Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاونت صدای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: از نظر من آگاهی سازی در میان جامعه باید بالا برده شود، شاید مردم با دیدن آثار کمدی می خندند اما شاید ندانند که در زیرلایه‌های این آثار به اعتقادات و باورهای خودشان می‌خندند. تاریخ انتشار: 08:30 - 16 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۰۸۴۰

حمید شاه‌آبادی معاونت صدای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص وضعیت فعلی تئاتر و مدیریت فعلی هنرهای نمایشی گفت: شاید خیلی خوب نباشد که من در مورد حوزه‌ای صحبت کنم که پیشتر در آن حوزه مدیریت داشته‌ام، اما چه در زمان من و چه در موقعیت امروز همواره فضایی در تئاتر وجود دارد که می‌خواهد بر فضای فرهنگی کشور مسلط شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: فضای مسمومی که پیشتر گفتم، راه تسلیم شدن کشور در برابر خواسته‌های دشمن را تغییر در فرهنگ و تعلقات فرهنگی، همچنین سبک زندگی مردم می‌داند و در این راستا تلاش خود را انجام می‌دهد.

معاون صدای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: اگر دغدغه‌های مردم به جای مسائل ارزشی، ملی و دینی تبدیل به دغدغه‌های هجو شود، در این صورت دشمن به هدف خود رسیده است، بنابراین کانون توجهات جوامع بین‌الملل حوزه فرهنگ است، به این طریق است که بحث فرهنگی به بحثی دو سویه مبدل می‌شود.

وی در همین رابطه تاکید کرد: وقتی موضوعی دو سویه می شود باید دید دشمن چه برنامه ریزی‌هایی انجام داده و ما در این زمینه چه کرده‌ایم، ما می‌بایست به سرمایه‌گذاری دشمنان در عرصه فرهنگ توجه کنیم.

شاه‌آبادی سینمای کمدی امروز را نامناسب خواند و اذعان کرد: متاسفانه وزن سینمای کمدی امروز ما تغییر کرده و همین باعث تغییر ذائقه در مخاطب شده است، سینمای کمدی از لحاظ کیفی و کمی دچار تغییر و افول شده است، طنز فاخر بدون شک مورد حمایت ما بوده و هست اما هجو و لودگی و ورود به حریم‌های غیر اخلاقی کار درستی نیست.

وی بیان کرد: متاسفانه مشکلات و حواشی سینما در تئاتر هم اتفاق افتاده است، تئاتر امروز ما تحت عنوان تئاتر خصوصی در تهران روزهای خوبی را نمی‌گذراند و فضای سالمی ندارد، از نظر من این اتفاقات ربطی به جریانات سالم تئاتر و فرهیختگان هنر نمایش ندارد، من با بسیاری از هنرمندان اصیل تئاتر صحبت کرده ام و می دانم که هیچکدام از آنها نیز با شرایط فعلی تئاتر خصوصی موافق نیستند.

وی افزود: تئاتر خصوصی امروز به فکر تغییر سبک زندگی مردم است و بسیاری از بزرگان تئاتر از وضعیت فعلی ناراضی هستند و همواره گلایه خود را به ما اعلام می کنند.

شاه آبادی راهکار خروج از وضعیت فعلی در سینما و تئاتر را آگاهی بخشی به مردم دانست و خاطرنشان کرد: از نظر من آگاهی سازی در میان جامعه باید بالا برده شود، شاید مردم با دیدن آثار کمدی می خندند اما شاید ندانند که در زیرلایه‌های این آثار به اعتقادات و باورهای خودشان می‌خندند، از نظر من باید به مردم اطلاع داده شود که دست های پشت پرده فراوانی در این جریان حضور دارند که قصدشان نابودی فرهنگ است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حمید شاه آبادی اخبار سینما اخبار تئاتر اخبار تئاتر حواشی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد

رئیس جمهور فرانسه با اذعان به تغییر قواعد بازی در جهان به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران، نسبت به نابودی اروپا هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از فرانس ۲۴، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی امروز خود در دانشگاه سوربن تاکید کرد که اروپا در معرض نابودی و فروپاشی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به متغیرهای ژئواستراتژیک و تغییر قواعد بازی کشورهای جهان، اروپا با خطر افول و نابودی رو به رو است. ما خواهان تدوین راهبرد جدید برای اروپای قدرتمند بر اساس استقلال در حوزه‌های مختلف از جمله دفاع مشترک، دیپلماتیک، انرژی و علوم هستیم.

ماکرون اضافه کرد: قواعد بازی به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران و روسیه تغییر کرده است.

وی در خصوص لزوم استقلال یافتن از آمریکا تاکید کرد: ما خواهان یک اروپای قدرتمند هستیم که بتواند امنیت خود را تضمین کرده و استقلال راهبردی خود را باز پس گیرد. هر تصمیمی که وجود دارد باید در شرایط کنونی و نه یک دهه آینده اتخاذ شود. ما شاهد تضعیف اقتصاد کشورهای اروپایی در مقایسه با چین و آمریکا هستیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد