Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از حل و فصل مشکلات مطرح شده در حوزه فعالیت‌های کشاورزی برخی تولیدکنندگان از طریق دبیرخانه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد. تاریخ انتشار: 08:16 - 16 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۱۰۴۰

حجت الاسلام و المسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با تاکید بر حمایت دستگاه قضایی از تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی و گردشگری بیان داشت: در حوزه فعالیت‌های کشاورزی برخی تولیدکنندگان مسائل و مشکلاتی را مطرح‌ کرده بودند که دستگاه قضائی از طریق دبیرخانه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای حل و فصل مسائل مطروحه اقداماتی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از شبکه معیوب توزیع کالا‌ها و خدمات در خراسان شمالی انتقاد و بر ضرورت شناسایی عوامل تأمین کننده منافع سودجویان در لایه‌های پنهانی شبکه‌های نگهداری و توزیع کالا‌های اساسی در بازار تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی بیان کرد: تنها در صورت اصلاح این سازکار و شناسایی لایه‌های پنهان در شبکه نگهداری و توزیع کالا‌های اساسی و برخورد با عوامل سودجو و فرصت طلب نفوذی می‌توان برای این شبکه نقش مهم و موثری در موازنه مناسبات اقتصادی و رفع بسیاری از مسائل تعریف کرد.

بیشتر بخوانید:

 رئیس کل دادگستری استان زنجان از شرکت کالسمین بازدید کرد/ تاکید بر رعایت مسائل زیست محیطی و اهتمام ویژه در اشتغال نیرو‌های محلی

جلوگیری از تعطیلی یک واحد تولیدی در عنبرآباد /۶۰ نفر مشغول بکار شدند

استمرار حمایت از تولید در قالب حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی/ بررسی مشکلات ۱۵ شرکت و واحد تولیدی با ۱۷ مصوبه / ارائه راهکار‌های لازم برای پرونده‌های کارخانه سیمان شهرکرد

رفع مشکلات یک واحد بزرگ تولیدی در استان اصفهان با تصویب دو مصوبه مهم در دستور كار قرار گرفت

تثبیت اشتغال ۸۵۰ نفر از کارگران یکی از بزرگترین زنجیره‌های تولید طیور / رونق ۲۲ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و جلوگیری از بیکار شدن ۳۵۰ کارگر در سال گذشته

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری خراسان شمالی رونق تولید دادستان بجنورد تولیدکنندگان کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره ترویج و امور تشکل‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی و به خصوص برگردان کردن خاک است.

محمد تقی یداللهی ۱۲ اردیبهشت در بازدید از مزرعه کشت مستقیم و حفاظتی علی عسکری در روستای ثمرجان بخش مرکزی نیشابور اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت، تأمین محصولات استراتژیک به خصوص گندم است.

وی در ادامه به نقش تشکل‌های قوی و حضور نمایندگان کشاورزان اشاره کرد و افزود: علی‌رغم اینکه از سال ۱۳۸۶ بحث کشت حفاظتی در کشور مطرح شده، ولی متأسفانه هنوز تولید و استفاده از گاو آهن برگردان دار ادامه دارد.

رئیس اداره ترویج و امور تشکل‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اذعان کرد: با برگردان کردن خاک، موجودات مفید خاک و بقایای آلی در معرض تابش و حرارت از بین خواهند رفت تا جایی که ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی به خصوص برگردان کردن خاک است.

وی ایجاد لایه سخت کفه شخم در عمق ۲۵ سانتی‌متری خاک، عدم حفظ رطوبت خاک، مصرف بالای بذر، عدم سبز یکنواخت در سطح مزرعه، ایجاد بانک علف‌های هرز را، از سایر معایب روش شخم برگردان دار عنوان کرد.

یداللهی تصریح کرد: وضعیت کشاورزی با توجه به بحران آب و قطعی‌های برق و افزایش قیمت نهاده‌ها و ادوات کشاورزی، ما را به سمت کشاورزی کم نهاده و اقتصادی که بازدهی مناسبی داشته باشد سوق داده است.

علی عسکری مالک مزرعه در این بازدید ترویجی با اشاره به اینکه در این نوع کشت با صرف کمترین وقت و انرژی، نتایج خوبی برای وی به ارمغان آمده، یادآور شد: کشاورزی بدون عملیات خاک‌ورزی و مستقیم چهار اصل را دنبال می‌کند که کاهش خاک ورزی و حذف شخم برگردان با روش‌های کشت مستقیم و کشت روی پشته‌های دیم، تردد کمتر و کنترل ترافیک و مشخص شدن ترددها، مدیریت بقایای گیاهی و رعایت تناوب زراعی و تنوع محصول با عمق‌های مختلف و ریشه‌های متفاوت جهت استفاده بهتر از عناصر غذایی از مهمترین این اصول می‌باشند.

در پایان این بازدید ترویجی، کشاورزان ضمن بازدید از مزرعه با نحوه کار دستگاه کاملاً آشنا شدند و به سؤالات آنها در این خصوص پاسخ داده شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه