به عنوان بخشی از همکاری امریکا و پاکستان،‌ با مقام‌های ارشد دولتی آن کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این، توماس وست، نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان، نیز در یک سفر منطقه‌ای درباره‌ افغانستان با مقام‌های هند و امارات متحده عربی گفت‌وگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است