Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@17:08:20 GMT

کوکوهای خوشمزه متفاوت + دستور تهیه

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۶۲۹۹

کوکوهای خوشمزه متفاوت + دستور تهیه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  دستورتهیه چند نوع کوکوی خوشمزه و متفاوت که هم برای مهمانی‌های رسمی مناسب است هم برای سفر‌های آخر هفته ای.

بیشتربخوانید: طرز تهیه نان زیره و سیاه دانه

کوکوی اسپاگتی با کالباس گوشت

برای ۴ تا ۶ نفر؛ زمان آماده سازی و پخت ۲۰ دقیقه

مواد لازم:

۳ عدد تخم‌مرغ
۳ پیمانه اسپاگتی پخته
۲ ق س پنیر پارمسان رنده شده
۲ /۱ پیمانه کالباس گوشت خردشده
۴ /۱ پیمانه جعفری خردشده
به میزان لازم نمک و فلفل
۱۷ کوکوی خوشمزه؛ هم مجلسی، هم پیک نیکی (۴)

طرز تهیه:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک ظرف مناسب تخم‌مرغ‌ها را بریزید و خوب بزنید. مقداری نمک و فلفل هم اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید، سپس اسپاگتی پخته را داخل کاسه بریزید و با کمک دست آن را کاملاً آغشته به تخم‌مرغ کنید. کالباس خردشده و نیمی از جعفری خردشده را هم بریزید و به هم زدن مواد ادامه دهید تا مایه کوکوی شما آماده شود.

۲. یک تابه نچسب را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. نیمی از پنیر را داخل تابه بریزید. صبر کنید تا پنیر کمی آب شود، سپس مخلوط اسپاگتی را داخل تابه بریزید.

۳. وقتی مخلوط کمی خودش را گرفت، کوکو را از تابه خارج کنید، بقیه پنیر را داخل تابه بریزید و صبر کنید تا آب شود. حالا کوکو را از آن طرف داخل تابه قرار دهید تا آن طرف کوکو که هنوز نپخته است، بپزد. صبر کنید تا کوکو آماده شود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

۴. بعدازآنکه کوکو کمی سرد شد، آن را داخل ظرف موردنظر بریزید و با باقیمانده جعفری آن را تزیین کنید، سپس آن را برش زده و سرو کنید. برای تهیه این کوکو از هر سس اسپاگتی که دوست دارید، می‌توانید استفاده کنید.

یه جور دیگه!

حتما لازم نیست که این کوکو را با اسپاگتی و یا کالباس درست کنید، می‌توانید به جای اسپاگتی از پاستا‌های دیگر و به جای کالباس از مرغ پخته شده استفاده کنید.

کوکوی بادمجان پنیری

برای ۴ تا ۶ نفر؛ زمان آماده سازی و پخت ۴۰ دقیقه

مواد لازم:

یک کیلوگرم بادمجان
۱ پیمانه پنیر موزارلای رنده شده
۲ /۱ پیمانه جعفری خردشده
۲ حبه سیر له‌شده
۲ /۱ پیمانه پودر سوخاری
۴ /۱ پیمانه آرد سفید
۲ عدد تخم‌مرغ
به میزان لازم نمک
به میزان لازم فلفل
به میزان لازم روغن
۱۷ کوکوی خوشمزه؛ هم مجلسی، هم پیک نیکی (۴)

طرز تهیه:

۱ ابتدا باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. سر بادمجان‌ها را جدا کنیدو همه اطراف آن‌ها را با چنگال خراش دهید، سپس آن‌ها را روی سینی فر که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده‌اید، قرار دهید. سینی را حدود ۳۰ دقیقه داخل فر بگذارید تا بادمجان‌ها نرم شوند، بعد از فر درآورید و صبر کنید تا خنک شوند.

۲ حالا بادمجان‌ها را، پوست بگیرید و داخل یک کاسه مناسب کاملا لهً کنید. بادمجان‌ها را داخل ظرف غذاساز هم می‌توانید بریزید تا خوب له شوند.

۳ حالا پنیر، جعفری، سیر، پودر سوخاری، آرد، تخم‌مرغ و به میزان لازم نمک و فلفل را به بادمجان‌های له شده اضافه کرده و مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه کوکو آماده شود. کمی از مایه را بچشید و در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید.

۴ در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. یک قاشق سوپخوری از مایه را بردارید و به آن شکل دهید، سپس داخل روغن سرخ کنید. هر تعداد که می‌شود به همین شکل کوکو‌ها را آماده کنید.

یه جور دیگه!

شما می‌توانید پودر سوخاری را داخل مواد نریزید به این ترتیب که مایه را به شکل مورد نظر درآورید و بعد روی آن‌ها پودر بپاشید سپس سرخ کنید.

کوکوی مرغ و قارچ با طعم پیازچه

برای ۴ تا ۶ نفر؛ زمان آماده سازی و پخت ۲۵ دقیقه

مواد لازم:

۳ عدد سینه مرغ پخته
۲ عدد سیب‌زمینی پخته
۲ عدد پیازچه خردشده
۴ /۱ پیمانه جعفری خردشده
۱ ق چ زردچوبه
۵ عدد تخم‌مرغ
۴ عدد قارچ ریز خردشده
به میزان لازم روغن، نمک و فلفل
ماست وسبزی به دلخواه
۱۷ کوکوی خوشمزه؛ هم مجلسی، هم پیک نیکی (۴)

طرز تهیه:

۱ در یک کاسه مناسب تکه‌های مرغ را ریز خرد کنید. آن‌ها را داخل ظرف غذا ساز هم می‌توانید بریزید تا کاملاً خرد شوند. تکه‌های مرغ پخته را همچنین می‌توانید چرخ کنید. سیب‌زمینی پخته را هم کاملاً له کنید. بعدآن را داخل کاسه بریزید و با مرغ خوب مخلوط کنید.

۲ حالا قارچ‌های خردشده را همراه با جعفری خردشده، پیازچه خردشده، زردچوبه و به میزان لازم نمک و فلفل داخل کاسه بریزید. بهتر است مواد را ریز خرد کنید. حالا تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید و همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید. مقداری از مواد را بچشید و در صورت نیاز مقدار بیشتری نمک اضافه کنید.

۳ در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس مایه کوکو را یک‌باره داخل تابه بریزید. حرارت را کم کرده و صبر کنید تا یک طرف کوکو سرخ شود، سپس آن را برش بزنید و برگردانید تا آن طرف کوکو هم بپزد.

۴ کوکوی آماده‌شده را داخل ظرف موردنظرتان بریزید و همراه با ماست و سبزی‌های دلخواه سرو کنید.

یه جور دیگه!

این کوکو را می‌توانید در قالب‌های مختلف شیرینی‌پزی و در فر هم درست کنید.

کوکوی گوجه گیلاسی و سیب زمینی

برای ۴ نفر؛ زمان آماده سازی و پخت ۵۰ دقیقه

مواد لازم:

۶ عدد تخم‌مرغ
۳ /۳ پیمانه ماست
۵ عدد قارچ ریز خردشده
۲ حبه سیر له‌شده
۱ عدد پیاز خردشده
۲ /۱ پیمانه پنیر پارمسان رنده شده
۲ /۱ پیمانه پیازچه خردشده
۳۰۰ گرم گوجه‌فرنگی گیلاسی
۱ عدد سیب‌زمینی پخته
به میزان لازم نمک و فلفل
به میزان لازم روغن
۱۷ کوکوی خوشمزه؛ هم مجلسی، هم پیک نیکی (۴)

طرز تهیه:

۱ ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. قالب موردنظرتان را با کاغذ روغنی بپوشانید و کنار بگذارید.

۲ در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس پیاز و سیر را داخل آن تفت دهید. بعدازآنکه سیر و پیاز نرم و طلایی شد، تکه‌های قارچ و پیازچه را همراه با مقداری نمک و فلفل اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا نرم شوند. بعد از حدود ۴-۳ دقیقه تابه را از روی حرارت بردارید. صبر کنید تا مخلوط داخل تابه کمی خنک شود.

۳ در یک کاسه مناسب سیب‌زمینی پخته را له کنید، سپس مخلوط داخل تابه را به آن اضافه کنید. حالا تخم‌مرغ‌ها ماست، پنیر و به میزان لازم نمک و فلفل هم اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

۴ مخلوط را داخل قالب موردنظرتان بریزید. گوجه‌ها را از وسط نصف کنید، سپس آن‌ها را داخل مواد فرو کنید. قالب را به مدت ۴۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کوکوی شما آماده شود. بعد از زمان ذکرشده قالب را از فر درآورده و صبر کنید تا کمی خنک شود، سپس آن را سرو کنید.

فوت و فن!

حواستان باشد ماستی که برای این کوکو استفاده می‌کنید آبدار و شل نباشد.

کوکوی نخود و کدوسبز

۱۷ کوکوی خوشمزه؛ هم مجلسی، هم پیک‌نیکی (۴)

مواد لازم:

۲ عدد کدوسبز
۲۰۰ گرم نخود آشی
۱ عدد پیاز خردشده
۴ /۱ پیمانه نعنای خردشده
۲ /۱ پیمانه آرد سفید
۲ /۱ پیمانه آرد ذرت
۲ عدد تخم‌مرغ
۴ /۱ پیمانه شیر
۱ ق چ فلفل پاپریکا
به میزان لازم نمک و فلفل سیاه
به میزان لازم روغن مایع
طرز تهیه:

۱ نخود را از شب قبل یا از ۴ ساعت قبل در مقداری آب خیس کنید، سپس آن‌ها را همراه با آب و کمی نمک بپزید. نخود پخته را داخل سبدی بریزید تا آب اضافی‌اش گرفته شود.

۲ کدوسبز‌ها را بعد از شست‌وشو داخل یک کاسه مناسب ریز رنده کنید. اگر کدوسبز‌های رنده شده آب انداخت، آبِ آن را از کاسه خارج کنید. حالا نخود پخته، نعنای خردشده و پیاز خردشده را به کدو اضافه کرده و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

۳ آرد سفید، آرد ذرت، تخم‌مرغ، شیر، فلفل پاپریکا و به میزان لازم نمک و فلفل سیاه هم به مواد اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید. مقداری از مواد را بچشید و در صورت نیاز مقدار بیشتری نمک اضافه کنید.

۴ در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. مقداری از مایه کوکو را بردارید و در کف دستتان آن را گرد کرده و کمی فشار دهید، سپس داخل روغن سرخ کنید. هر تعداد که می‌شود کوکو‌ها را به همین شکل آماده کنید.

۵ کوکو‌های آماده‌شده را داخل ظرف موردنظرتان بریزید و سرو کنید.

فوت و فن!

برای اینکه روی کوکو هم طلایی رنگ شود، چند دقیقه‌ای قسمت بالای فر را روشن کنید.

کوکوی نخودفرنگی و کالباس

برای ۴ تا ۶ نفر؛ زمان آماده سازی و پخت ۳۵ دقیقه

مواد لازم:

۱۵۰ گرم کالباس گوشت
۸ عدد تخم‌مرغ
۴ /۳ پیمانه ذرت پخته
۴ /۳ پیمانه نخودفرنگی پخته
۴ /۱ پیمانه شیر
به میزان لازم نمک و فلفل
به میزان لازم روغن
طرز تهیه:

۱ ورقه‌های کالباس را به‌صورت نوار‌های باریک خرد کنید. در یک کاسه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس تکه‌های کالباس را داخل آن تفت دهید تا برشته شوند. کالباس‌های برشته‌شده را روی سینی مشبک قرار دهید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود.

۲ در یک کاسه مناسب نخودفرنگی، ذرت و شیر را با هم مخلوط کنید. تخم‌مرغ‌ها را داخل کاسه بشکنیدوبه میزان لازم نمک و فلفل هم بریزید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

۳ در یک تابه نچسب مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. حالا مایه کوکو را یک‌باره داخل تابه بریزیدو صبر کنید تا کوکو کمی خودش را بگیرد، سپس تکه‌های کالباس را روی آن بریزید. در تابه را بگذارید و صبر کنید تا کوکو آماده شود.

۴ بعدازاینکه کوکو آماده شد، آن را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی خنک شود، سپس سرو کنید.

یه جور دیگه

حالا که هنوز فصل ذرت تازه است، پیشنهاد ما این است که از ذرت تازه استفاده کنید.

فوت و فن

برای دان کردن بلال کافی است که بلال را بعد از پوست کندن به حالت عمودی با دست روی تخته آشپزخانه قرار دهید و با استفاده از یک چاقوی تیز، ذرت‌ها را دان کنید.

کوکو سه طبقه

برای ۳ تا ۴ نفر؛ زمان آماده سازی و پخت ۳۵ دقیقه

۱۷ کوکوی خوشمزه؛ هم مجلسی، هم پیک‌نیکی (۴)

مواد لازم:

۲۵۰ گرم سبزی کوکوی خرد شده
۲ تا ۳ عدد تخم مرغ
۱ ق س زرشک
۱ ق س روغن مایع
۱ ق س آرد سوخاری
۱ ق س پیاز طلایی شده
۱ ق چ پودر سیر درصورت تمایل
نمک و فلفل به مقدار لازم
ادویه (پودر گل سرخ، دارچین و کاری) به مقدار لازم
۱ ق س مغزگردو (در صورت تمایل)

کوکو گوشت

مواد لازم

۲۵۰ گرم گوشت چرخ کرده
۱ ق س رب گوجه
۱ عدد پیاز خرد شده
نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
پنیر پیتزا رنده شده ۴ قاشق غذا خوری
۱ ق چ پودر سیر یا سیر تازه در صورت تمایل

کو کو سیب زمینی

مواد لازم

۲۵۰ گرم سیب زمینی آبپز و رنده شده
۲ تا ۳ عدد تخم مرغ
۱ ق س پیاز طلایی شده
نمک وفلفل به میزان لازم
۱ ق س زعفران دم کرده
۲ ق س روغن مایع
۱ ق چ بیکینگ پودر
طرز تهیه:

۱ برای کوکوی گوشت ابتدا پیاز خرد شده راتفت دهید وبعد گوشت چرخ کرده همراه سیربه آن اضافه کنید. سپس نمک و ادویه‌ها ودر آخر رب افزوده، تفت دهید. حالا بگذارید مایه کوکوی شما خنک شود تا پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید.

۲ برای کوکو سبزی همه مواد را با هم مخلوط کرده ودر آخر روغن را اضافه کنید.

۳ مواد کو کو سیب زمینی را مخلوط کرده و کنار بگذارید. یک قالب را آماده کرده، تمام دیواره‌های آن را روغن مالیده وآرد پاشی کنید ومواد را به ترتیبی که دوست دارید در قالب بریزید ومیان لایه‌ها رابا قاشق صاف کنید ولایه بعدی را بریزید. حالا قالب را در فر به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. در صورت تمایل به برشته شدن ۵ دقیقه گریل فر را روشن کنید تا سطح کوکو طلایی رنگ شود. در انتها مهلت دهید تا قالب از حرارت بیفتد وسپس آن را بر گردانید.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه خورشت کنگر مخصوص مرحله به مرحله

از خواص گیاه کنگر با ارزش غذایی مناسب در کنار طعم ترش و اشتها آور غوره و عطر زعفران در خورش کنگر لذت ببرید.

طرز تهیه خورشت کنگر

به گزارش نمناک، خورش کنگر از آن دست خورشت‌های قدیمی و خوشمزه می‌باشد که میان ایرانیان طرفداران زیادی دارد، این خورشت به دلیل وجود کنگر خورشت فصلی می‌باشد، زیرا کنگر از اواخر زمستان تا اوایل تابستان فصل برداشت کنگر است می‌شود. این خورشت خوشمزه به دو صورت تهیه می‌شود که این کاملا سلیقه‌ای می‌باشد، برخی از افراد آن را با سبزی و تهیه می‌کنند که در آن صورت شباهت زیادی به خورشت کرفس دارد برخی دیگر از افراد آن را با رب و لپه تهیه می‌کنند که شباهت بسیاری به قیمه پیدا می‌کند.

خورشت کنگر به صورت متداول با گوشت قرمز طبخ می‌شود، ولی می‌توان آن را با گوشت‌های سفید مانند مرغ و بوقلمون هم تهیه کرد. ضمن اینکه این خورش خوشمزه را می‌توانید بدون گوشت و به صورت کاملا گیاهی هم تهیه کنید.

مواد لازم خورش کنگر

نکات طبخ خورشت کنگر خوشمزه:

برای تهیه کنگر به جای استفاده از سبزی می‌توانید از رب گوجه فرنگی همچنین زعفران استفاده کنید. در این صورت نوع قرمزی از خورشت کنگر را خواهید داشت.

برخی از افراد در نوع قرمز این خورش لپه نیز می‌ریزند که این کاملا سلیقه‌ای می‌باشد.

اگر دوست دارید که نوع ترشی از این خورشت کنگر داشته باشید می‌توانید آب غوره به آن اضافه کنید.

برای تهیه سبزی خورشت کنگر شما حتما باید اندازه یک سوم جعفری نعنا داشته باشید.

می‌توانید میزان سبزی خورشت کنگر را نصف کنید و برای نصف دیگر از سبزی، قورمه سبزی استفاده کنید که این نیز سلیقه‌ای می‌باشد.

بسیاری از افراد به جای رب گوجه فرنگی از رب انار استفاده می‌کنند.

میزان آب حدودی میباشد اگر دیدید که گوشت شما کاملا طبخ نشده و نیاز به آب بیشتری دارد می‌توانید مقداری آب به آن اضافه کنید.

برای گرفتن تلخی لیمو عمانی‌ها می‌توانید حدود یک ساعت آن‌ها را در آب بگذارید سپس با کمک چنگال یا چاقو آن را سوراخ کنید و در خورشت بریزید.

کنگر گیاهی خاردار با ساقه‌های ضخیم می‌باشد که از آن در تهیه خورشت‌ها و سوپ نیز استفاده می‌شود که بر اساس برخی از طبع‌ها گیاهی خوشمزه به شمار می‌آید که ارزش غذایی نیز دارد.

تاریخچه گیاه کنگر:این گیاه نخستین بار در کشور اتیوپی کشف شد که بعد‌ها در بسیاری از نقاط دیگر جهان پرورش یافت.

کنگر اصلی‌ترین ماده غذایی خورشت کنگر چه خواصی دارد؟

استفاده و مصرف مکرر کنگر باعث افزایش کارایی و بهبودی بخش گوارش می‌شود.

تقویت قلب نیز از جمله دیگر خواص کنگر می‌باشد.

گیاه کنگر خاصیت دیگری نیز که دارد ادرار آور بودن آن می‌باشد.

چه کسانی کنگر نخورند؟

کسانی از ناراحتی‌های کلیوی و مشکلات کبد رنج می‌برند در مصرف گیاه کنگر پرهیز نمایید.

فصل بهار پر از نوبرانه است، از جمله نوبرانه‌های فصل بهار کنگر است که دارای خواص درمانی زیادی است.

عصاره برگ و ریشه کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ‌ها مفید بوده و در درمان یرقان، سوءهاضمه، احساس ناراحتی در معده، نفخ، بی اشتهایی، تهوع، اسهال خفیف یا یبوست، نارسایی کبد، دفع مزمن آلبومین و کم خونی بعد از جراحی مؤثر بوده و از کبد در برابر سموم شیمیایی محافظت می‌کند.

کنگر معمولی گیاهی است خودرو با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم شبیه به کرفس که از آن در پخت سوپ، خورش و حتی به صورت خام در سالاد استفاده می‌کنند.

نکات تکمیلی در مورد خورشت کنگر

و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۲ ساعت میباشد.

خورشت کنگر را می‌توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید.

همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری - میل کرد.

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۶ نفر مناسب میباشد.

دیگر خبرها

  • دستور پخت متفاوت‌ترین کباب کوبیده ایرانی (فیلم)
  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • (ویدیو) طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ ساده و خوشمزه
  • نحوه درست کردن ماست با 5 کیلو شیر (فیلم)
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • طرز تهیه خورشت کنگر مخصوص مرحله به مرحله
  • ترفندی برای خوشمزه‌تر شدن خورش بادمجان که هر کسی نمی‌داند
  • طرز تهیه مربای بهارنارنج، مربای خوش عطر فصل بهار 
  • آموزش روز پنجم، مرغ خامه‌ای
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان